Gå til innhold

Slitte sikkerthetsbelter


Sindre2

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Kunne tenkt meg å høre om det var noen her som har noe å anbefale for slitte sikkerthetsbelter? Problemet er at beltene har mistet "glattheten" sin og at de derfor er trege til å rulle seg inn.

Er det noen som har noen tips? "Smøremiddel" til sikkerhetsbelter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Ingen problemer å vaske belter, tror bilfabrikantene som tenker sikkerhet har tenkt på hva ett belte må tåle av fett, babyspy, olje, kleming i døråpning, fukt, sol etc. og laga noe som tåler misbruk og dermed vask.

Og vasker du ikke beltene vil partikler over tid ødelegge fibrene i de, som med alt annet av tekstil.

Funker fint å bruke mildt såpevann eller bare lunka vann, spraye på og tørke over med en MF.

Strekk beltet helt ut og la det tørke. Våte belter strekker seg og fukt kan sette seg i metalldelene så de ruster og ikke fungerer.

Ser mange anbefaler vaskemiddel for ull, det har jeg ikke prøvd

Men har brukt en APC eller tekstilrens ala. CG GreenClean eller MG Carpet and upholstry(??) (aerosol vertfall), spraya på og tørka av, så spraya på rent vann og tørka av igjen. På veldig skitne steder er ei myk børste gull å bruke.

Noe å beskytte med ala. 3M Scotchgard eller CG FabricGuard har jeg ikke følt behovet for enda, men hadde jeg hatt unger i bilen eller folk som ikke er så nøye ville jeg nok vurdert det.

Det hjelper mye å vaske alle steder beltet går igjennom noe, setter seg mye dritt der som blir skrapt av beltet.

Du kan og demontere litt så du kommer til 'opprulleren' og støvsuge og tørke støv av den.

Men er de slitte, flisete eller skada på noen annen måte ville jeg kjøpt nye.

Fortsatt i tvil?

Honda Fit Owner manual - Cleaning the seat belts

Nissan TSB pga. dritt på 'D-ring'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Vaska med vann og lett såpeblanding, ble mye bedre etterpå :P

Å si at beltene var "slitt" var kanskje et litt feil ord av meg å bruke. Beltene er hele og pene, og de har kun mistet "glattheten" sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...