Gå til innhold

motorolje i servo.. hjelp.


aqua702

Recommended Posts

siden det er så mange med kunnskap om alt muligt her inne,så tar jeg sjansen på at noen kan hjelpe meg med mitt problem.

ved feiltagelse, så har det blitt fylt på motorolje i servobeholderen..

-er det skadeligt for bilen å kjøre rundt med motorlje i servoen?

-hvor vanskeligt er det å tømme ut, og etterfylle med ny servo olje.?

dette gjelder for en Ford mondeo 2002 modell..

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er vel ikke helt bra, men det går vel an å suge ut innholdet i servotanken og fylle opp med riktig olje? de har gjerne noe slikt utstyr på bilverkstedene, eller så får du tak i pumper beregnet på formålet hos biltema tror jeg det var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Ikke direkte skadelig.

Enkleste måten å tømme ut på er å ta av returslangen på tanken, kjøre motoren litt mens du fyller på servoolje til det kommer ut tilnærmet ren servoolje, ser du lett på fargen som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte skadelig.

Enkleste måten å tømme ut på er å ta av returslangen på tanken, kjøre motoren litt mens du fyller på servoolje til det kommer ut tilnærmet ren servoolje, ser du lett på fargen som regel.

ta av retur ja,så ratter du om til begge kanter til tanken er tom så fyller du opp med servoolje mens du ratter til begge sider slik att du får ut all luft

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte skadelig.

Enkleste måten å tømme ut på er å ta av returslangen på tanken, kjøre motoren litt mens du fyller på servoolje til det kommer ut tilnærmet ren servoolje, ser du lett på fargen som regel.

hvor finner jeg denne returen ?

er det trygt å bruke bilen til og fra jobb i morgen.. bjølsen-kaldbakken.-bjølsen ? (total kjøretid, maks 40min)

Endret av aqua702
Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Nja, njo, tja... vil ikke anbefale deg å gjøre noe som KAN skade bilen din og gi deg utgifter.

Men jeg hadde gjort hadde det vært min bil...

Returen finner du på servooljetanken ett sted, start motoren og se nedi hvor olja kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok litt forskjellig fra pumpe til pumpe.

Feks audi's pumper som står på de fleste rekkefemmerne er utrolig kresen på riktig servoolje og fyller du feil ender du opp med defekt pumpe, massive lekkasjer og greit med griseri.

Personlig ville jeg ikke tatt sjansen, men sjekket med Ford verksted snarest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok litt forskjellig fra pumpe til pumpe.

Feks audi's pumper som står på de fleste rekkefemmerne er utrolig kresen på riktig servoolje og fyller du feil ender du opp med defekt pumpe, massive lekkasjer og greit med griseri.

Personlig ville jeg ikke tatt sjansen, men sjekket med Ford verksted snarest mulig.

har kommet frem til dette jeg også.

Ringer Ford i morgen tidligt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk bilen....

Jeg mosa tannstanga på min forrige volvo V70 fordi jeg fylte på olje beregnet på servo....men ikke riktig type

- var himla mange forskjellige oljetyper og viskositeter til de forskjellige bilene :unsure:

Motorolje er neppe spot-on så jeg ville ikke starta bilen en gang.

Hos meg gikk det et par dager med bruk før servoen slutta å fungere.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp jepp, da har jeg vært i kontakt med ford...

IKKE bruk bilen fikk jeg beskjed om, så nå leverer jeg inn bilen til verksted og lar de som kan dette ta seg av problemet.

Takk for all hjelp jeg har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...