Gå til innhold

Ønskeliste Til Julenissen!


BalleKnalle

Recommended Posts

BalleKnalle

Har en del swirls på bilen og har samtidig lyst å vandre inn i maskinpoleringsverdenen.

Har sett for meg følgende:

Meguiar's-200 poleringsmaskin

Meguiar's #80, Meguiar's #82, Meguiar's #83 (hvilken er det best å begynne med?)

Meguiar's #21

Pinnacle Liquid Souveran™ Wax (kanskje spray waxen til bruk mellom poleringer).

Er dette en holdbar kombo, selv om vinteren? Har Duragloss #101, #105 og #111 fra før. Ev. andre alternativer?

+ div pads fra Meguiar's:

Meguiars Soft Buff W-7006 Foam Cutting Pad 6.5"

Meguiars Soft Buff W-8006 Foam Polishing Pad 6.5"

Meguiars Soft Buff W-9006 Foam Finishing Pad 6.5"

Trenger jeg mange av hver???

Pinnacle Ultra Poly Clay Special og en drøss med Microfiber kluter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat bestilt det samme som du oppsummerte med der. Start med Meguiar's#80,82, hvis ikke de tar alt, prøver du deg med #83. Husk å starte med den minst aggressive kompoen mht. pads og polish først. Lite vits å prøve seg med den mest mest cutting først, hvis den mildeste kan gjøre en like god jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke er den flotte Beemer'n på bilde du har Swirls på.. hehe..

80 og 82 ligger ganske nære hverandre når det gjelder effekt, 82'n er litt tørrere enn 80'n.

hva du velger er en smakssak egentlig, men 80'n er mer universal. skal lete lenge etter en bil som den ikke passer til. Test heller 85, 83, og 80 Da har du alt du trenger for 90% av det som skulle dukke opp!

Ellers ser jammen lista di bra ut..

Go for it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle

Nei bimmern er på sparebørsa enda :lol:

Er nok kun en hvit Passat stasjonsvogn 99mod som står for matpakkekjøringen enda.

Så hvis en kjøper 80, 85 og 83 så har en det en trenger. Med tanke på pads, trenger en mange av hver type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjører bare fra Meguiars serien så må det nok bli.

Bergunder pute + M85 - fjerner da alt av swirls og mye riper. Veldig grov.

Bergunder/gul pute + M82 - ikke fult så grov som den ovenfor. Tar så og si alt av swirls

Gul pute + M83 får frem mer farge. Greit å kjøre denne kombinasjonen som korrigering ettersom den bergunder paden kan lage litt spor.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle
Det er foskjellige typer carnauba wax, men den gjør ofte lakken mørkere og våtere, syntetiske "vokser" er litt mer glans ikke så mye dybde, men det kan kombineres, med en syntetisk sealer under voksen feks så får du litt av begge delene. Hadde nok gått for Pinnacle Liquid Souveran selv da den i mine øyne ser bra ut på så og si alt...

Baserer meg bare på andre uttalelser her. Som sagt er jeg rimelig fersk på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...