Gå til innhold

Bestille ny Golf Plus


EspenHamre

Recommended Posts

EspenHamre

Heisann.

Blir vell til at vi bestiller en Golf Plus til min mor nå i julen.

Første jeg tenker på da er jo fargen, hvilken farge får jeg til å se best ut?

Samtidig lurer jeg på om det er noen av fargene som har myk lakk?

Blir vell nødt til å polere den 1-2 ganger i året, siden jeg bare såvidt har fått henne til å slutte å bruke svamp på nåværende bil.

Men synest jeg er teit som skal ha henne til å bruke avansert vaskeutstyr når svamp m/shampoo gjør jobben like bra. :unsure:

Greit at lakken ikke er for MYK da, kan du si :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om hardheten på lakken men lurte på noe annet

Har hun tenkt på en Golf Cross? Det er vel samme bilen, men ser mye bedre ut. Dessuten tror jeg den er lettere å selge når den tid kommer.

Om hun synes det er "teit" med en bil som ser ut som den har 4WD og trekker på 2 så har jeg jo forståelse for det. Vet ikke noe om prisforskjell heller. Men de har mindre lakk som hun kan stripe opp da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet faktisk på en sølv golf cross 07-mod i helgen og den hadde ihvertfall knallhard lakk.

Mistet desverre alle bildene, men syns den er litt kul i sølv med mørkegrå detaljer rundt skjermer og fangere.

Men når mamma så bilen og jeg sa at den ikke hadde 4wd så ristet hun bare på hodet.. Så hadde den bare kunne blitt levert med 4wd så hadde den blitt fryktelig mange hakk kulere.

edit: dårlig konsentrasjon når jeg skrev inlegget, skulle være golf cross og ikke golf plus som jeg skrev i første forsøk.

Endret av Stein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

En golf cross dette Stein?

Tror ikke Golf cross blir aktuelt, Golf Plus Highline ser ikke værst ut spør du meg!

Er vell samme lakk som Golf ellers, så såg i den lakktypeguiden at alle utenom sølv er hard, tror jeg?

Er vell sort, og mørk blå som ser best ut etter detailing, men sølv som er enklest og holde pen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør om personlige meninger, så mener jeg at svart lakk ser utrolig fint ut på en nybehandlet bil. Minuset er jo at man ser møkk, riper og swirls utrolig lett på helt mørke farger. Finnes også en del fine blåfarger, eller kanskje rød?

En "lett" farge å beholde pen er sølv. Skjuler mye swirls og riper, men gir ikke den samme dybden og gløden man får fra mørke farger. Det er hvertfall min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Enig der =)

Bortsett fra at jeg synest rød ikke passer gjennomsnittsbilen..

Og som sagt, eigeren synest svamp m/shampoo er førsteklasses bilvask...

Så sølv vil nok være ganske lurt.. Hun har mørk blå nå, og den såg ikke ut før jeg polerte den..

Svart er såklart finest etter min mening, men nå er det ikke en detailerfreak som oss som skal eige den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Espen at jeg jobbet på en golf cross og ikke en plus, har endret innlegget mitt nå. 

Foreldrene kjøpte ny golf for en stund siden, og den har en sølv farge som heter leaf silver eller noe sånt. 

Syns den er ganske stilig jeg, er sølv med en tanke grønn-skjær i seg avhengig av lyset.

Skiller seg ihvertfall ut ifra alle de andre vanlige sølv-bilene.

156sladdet.jpg

158sladdet.jpg

159sladdet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...