Gå til innhold

Hva bruker du før sealer/voks?


Bernhard

Hva brukes før sealer/voks  

71 medlemmer har stemt

  1. 1.

    • IPA wipedown
      6
    • "Glaze" (CG Vertua Bond, SV Cleaner Fluid osv)
      49
    • Vasker bilen, tørker og legger på sealer/voks.
      13
    • Annen wipedown
      3


Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Tenkte ikke på deg generelt egentligdefault_smile.png Men på denne tiden av året så er det fort at det blir fukt i garasje og det som er.. Hvor lenge har du latt den stå da? Jeg gikk over BMW 5 serie st.vognen til en kollega for 2 uker siden med Vertua Bond og Jetseal, for hånd. Det var null problem i garasjen hos meg ihvertfall, Vertua lå vel på i 15-20 min...

Går ann å få ett testpanser hvor man taper opp f.eks 5 deler hvor man legger på vertua bond samtidig for så å buffe av med en gang, etter 5 min, etter 10 min, etter 15 min og etter 20 min.. For å se om det blir noe forskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    7

  • trogha

    6

  • opas

    5

  • Essiek

    4

Tenkte ikke på deg generelt egentligdefault_smile.png Men på denne tiden av året så er det fort at det blir fukt i garasje og det som er.. Hvor lenge har du latt den stå da? Jeg gikk over BMW 5 serie st.vognen til en kollega for 2 uker siden med Vertua Bond og Jetseal, for hånd. Det var null problem i garasjen hos meg ihvertfall, Vertua lå vel på i 15-20 min...

Går ann å få ett testpanser hvor man taper opp f.eks 5 deler hvor man legger på vertua bond samtidig for så å buffe av med en gang, etter 5 min, etter 10 min, etter 15 min og etter 20 min.. For å se om det blir noe forskjell..

Godt spørsmål.....påførte hele bilen, venta litt og buffet av.... gikk greit å fjerne den men det var mye enklere hvis man buffet etter hvert panel.

Da skal du bare marsje rett i garagen med VB og ett testpanel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

For min del kommer det litt ann på hva kunden ønsker. Om det bare skal være en helt enkel/kjapp jobb blir det bare IPA før voks/sealer. Men på min egen bil er det alltid CG VB før sealer/voks med unntak av SV voks, der det er SV CFP som kommer først :) Har heller alldri hatt problemer med at VB er tung å ta av bilen, om den har stått en stund. I alle fall ikke om du legger den på med maskin, Da er det bare så vidt du ser det er noe på lakken, og kjenner nesten ikke at du fjerner det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

1. IPA etter polering.

2. VertuaBond før Sealer eller CG Voks.

3. CF Pro før SV voks. Hvis jeg legger sealer + voks eller voks x2. så droppes CF Pro mellom lagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker DC1 også ja - kommer litt an på åssen humøret er default_smile.png DC1 er et meget bra produkt. Men DC1 er en rens og ikke en glaze

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker DC1 også ja - kommer litt an på åssen humøret er default_smile.png DC1 er et meget bra produkt. Men DC1 er en rens og ikke en glaze

Er forskjellen på glaze og rens at glaze sliper og rens ikke sliper ? Eller er jeg helt på jordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glaze er polish uten rens og slipemidler, rens rengjør lakken men polerer ikke og sliper heller ikke. En polishprodukter ala Scholl S17, osv er egentlig polish med rubbing/lakkslipende egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1! ser jo hele tiden at det nevnes IPA wipedown i show n shine tråder, men skjelden jeg ser bruk av prewax cleaners beskrevet. Jeg har alltid sett på dette som en type rens man bruker hvis man ikke polerer før voksing og at voks fester helt fint på ren lakk, noe det gjør hos meg i allefall :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lukta på CG VB er en god grunn....

Acrylen du tilsetter lakken er en enda bedre grunn....

På mitt visuelle iris-glansometer så kommer jeg ut med 20-30 % bedre glans om jeg bruker Chemical Guys EZ Cream Glaze før jeg knaller på med voks (om sommeren) eller forsegling og voks (om vinteren)

Synes EZ gir mere bling for the bucks enn VB, men Ketil har sagt at VB er bedre....

så da tar jeg det for god fisk og kjøre VB på vinterprepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...