Gå til innhold

Roterende fra Biltema? + Anbefaling av produkter


j-j-jimmy

Recommended Posts

Er det noen som har prøvd denne? http://www.biltema.no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Polermaskin-1200-W/

Den har vel ikke elektronisk rpm-holding som de dyrere, men er det et stort problem?

Det er min første roterende, og jeg kommer antakelig ikke til å bruke den mer enn 2-3 biler i året. Tenker da å kjøpe bakplater/pads fra SS. Vil dette være brukbart??

Endret av j-j-jimmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • j-j-jimmy

    8

  • posan

    5

  • Mighty

    4

  • Hue

    4

Mest aktive i dette emnet

Jeg har denne som reservemaskin! Funker helt fint, men ikke kjør større enn 145mm pads på den, da sliter den med å holde rpm. Ellers må du, som du selv skriver, kjøpe nye bakplater. Den som følger med hører hjemme i søppla. Ellers er denne som de fleste billigmaskiner, tung!

Men lykke til med polering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Har noe lignende jeg også og trodde jeg for første gang i mitt liv hadde gjort ett kupp :D

men skal visst være helt greie maskiner.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/4503-billig-makita-polermaskiner/page__p__92085&#entry92085

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe lignende jeg også og trodde jeg for første gang i mitt liv hadde gjort ett kupp :D

men skal visst være helt greie maskiner.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/4503-billig-makita-polermaskiner/page__p__92085&#entry92085

Fint å høre at det ikke behøver være håpløst! :)

Kom også over denne: http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10517051;c:100768

Den ser liten og nett ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Hadde biltema som førstemaskin, gikk greit det, men den tok kvelden etter 3,5 biler. Den bråkte mer og mer mot slutten også.Selv har jeg en Best tools maskin som back up, denne koster ca 300, og er en passelig begynermaskin. Ulempen er at den er ganske svak.

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er den ikke voldsomt bra til korrigering, men man får "feelingen" med roterende også er den billig så tapet er ikke så stort NÅR ny maskin blir handlet inn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, flott, flott, da blir det en sånn.

Kan vel også utvide tråden til å gjelde bakplater, puter og polish da :)

Jeg trenger hjelp! Hva burde jeg bruke.. Scholl, Sonus, puter i alle regnbuens farger, Duragloss, Menzerna, Optimum... Er ikke rart folk havner på skråplanet.

Er det noen som vil ta seg tid til å sette opp noen forslag mtp bakplate/pad og produkter, i forskjellige prisklasser? Det jeg har fra før er voksen, CG 5050.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, hadde jeg holdt meg til Scholl produkter. 

1 bakplate til 3" og 4" pads, og en til 5"-6.5" pads.

S17 og S40 + blå og orange pads i 85 + 145mm.

Da kommer du egentlig langt til å begynne med, så bygger du ut med svarte og ull pads samt en S03 etterhvert.

Alt etter hvilket budgett du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Flak maskinen...

den er liten og lett,og funker greit på medium pads...

dårlig rpm holding og mye leven men den gjør jobben.

Jeg bruker denne med små pads i dag..og flex på store pads....funker greit det :)

- men kjøp deg noen ordentlige bakplater for de som er med er ikke bra

lykke til mvh¨ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal drive med noe heavy korrigeringsarbeid, hvorfor ikke gå for en DA maskin?

Meeeen, du blir fort bitt av basillen, og da er det ingen vei utenom roterende kvalitetsmaskineri; Hitachi / Metabo / Makita / Flex etc.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv flak roterende:)

en god maskin for en billig penge..

blir nok flex på meg neste gang..

men som første maskin anbefaler jeg denne!

+1

Kjøp denne eller einhell maskinen på bilxtra. De er langt bedre å bruke enn biltemamaskinen da de har skikkelig turtallsregulering og er tilsynelatende av bedre kvalitet, selv om de ligger godt under tusenlappen.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-volvoRsport-

Eller så kan du kjøpe deg en Kestrel SIM180 fra Cleanyourcar.co.uk. Den har fått veldig god kritikk fra britiske prodetailere og har alt av features som en dyrere maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hadde vært flott er om noen kunne laget en liste med både roterende og DA maskiner med linker som vi ferske kunne kikke på å bli fristet. :P

Har selv lyst å begynne med en DA maskin som ikke koster skjorta for å prøve litt , men er litt redd for en roterende enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hadde vært flott er om noen kunne laget en liste med både roterende og DA maskiner med linker som vi ferske kunne kikke på å bli fristet. :P

Har selv lyst å begynne med en DA maskin som ikke koster skjorta for å prøve litt , men er litt redd for en roterende enda...

Her kjenner jeg meg godt igjen ;)

startet også med DA maskin fordi det hørtes så voldsomt skummelt ut med roterende :)

jeg gikk for Das-6 DA til CYC og noen måneder etter kjøpte jeg meg Flex av Ketil, angrer ikke på noen av kjøpene, da DA kan være veldig greit å ha i reserve om du skulle komme ut for en skikkelig myk lakk mht hologrammer.

Denne DA maskinen får du hjem i postkassa for 1200 kroner inkludert frakt og mva. Jeg valgte å slenge i et par hundrelapper og tok med Meguiars kitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjenner jeg meg godt igjen ;)

startet også med DA maskin fordi det hørtes så voldsomt skummelt ut med roterende :)

jeg gikk for Das-6 DA til CYC og noen måneder etter kjøpte jeg meg Flex av Ketil, angrer ikke på noen av kjøpene, da DA kan være veldig greit å ha i reserve om du skulle komme ut for en skikkelig myk lakk mht hologrammer.

Denne DA maskinen får du hjem i postkassa for 1200 kroner inkludert frakt og mva. Jeg valgte å slenge i et par hundrelapper og tok med Meguiars kitet.

Har du link til den maskinen til 1200,- :)

Eller hvor man kan få tak i den....

Tror jeg fant den , er det denne ?

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=KES-DAS6KIT1

Endret av opas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til den maskinen til 1200,- :)

Eller hvor man kan få tak i den....

Tror jeg fant den , er det denne ?

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=KES-DAS6KIT1

Stemmer dette.

Vil være bedre å bestille den fra de, da de ikke skal ha mere enn 9.90 GBP i frakt, mens CYC skal ha 36GBP i frakt.

Das-6

Bare huske å kjøpe en slik på Clas Ohlson.

Bilde.

Endret av iDuddits
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...