Gå til innhold

Chemical Guys Citrus Wash+Gloss


Mighty

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en kanne eller 2 med Chemical Guys Citrus Wash+Gloss, men jeg blir forvirra da det er forskjellige blandingsforhold alt ettersom hvor jeg ser. Hos SS og de fleste andre nettbutikker er det oppgitt pluss minus 1:400 som blandingsforhold, noe om er bra men på linje med andre godt konsentrerte såper. Mens på "chemicalguys.com" ( http://www.chemicalguys.com/Premium_Car_Wash_Shampoo_p/cws_301.htm ) er det oppgitt 1:4000 og kun 5ml til 19 liter vann, noe som er ekstremt lite.

På den siden står det også "hyper-concentrated" i produktnavnet, som det ikke står noe annet sted. Er dette en langt mer konsentrert versjon som ikke andre selger? Kannen på illustrasjonsbildet er den samme som andre steder, men ikke blandingsforholdet og beskrivelsen. Og det er betydelig forskjell på 15ml til 6 liter og 5ml til 19 liter (5 gallons). Noen som vet noe om dette?

Edit: Produktkoden er også en annen på chemicalguys.com. Men prisen er den samme som andre steder ( i usa).

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemical Guys - Citrus Wash & Gloss is a citrus Based High-Performance total auto wash & gloss formulated to simply be the best wash& gloss at any price. A citrus base, hyper-concentrated Wash+Gloss is the ultimate surface prep paintwork cleanser, shampoo and gloss enhancer in one. It is 100% surface friendly.

The biodegradable formula out performs hazardous solvent shampoos and surface cleaners. Fast penetrating citrus aided lubricating foam lifts and holds soil in suspension for easy scratch free rinsing. the Ultra hyper concentrated citrus extracts break down dirt and grime while lubricating surfaces allowing debris to be gently rinsed off.

Naturally derived Citrus extracts are formulated with the finest cleaning and glossing agents available today to deliver a 100% pure Citrus Cleaner free of artificial thickeners, colors or additives delivering the cleanest, streak free high gloss finish.

1/2 oz is all that is needed to make 2 US gallons of wash.

1 US Gallon (3.76 Litre) Bottle - Made in the USA

Denne hentet jeg fra CYC og der er det også snakk om Hyper concentrated, men samme utblanding som ved ScandicShine.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Men spørsmålet er da om det er snakk om nøyaktig samme produkt med et helt annet blandingsforhold, eller om det er en annen versjon av produktet.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser siden jeg linket til så ser du at det står 1:4000 og 5ml eller en kork til 5 gallons presisert mange ganger, og også at det er den høyest konsentrerte såpen i verden, så jeg tviler på at det er snakk om skrivefeil :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sende en Mail til CG og høre også. Om noen vet det så burde det være dem selv :) Tenkte på skrivefeil jeg også, men når det samme blandingsforholdet står beskrevet på flere forskjellige måter så kan det ikke være så enkelt..

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å få en avklaring på dette, Har gått meg helt bort i OZ og gallons her jeg også. Har brukt nesten 0,5 dl pr 19 liter vann, og dette virker som en ganske kraftig blanding.default_smile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...