Gå til innhold

hva er feil ?


lassings

Recommended Posts

jeg fikk min foam gun til alto/nilfisk fra scandicshine i dag å skulle prøve den men den lakk som bare det ved koblingen ! noe jeg gjør feil ? har en nilfisk p150 HT. Bare å komme med forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trudde ikke den skulle lekke SÅ mye. spruta jo over hele meg :P det lakk kunn ved tilkoblingen å den er bare å trykke inn og vir i hakk. Den var ikke helt lik den dysa som hører til men dimensjonen rundt var lik. Tusen takk for tipset :D skal kjøre bort på biltema å handle nå, så får jeg prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis det er tilkoplingen som lekker så passer den sansynligvis ikke med uniten i pistolgrepet på HT`en din :huh:

de gjengede sammenføyningene rundt om på selve foamcannonen lekker fra fabrikk og må tettes med feks tape....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lekker ved tilkoblingen til pistolen ja, har målt med skyvelære å dimensjonen på nippelen er lik men den er litt lengre og låsingen er litt anderledes men den passer jo. Da vet ikke jeg hva jeg skal gjøre :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lekker ved tilkoblingen til pistolen ja, har målt med skyvelære å dimensjonen på nippelen er lik men den er litt lengre og låsingen er litt anderledes men den passer jo. Da vet ikke jeg hva jeg skal gjøre :S

Du må nok da sette på en annen nippel da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med til rørleggerbutikk, eller forhandler av denne typen Ht...alternativt velassorterte jernvare/isenkram butikker og spør.

Ta med både pistol og kanon så dere kan sammenligne.....

Men..hvis omkrets/diameter på O-ring er den samme, så forsøk å legge litt gjengetape foran denne....tenker kun nødløsning her nå altså

Ser ut som avstand mellom O-ring og "låse-ører" er litt forskjellig og det kan bety at o-ring pakningen kommer litt feil.... :)

Lov også å vaske den gummimatten der ordentlig hvis du får fyr i kanonen :D

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ta med alt sammen ink gummimatte dit du skal.. Ta med både lanse, pistol og kanon så blir det enda lettere.. Kan hende de trenger den også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker nok en gang for råd :) hadde en bekjent rørlegger og etter en stund fant vi ut at med en tykkere O ring og noen runder gjengeteip så ble den tett :D men da var det det men blandingsforhold og hvilken type såpe jeg skal bruke da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...