Gå til innhold

Opel Combo - Matt jobb-bil edition.


Han5y

Recommended Posts

Siden jeg og Straydog skal ta denne bilen i morgen, så var det greit med litt klargjøring så slikt slippes å taes evt. i morgen.

_MG_0291.jpg

Det som er gjort hittil er :

Forvask -

Avfetting med biltema superavfetting. Lot det virke i 10 minutters tid. Avspyling med rennende vann fra vannslange.

Vask med chemillemitt, litt superavfetting fra biltema, og poorboys SS&S.

Kjørte bilen inn i garasjen, og tenkte "Oi,denne var slett ikke så ille i lakken". Tørket den, og ombestemte meg kjapt..denne var absolutt ikke fin i lakken, rett og slett grusomt mye swirls all over. Bilen ble clayet med Meg sin clay, og QD som lube. Denne bilen har neppe ALDRI vært i nærheten av en clay, så den tok mye, men virket som superavfettingen tok mesteparten.

Denne bilen er en jobb-bil, bulket, gitt faen i, og brukt som søppelboks. Derfor den lakken. Eid av en kar som gir litt f i jobb-bilen, men det er forståelig, så denne trengte litt akutt hjelp.

MEG QD ble tørket av bilen fra clayingen, og testingen ble gjort. Avdelte 2 ruter, 1 for AG sin 03B, og 1 for Poorboys SSR3 pga. det er denne jeg følte som har vært mest konkuranse i cut mot S03B.

IMG_0299.jpg

Prøvekjørte 4 pass på hver:

_MG_0306.jpg

Jeg syns 03B tok mest swirls, men SSR3 etterlot glattest overflate...hmmm..hvordan skal jeg gjøre dette tenkte jeg. Ja, fyrte 03B først, og SSR3 etterpå, og da ble det 99% swirlfritt. HERLIG!

Tape fjernet, og man ser forskjellene litt med tydlig:

_MG_0308.jpg

Paddene så riktignok ikke helt bra ut. Her er 03Bpaddene etter den lille firkanten:

IMG_0303.jpg

50/50:

_MG_0309.jpg

_MG_0312.jpg

Var kun halve panseret som ble tatt i kveld, og fortsettelse følger i morgen. Kos dere med teasere fram til da. :)

Endret av Han5y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Gleder meg, denne tror jeg kan topp heile greia :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen som sagt er en Shabby jobb-bil, så ble ikke runden lang og krevende. Ble kun gitt litt extra shine, fjerne litt død lakk, og swirls, og det klarte vi med glans.

Testet diverse comboer med AG 03B, PB SSR3, MEG 83, for å toppe det hele med PB black hole glaze. Men ingen ga tydelige bedre/værre resultater. Så da kjørte vi like så greit med 03B siden det er det vi følte som tok mest, fjernet godt med lakk, og gjorde overflaten glatt.

Etter dette, var det tur for voks, hadde Colli 915 som ikke var testet på annet en vasken og dusjen min, så dette ble tatt på bilen.

Veldig lett å påføre, og lett å fjerne, pen, og glatt overflate. Herlig sak til lav pris.

Ble riktignok få bilder av selve jobbingen, men ble litt av voksen og ferdigbilder.

_MG_0318.jpg

_MG_0319.jpg

Etter at voksen ble lagt, så var det inn å skru sammen ny skinnsofa og tvbord. :)

IMG_0333.jpg

IMG_0334.jpg

Så ble overkant av en times tid før voks ble fjernet.

På bildene hadde vi ikke lagt på plastfornyer, men her ble Meg sin Trimdetailer brukt. Blackwow er for dyr for slike billigbil-oppgrag,så denne får holde.

Bilder:

_MG_0328.jpg

_MG_0331.jpg

_MG_0325.jpg

_MG_0324.jpg

_MG_0323.jpg

1 stk glad detailer:

_MG_0327.jpg

2 stk glade detailere:

_MG_0332.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser super ut! Gikk det bra å la 915 ligge så lenge på bilen? Har hørt mye skrekk historier om collinite som har ligget for lenge før den har blitt buffet av :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ser super ut! Gikk det bra å la 915 ligge så lenge på bilen? Har hørt mye skrekk historier om collinite som har ligget for lenge før den har blitt buffet av :P

Har i alle fall opplevd dette da jeg testet på min :P Rett og slett jæ.... å buffe av etterpå...

Ble forresten veldig bra Combo'n ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ble jo som nytt det der.... godt å strekke seg i sofan etterpå da og se en film ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Collinite 915 var sinnsykt lett å buffe av selv etter å ha ligger på bilen 1 og en halv time. Eneste som kunne vært et problem er der det var litt tykkere lag med voks enn andre plasser. Men fremdeles ingen hindring. Mye lettere enn Autoglym HD voks og MEG gold class liquid wax.

Takker for kommentarene!

Mtp. at dette er en jobb-bil med masse bulker,steinsprang, dype riper, og slike feil,så syns jeg resultatet ble bra nok. Er ikke matt nå lengre iallefall. Alt av swirls ble dessverre ikke borte, men det er nok pga. maskinene og produktene. Men snart kommer FLÆXÆN! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...