Gå til innhold

Bærbar med SSD disk.


truhaa

Recommended Posts

  • Admins

Så har enda en data kræsja her og jeg begynner å bli små lei.....

Vurderer derfor å skaffe meg en bærbar med SSD disk, da disse skal tåle mer og være kjappere.. er det noen som enten har det og anbefler det eler noe info jeg bør ta hensyn til mht SSD diskene...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har enda en data kræsja her og jeg begynner å bli små lei.....

Vurderer derfor å skaffe meg en bærbar med SSD disk, da disse skal tåle mer og være kjappere.. er det noen som enten har det og anbefler det eler noe info jeg bør ta hensyn til mht SSD diskene...

Les denne

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3531

og denne

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ser flere anbefaler det, men da med "rett" SSD

små disker enda da, 80GB var det i den jeg fant på komplett

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere anbefaler det, men da med "rett" SSD

små disker enda da, 80GB var det i den jeg fant på komplett

du får de i 250GB

men det må vel finnes noen laptoper med 10000rpmHDD der ute.

er forøvrig Intel som har kommet lengst i i SSD teknologien tur jeg så hvis du går for SSD det er det Intel som skal være det beste har jeg hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intel har noen knallgode og kjappe SSDdisker som hete X58. Mye positive kommentarer også.

Det som du KAN gjøre, er å kjøpe en laptop med 2 harddisker, kast, selg, eller gjem den ene harddisken,så smeller du SSDdisk i ene slotten.

Bare å gi beskjed hvis du ønsker pristilbud på en laptop, Truhaa. Så skal vi klare å se hva jeg kan finne til deg.I tillegg,skriv gjerne ned litt krav på hva slags pc du ønsker, størrelse, bruksområde, og pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

ok, skjønte at SSD diskene var forskjellige, tanken med å ha SSD er vel at den ikke er så ømtåelig mht støt osv, har hatt 2 disker her som har kvelda pga det og det er irriterende som f##n når det skjer....

takker han5y, bedre å gi deg en pris da så finner du ut hva du kan få for det.... ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Vil du ha noe som elsker juling og har bra ytelse så ville jeg sett på IBM Thinkpad.

Vannsølsikkert tastatur, magnesiumramme, støtdempa disk, stålhengsler og mye mere.

Kjøpte min første TP for 10 år siden og den virker fortsatt utmerket

Og de blir ikke bare brukt i sofaen hjemme, jeg reiser mye, har en støvete og våt jobb på anlegg og er ikke akkurat den som er snillest med utstyret.

Bare en liten video til slutt:

http://www.youtube.com/watch?v=-CrpUU3cCPE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med alt dette dagelig. har veldig bra erfaring med SSD, bygd det i flere maskiner som skal stå i rom med masse støv. disse inneholder da ikke en vifte og de fungerer meget stabit da SSD nesten ikek gir fra seg varme. eneste jeg har vert borti er at noen disker tuller med diskontrolleren. men ellers meget bra og raskt(Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...