Gå til innhold

Collinite 915 vs MG #16


Janko

Recommended Posts

Hehe - jeg liker å tror at #16 er best på absolutt alt jeg, men jeg har ikke testet 915. Det finnes et par andre tråder her inne tror jeg angående akkurat det samme. Uansett så er begge to veldig holdbare og beader bra - så uansett hvem så blir det ikke "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - har en grevling som nok trenger litt vinterprepp snart (fikk ikke hentet den på fredagen, blir på mandag i stedet). Men har ikke 915 dog (hint hint :) ). Blir nok #21 2.0 og #16 på den ihvertfall, og får jeg hanket tak i 915 så kan jo den få halve panser og tak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Collinite FAQ:

6) How long does your wax last?

Liquid/Gel Wax (845 and 925): 5-7 months depending on UV exposure.

Paste Wax (476, 885): 9-11 Months depending on UV exposure.

Marque D’Elegance (915): 8-10 months depending on UV exposure

Tror M16 kommer til å få problemer her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis man tar de tallene der bokstavelig så burde de fleste i verden kjøre med Collonite ja. Tror 99% av all sealer / voks ville fått problemer med å toppe eller tangere 9-11 / 8-10 måneder beskyttelse (selv om det er "depending on UV exposure" - lurer på om salt-lake / sause-møkk og temp-forskjeller på 40 grader også muligens påvirker holdbarheten litt også ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har denne tilleggsinfoen også da: :)

"Keeping your car in the sun all the time will slightly reduce these figures, and so will washing your car constantly with highly potent grease-cutting soaps. The wax is meant to protect your paint from the elements, so anything more than a non-abrasive soap is not necessary. Many times, hosing off your vehicle and drying it off with a towel will keep it looking great while preserving the coat of wax you applied."

Holdbarheten til forseglinger/vokser har nok mest med hva/hvordan/hvor ofte en vasker bilen.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Collinite FAQ:

6) How long does your wax last?

Liquid/Gel Wax (845 and 925): 5-7 months depending on UV exposure.

Paste Wax (476, 885): 9-11 Months depending on UV exposure.

Marque D'Elegance (915): 8-10 months depending on UV exposure

Tror M16 kommer til å få problemer her... ;)

Tror neppe du får de tallene under en norsk vinter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Fikk Duragloss sin 111 til å holde fint her i 8-9 mndr, og den falt jo i mellom mht test som ble gjort i England (2-3), så jeg tror nok Collinite kan holde bra lenge her i Norge også......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må uansett ikke ta disse tallene fra collinite så bokstavelig. Det vil variere voldsomt ettersom hvordan du bruker og behandler bilen. I den voks-testen som ble gjort i england holdt 915 betydelig lenger enn 476, selv om 476 "skal" holde lenger. Det nytter ikke å se på andres resultater, man må bare prøve selv.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis man tar de tallene der bokstavelig så burde de fleste i verden kjøre med Collonite ja. Tror 99% av all sealer / voks ville fått problemer med å toppe eller tangere 9-11 / 8-10 måneder beskyttelse (selv om det er "depending on UV exposure" - lurer på om salt-lake / sause-møkk og temp-forskjeller på 40 grader også muligens påvirker holdbarheten litt også ;) )

X2. Norsk østlands vinter med med avfetting og vask sliter nok voldsomt på beskyttelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite er faktisk utrolig motstandsdyktig mot avfetting. Jeg la 476S på bilen i fjør høst, men bestemte meg ca en uke etterpå for å legge Lahega Brightguard. Tenkte jeg skulle klare å ta knekken på den med skikkelig innsausing med kaldavfetting (Autorange PreWash), sterk mikroavfetting (KCL Micro Royal 1:3) og sterk alkalisk avfetting (FOMA Høyttrkksvask 1:5) (+3 runder med kraftig høyttrykkspyling i mellom). Men hva ventet meg etter siste avspyling (som jeg var sikker på ville knuse den)? Joda, velkjent collinite beading! Måtte claye og lakkrense før det var snakk om å kunne legge noe sealer etter 476S ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Har testet (og har laget test) av begge, MG#16 holdt best, det er det jeg har erfart senere også! Men misforstå meg rett, begge er knallvokser!

476s derimot, den holder hakket lengre enn 915 etter min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten vil alt fungere forskjellig fra lakk til lakk. En voks som henger i 6 mnd på en bil kan holde i 3 mnd på en annen bil under samme forhold. Derfor er det umulig å si hvor lenge en voks vil holde. Man må finne det som fungerer best for seg selv. På kundebiler må man bare bruke en god allrounder og håpe på det beste :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...