Gå til innhold

Diverse glaze`s


Han5y

Recommended Posts

Hvordan fungerer dette i korte trekk? Er dette en type finere polish for å skjule litt swirls, eller er dette rett og slett noe som trekkes inn i klarlakken, for å få den mer shiny?

Hvordan påføres dette, DA, eller for hånd?

Trenger det arbeidstid, eller et svosj over bilen?

Påføres etter polish, og før sealer/voks?

Snakker da om Poorboys sin black hole glaze, som jeg gleder meg til å prøve. Lukter fryktelig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Rens og glaze, fjerner møkk fra "riper og swirls" og legger i glaze (oljer) etterpå, skjuler derfor swirls

kan legges på både for hånd og med DA maskin, bløt pad, lav hastighet er best, la det tørke på lakken og fjern det, sealer eller voks uten rens kan legges rett over...

Rens, glaze, sealer/voks

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Tenkte det var noe sånt,ja :)

Så evt. Lakkrens - Polish - Glaze - Sealer - Voks hvis man skal fyre full pupp?

Hva gjør glaze som polish ikke gjør feks? Fordeler, ulemper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks EZ-Creamglaze gjør jo det samme som en lakkrens på speed....

Den renser lakk og tilfører acryl som gjør lakken svært glansfull, slik at andre former for glansprodukter blir overflødig.

- langt på veg gjør vel også vertuabond det samme den også, slik jeg har erfart det.

Tviler på at det er noe poeng i å kjøre så mange step med forskjellige produkter da det ender opp i en herlig smørje som kanskje får beskyttelsen til å sitte dårligere. <_<

Bortsett fra selve grunnarbeidet med poleringsmaskina er det i mine øyne 2 faktorer som hever det visuelle på en billakk.

- lakkrensen (gjerne rik på acryl som feks EZ-Creamglaze)

- antall lag med voks

Med unntak av en evt forsegling så tror jeg at det som kommer "in between" heller skaper føzz enn å hjelpe til..spesielt med tanke på sluttproduktets holdbarhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg skeptisk til Glaze produkter som fyller bra, LSP kan jo ikke sitte like godt på oljer og fyllere som på "ren" lakk?

Tildels enig.......

Jeg bruker EZ Cream Glaze og Vertuabond.

Ser på disse som lakkrenser, men hvor glaze har mere acryl og kanskje en anelse "evne til å fylle"

Noe jeg ikke tror skjer på vertuabond...ihvertfall ikke i samme grad.

Derfor har min tanke - og handling også vært å legge EZ på sommer når det skal voks oppå og miljøet er mindre tøft, mens vertuabond har blitt brukt nå til vinteren fordi jeg legger større vekt på holdbarhet enn glans....

Men å bygge et enormt laminat av produkter under forseglinga har jeg dårlig tru på.... :)

Da er det bedre å fokusere på temperatur og herdetider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Njaaaa... Er ikke helt enig i alt der, men kan jo være eg tar feil. Voks og sealere holder jo best på en perfekt flate, så eg vil ikke tro at holdbarheten vil gå ned om de minste ripene blir fylt opp og du får en jevnere overflate. Som sagt det kan jo være at eg bommer fullstendig, men for meg virker det ihvertfall logisk at om ikke det blir bedre av ez-glaze så burde ikke holdbarheten bli verre heller egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vi til bunns i! Tipper nok at flere(bla. meg) kommer til å kjøre diverse tester på dette til sommeren, driver allerede og pønsker ut ulike teorier innofor dette omerådet, spent på hva slags resultat som kommer ut av det :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok allerede noen igang med å teste hvor redusert holdbarheten blir på sealere hvis man unnlater wipedown etter fet polish..

Og nerd som man er, synes jeg dette er skrekkelig spennende laugh.gif / wacko.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke EZ og VB fyller så mye egentlig, dog kan det være at det ikke har vært så mye å fylle når jeg har brukt de.

Når jeg skrev at jeg var skeptisk til produkter som fyller bra, tenkte jeg litt på Black Hole da jeg mener å ha sett noen bilder på utenlandske forum hvor den fyller noe så helt jævlig....... og da tenkte jeg egentlig som Ståle sier, har ikke trua på å bygge et enormt laminat av produkt(er) under forseglinga..... men jeg trur og synser så dette hadde vært fint å få prøvd i praksis ;)

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er visstnok allerede noen igang med å teste hvor redusert holdbarheten blir på sealere hvis man unnlater wipedown etter fet polish..

Interessant! Link? Eller er denne noen deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bruke denne tråden til mitt spørsmål.. Er Vertua Bond en god rens? Etter 1x VB med maskin på en bil la jeg på 476s fra Collinite.. Da ble paden helt mørk, vet at det er parafinvoks i denne (som mange andre), og har lest av voksen tar asfalt.. Men vet noen hvor god VB er i forhold til mye annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

476 syns jeg sitter best på en helt ren lakk.

Oljete/feite glaze passer best til voks syns jeg, glaze med polymer/ellerno-syntetisk funker bedre til selaere.

Men er jo alltid noen unntak og personlige preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, enig der, men lakken hadde begynt å bli bittelitt "matt" (waterspots osv) og det så ut som den gjorde jobben akkurat så bra som den burde ;) hehe..

Men tenkte heller på om noen viste om det var "mer rens" i 476s enn VB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks EZ-Creamglaze gjør jo det samme som en lakkrens på speed....

Den renser lakk og tilfører acryl som gjør lakken svært glansfull, slik at andre former for glansprodukter blir overflødig.

- langt på veg gjør vel også vertuabond det samme den også, slik jeg har erfart det.

Tviler på at det er noe poeng i å kjøre så mange step med forskjellige produkter da det ender opp i en herlig smørje som kanskje får beskyttelsen til å sitte dårligere. <_<

Bortsett fra selve grunnarbeidet med poleringsmaskina er det i mine øyne 2 faktorer som hever det visuelle på en billakk.

- lakkrensen (gjerne rik på acryl som feks EZ-Creamglaze)

- antall lag med voks

Med unntak av en evt forsegling så tror jeg at det som kommer "in between" heller skaper føzz enn å hjelpe til..spesielt med tanke på sluttproduktets holdbarhet. :)

Jeg spurte Pirex hva han anbefalte av beskyttelse til min nye bil. Jeg vurderte nemlig SV CF før CG Jetseal eller MG #21 2.0 toppet med Insignis.

Pirex anbefalte:

- CG EZ-Creamglaze

- CG Jetseal

- 2 X Insignis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...