Gå til innhold

Fikk en mail fra cleanyourcar


Matsbuer

Recommended Posts

Hi Mats,

The courier has just been in touch to ask for your personal ID (National Insurance) Number.

Can you supply this so it can clear customs?

Cheers Tim

---------------------------------------------------------

Skal han ha person nummeret mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Stemmer det, generelt bør du være forsiktig med å gi ut det som du sikkert vet, men har ikke hatt problem med det selv. Vet også om flere andre som har gitt det til CYC uten problemer. Mener også det var noen som fant på et nummer, eller brukte mobilnummeret sitt eller noe i stede. Husker ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem , ta det med knusende ro ;)

Har bestilt fra CYC flere ganger, uten og ha noe som helst problem med ID tyveri.

Så du behøver ikke å få ødelagt nattesøvnen på grunn av det......... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en bestilling nå fra en annen engelsk nettbutikk. De spurte også etter person id. Det er nok transportselskapet som trenger det. Jeg oppga mobilnr ;) . Det gikk uten protester.

Transportselskapet var DHL. Ser i papirene fra DHL at de antakelig har funnet frem mitt fødselsnr allikevel. De 5 første siffer i f.nr + en del stjerner (*) står angitt på et av fortollingsskjemaene som kom i posten i dag. Tydelig at transportselskapene har adgang til oppslag i et offentlig register. Med andre ord er det ikke vits i å oppgi f.nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt to ganger fra CYC og aldri blitt spurt om personnr. Har også bestillt fra prestigepolish.co.uk (der betalte jeg kun £3.95 i frakt!) uten å oppgi personnr. + to alfa dele pushere. Så jeg vet ikke om det er helt vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig fra speditør til speditør hvordan de behandler fortolling inn i Norge, men det er ikke uvanlig at en speditør ber om personnummeret ditt, for tollen i norge krever dette ved innfortolling av varer til privat personer. Det er akkurat som at de skal ha ditt org.nr hvis varene skal fortolles inn på ett firma.

Hvis du ikke føler deg trygg med og gi det ut så be om nummeret til speditøren som skal fortolle varene inn i Norge, for det er eventuelt kun de som har noe med ditt personnummer og gjøre. Avsender/befrakter i utlandet har ingenting med ditt personnummer og gjøre. Det kreves ikke for utsendelse av varer til Norge - kun innfortolling i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Mener jeg fylte ut et skjema til tollvesenet jeg mht person nr og etter det så spørr de ikke, da finner de det når de søker meg opp der...

Har sendt mail til toll for å se om de vet hvilken skjema dette var, så kommer med info om det når jeg får svar

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Svar på mail:

"Dersom en speditør skal fortolle for deg trenger han organisasjonsnummer evt. personnummer, og dette skal fylles ut på tolldeklarasjonen. Du vurderer selv med hensyn til hvem du gir slike opplysninger. "

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snart gått en uke nå og det står fortsatt processing i status på bestillingen min, begynner og lure. Tok jo bare 3 dager fra jeg bestilte til jeg fikk varene i posten fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snart gått en uke nå og det står fortsatt processing i status på bestillingen min, begynner og lure. Tok jo bare 3 dager fra jeg bestilte til jeg fikk varene i posten fra USA.

2 av mine ordrer står det akuratt det samme på, og de mottok jeg forøvrig i sommer og i høst, så det ville jeg ikke bekjymret meg for.

Er du i tvil så sender du bare ein mail til Tim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...