Gå til innhold

Spørsmål Om Voks


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Skal ta to store jobber snart, og trenger å få ryddet opp i en ting..

Hvis jeg skal legge på to lag med voks, f.eks Meguiar's #26 eller noe annet med carnauba i seg, hvor mange timer ca. må det "herde"/ "trekke seg inn" mellom hvert lag? noen sier 2, andre 10 og noen sier til og med 24.

Sikkert forskjellig fra produkt til produkt, men sånn ca.. Greit å vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal legge flere layere med voks, kan du "spitshine"..

Dvs. at før du skal legge på neste lag, spyler du bilen med kaldt vann, slik at den blir godt avkjølt.

Da blir voksen som ligger på bilen hard, slik at du kan legge på et nytt lag uten å måtte bekymre deg om at laget som ligger på skal forsvinne.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

SpitShine funket veldig bra..

Jo kaldere vann jo bedre, kan gjerne ta en sprayflaske å legge den i fryseren en stund, og etter at du har fjernet forrige lag med voks venter du 1 time og deretter sprayer du kaldt vann på bilen og tørker etter med en Microfiber klutt, etterpå legger du på neste lag med voks..

bling...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
DVS at først laget ikke skal fjernes før du har lagt 2-3 lag?

"Jo kaldere vann jo bedre, kan gjerne ta en sprayflaske å legge den i fryseren en stund, og etter at du har fjernet forrige lag med voks venter du 1 time og deretter sprayer du kaldt vann på bilen og tørker etter med en Microfiber klutt, etterpå legger du på neste lag med voks.." - så tror nok det første laget skal fjernes, etter en time er det kaldt vann som gjelder, Microfiber, også kan du legge på ett lag til :) (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Igjen takker jeg for raske og fine svar:) men lurer på en ting til.. Under tråden som handler om Autoglym HD wax, så ble det snakk om perfekte dråper.. er det at alle skal være like runde, og hva slags hensikt gir det? se på bilde under, som da tydeligvis ikke er perfekte dråper? eller tar jeg feil?

http://i290.photobucket.com/albums/ll251/k...ng/DSC00635.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Ingenting som heter perfekte dråper! Hvis det regner kan det bli en spesiell form på de. Hvis du spruter med hageslange får du en annen form osv. Varierer også fra voks til voks!

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Ingenting som heter perfekte dråper! Hvis det regner kan det bli en spesiell form på de. Hvis du spruter med hageslange får du en annen form osv. Varierer også fra voks til voks!

Var det jeg tenkte også.. for at noen dråper er små, andre store det kan jo også være at dråpene går inne i hveradre.. Men da kan jeg stryke det av lista:) takker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekte dråper er det du har på bildet der, høye, og runde! Perfekt sånn det skal være :D Etterhvert som voksen/forseglingen blir slitt vekk så vil du se at dråpene blir lavere og ikke like runde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Hvordan legger man på voks? Bør man bruke maskin eller er det noe man kan gjøre i sin egen oppkjørsel for hånd? Bare å legge på med en applicator pad og tørke av med Microfiber-klut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legger man på voks? Bør man bruke maskin eller er det noe man kan gjøre i sin egen oppkjørsel for hånd? Bare å legge på med en applicator pad og tørke av med Microfiber-klut?

Hvis du bruker maskin, bør du legge med bløt pad og laveste hastighet. For hånd, ta litt i hånden og varm opp ved å massere hendene sammen, for så å legge på. Eller bruk en ren pad. Noen vokser skal herde, noen skal rett av. Les på boksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39
Hvis du bruker maskin, bør du legge med bløt pad og laveste hastighet. For hånd, ta litt i hånden og varm opp ved å massere hendene sammen, for så å legge på. Eller bruk en ren pad. Noen vokser skal herde, noen skal rett av. Les på boksen :)

Holder det med en vanlig vask før voksing, hvis man har en god polish i bunn? Eller må man i gang med å vaske --> Claye --> Polish, for å så vokse?

Ang. wax it wet og lignende, er det noe tess? Føler (uten å ha prøvd) at voks på boks er best, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det med en vanlig vask før voksing, hvis man har en god polish i bunn? Eller må man i gang med å vaske --> Claye --> Polish, for å så vokse?

Ang. wax it wet og lignende, er det noe tess? Føler (uten å ha prøvd) at voks på boks er best, stemmer det?

Som regel gjør det det ja. Kommer an på lakken din, er den strøken og uten swirls, så er det bare å legge. Claying trenger man som regel bare å kjøre 2-3 ganger i året. F.eks før vinteren og etter...

Wax it wet er noe jall..hehe. Om voks er best på flaske eller boks vet jeg ikke helt. Finnes mye større, og mer eksklusivt utvalgt hvis du velger krukke. Kanskje noen andre vet det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jeg bruker snabbvax fra sonax eller QD, spesielt på vinteren.. Det blir hvertfall mer vannperler på lakken, så jeg tror det blir mer beskyttelse av det hvertfall.. Men som sagt, det er bare noe jeg tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Tror jeg skal prøve meg på Poorboys Natty Blue paste i første omgang! Er litt tynt med penger, så starter med det. Har mørkeblå (dolphin blue) bmw, vil denne gi et godt resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...