Gå til innhold

Snæks Te Helga?


Sandersen

Recommended Posts

Noen her inne som har oppskriften til VodkaGele ? hehe, tenkte jeg skulle teste det til helgen.

Hørt at det også er fint med salt sild som har liggi å trekt i sprit å godgjort seg.

Andre idèr mottas med glede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har oppskriften til VodkaGele ? hehe, tenkte jeg skulle teste det til helgen.

Hørt at det også er fint med salt sild som har liggi å trekt i sprit å godgjort seg.

Andre idèr mottas med glede :D

Teit tråd å ha på et bilpleie forum, men anyways..

Alt slags snop kan druknes i sprit for å smaksette spriten.. Fishermans Friend, tyrkisk peber, lakris etc etc..

Sprit gele foregår på samme måte som vanlig gele, bortsett fra at du erstatter vannet med sprit, problemet er at det må tilføres akkurat nok varme til at geleen aktiveres, men ikke så mye at spriten fordamper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detailers Club Norway > Småprat / Off-Topic > Småprat :huh:

Forresten, samme mengde? det tror jeg ikke kan stemme.. da blir man KADESER, og det vill smake grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæhæ-- Varmes så geleen aktiveres... :lol:

I gele er det Gelantin (stivelse - lages av kalve- og fiskebein) Den må legges i varmt vann slik at den løser seg opp. Så har du i så my gelantine slik at det stivner. ..

I oppskriften står det pulver. lag gjerne med gelantine plater blir bedre resultat syns jeg. (husker ikke hvor mye i forhold til pulver, sorry!). Har brukt det en del da ejg er kokk. :P Jeg ville lagt til en smak. Jeg har mintolje som jeg har oppi. DIGG!!! jelloshots alene er ikke godt, syns jeg) Men ikke bruk noe med mye vann. derfor er konsentrat bra å bruke. :)

Lykke til!!

Husk IBUX dagen etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Drikk ØL.......

Sprit er til avfetting i prickbort...he he

Gelesprit! den var ny for meg

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Skittles Vodka er jo sinnsykt digg da ;)

Sikkert ikke så mange som vet hva Skittles er? det er godteri fra USA, selges vell bare på deli de luca i Oslo som importerer fra Usa.

har selv kjøpt en hel eske med skittles fra usa på Ebay hehe..

fant en video her:

http://www.metacafe.com/watch/736510/creat...mer_time_drink/

så slipper jeg å skrive ned hehe..

selv bruker jeg kaffefilter til filtrering.

har selv 4 flasker 60% skittles hjemmebrent under produksjon til helga, da det bør stå 1-2 dager med skittles`ene i flaska.

skittles.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, spesielt... kan jeg bruke non stop tru? eller M ? skeptiskt til den der altså hehe.

Ånei.. Øl er IKKE godt hehe, kanskje litt sært å si det når jeg jobber med øl til vanlig men. Eneste Øl'n jeg til nøøød har kunnet drikt er warsteiner. slepper den grusome ettersmaken :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei nei, øl blir aldri godt ;) hehe

Kjøpte meg forresten den store drinkboken på ark/notabene (eller noe i den duren) for et par dager sia. Tror det må være den første boken jeg noensinne har kjøpt :rolleyes: Kosta 149kr og inneholder mange spennandes drinker, anbefaler folk å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...