Gå til innhold

Min 2010 Vw Touran Exclusive R-line


ØrjanA

Recommended Posts

ØrjanA

Jaja så gikk jeg på en sabla smell her gitt og endte opp med å bestille meg ny bil. Som overskriften sier så ble det en ny Vw Touran 1,9TDI Exclusive R-line X 5-seter. Fargen blir Biscay blå perleeffekt og med Latte Macchiato skinn innvendig. Exclusive R-line X er i utganspunktet "greit" utstyrt, men måtte jo ha med litt ekstra så den endelige listen ble som følger i tillegg til det som er standard:

lys & sikt pakke

Familie pakke

Skinnpakke

Media-in plugg i midtarmlene foran

Auto-Hold bakkestartassistent

Avtagbart tilhengerfeste

Nettingvegg

Variabelt bagasjeromsgulv

Speil utvendig el.innklappbar m/memory

Dekktrykkkontrollanviser

Telefonforberedelse

Største navigasjon

Fjernbetjent Webast

Blir vell litt surfing på nettett etter litt småsnacs og vinterfelger er handlet inn. Ble 17" RH Turbo Cup felger ;)

Har gitt ganske grei beskjed om at den kosmetiske klargjøringen SKAL JEG TA SELV. Bilen er nå ferdig produsert og venter kun på frakt til Norge så i løpet av uke 48 skal den være i mine hender. Fyldig worklog kommer da og klaffer alt så kommer Pirex ned for å hjelpe meg med å få på Divine på den ;)

Klargjøringen (for det klarer ikke Møller å gjøre skikkelig..........)

Bilen annkom Norge mandag morgen mot alle odds. Gira på å få bilen til helgen så begynte jobben med å få bilen FORT gjennom systemet (burde jo ikke være mye jobben når jeg hadde gjort det klart at jeg ikke ønsket kosmetisk klargjøring). Fikk beskjed onsdag morgen at bilen var klar for sending til forhandler torsdag ettermiddag/fredag morgen og etter et par telefoner så var det spikret henting av bilen fredag kl 16.00. Begynte å telle timene og plutselig var det tid for å dra å hente bilen. Ble faktisk litt skuffet når jeg oppdaget at bilen hadde fått full klargjøring :( dog så det i førsteomgang ikke så ille ut. Dro rett ut i lokalene på Ås og satte igang. Skulle jo uansett lakkforsegle og vokse bilen og vinterhjulene måtte jo også på ( ikek ofte man kan hente bil 20.november på sommerdekk og +11 grader.

Begynte med vask. Vanlig prossedyre. Først ele bilen med Scholl Rapid 9000, spylte av og DYNKET HELE bilen med Scholl Crack 9000-Lot det stå i 5 minutter og skummla bilen før det fikk stå i nye 5 minutter. Spylte av og vasket så bilen med Wash Pudle før den på nytt ble spylt og til slutt tørket.

Så var det tid for å få på vinerhjulene. 8"x17" RH Turbo Cup skodd med det nyeste fra Yokohama, Yokohama IG30 i 215-45-17

Felgene hadde ET på 60 og krevde derfior spacere- Hadde handlet inn skrudde FK spacere i 15mm og 20mm. Skulle vise seg å by på småprblemer da 15mm spacerne krevde kortere bolter en det jeg hadde. En Kjapp telefon til Håkon på Parts & Retards i nabolokalet så tok han turen opp og låste opp lageret kl 22.30 på kvelden. Eneste alternativet i hylla var da 30mm spacere. Satte det på bak og det satt som et skudd. Helt 100% perfekt. Pakket da sammen og dro hjem for kvelden bak rattet på Golfen mens Touranen fikk stå igjen inne nyvasket.

"Spratt" opp kl 9.00. Fikset noe småtteri og satte på nytt kursen mot Ås. Fikk på hjulene på venstre siden og kjørte ut i solen for noen bilder.

IMG_5889.jpg

IMG_5890.jpg

IMG_5891.jpg

IMG_5892.jpg

IMG_5893.jpg

Inn igjen og tapet bilen

IMG_5894.jpg

IMG_5895.jpg

IMG_5896.jpg

IMG_5897.jpg

Hadde funnet litt småtteri i lakken kvelden før, men ikke noe stort og satte igang med panser og venstre siden. Bernhard dukket opp og det gjorde enad mere småtteri når han tok fram Sungunnen sin:

IMG_5900.jpg

IMG_5901.jpg

IMG_5903.jpg

Men litt jobb med Flex`en (Som var byttet i en ny en for anledningen. Ny bil = nytt utstyr ;) ), Scholl S40 og blå Detail domains puter så ble det bra :)

IMG_5909.jpg

IMG_5910.jpg

IMG_5911.jpg

Etter "noen" timer var det brukt, CG Verua Bond, CG Jet Seal, SV Endurance, SV Crystall Rock, SV Divine, SV Autobahn, SV Pneu og SV Leather Milk så så bilen ut som dette:

IMG_5913.jpg

IMG_5917.jpg

IMG_5919.jpg

IMG_5921.jpg

IMG_5922.jpg

IMG_5923.jpg

IMG_5925.jpg

IMG_5928.jpg

IMG_5929.jpg

IMG_5937.jpg

IMG_5938.jpg

IMG_5939.jpg

IMG_5940.jpg

IMG_5941.jpg

IMG_5942.jpg

IMG_5944.jpg

IMG_5945.jpg

IMG_5956.jpg

IMG_5929.jpg

IMG_5928.jpg

IMG_5925.jpg

Førerplassen:

IMG_5934.jpg

Bestillt med tlf forberedelse og blåtann modul der hele telefonen inkl telefonbok og meldingsinnboksen styres fra en liten touchscreen ;)

IMG_5933.jpg

Stereoanlegget med navi, touchscreen og stemmestyring :D

IMG_5947.jpg

IMG_5949.jpg

IMG_5951.jpg

IMG_5952.jpg

IMG_5953.jpg

Fjernkontrollen til Webasto motor/kupevarmer:

IMG_5936.jpg

Aux inngang (jackplugg eller USb tilkobling) til stereoanllegget om man da ikke har en lydskilt som støtter avspillinh via blåtann ;)

IMG_5945.jpg

Endret av ØrjanA

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Grattis med ny bil, gleder meg til bilder av denne også....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Den "bakkestartassistenten" er grei å ha.

Jeg hadde det på en ny Passat jeg hadde i kombinasjon med DSG , veldig effektivt :)

Kan bare kjøre bilen i gang med "håndbrekk" på.

Sikkert en komfortabel bil dette , slik jeg husker fra Passaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Høres bra ut Ørjan. Kult å klargjøre egen bil.

Takk for det. Skal bli morro det ja.

:thumbs:

Gratulerer!

Thx.

Grattis Ørjan. Dette blir nok bra

Håper og tror det blir bra. Hatt Touran før jeg

Gratulerer! default_cool.png

Takker

Gratulerer så mye med ny bil :) Gleder meg til bilder :thumbup: Divine hørtes ikke gæli ut :wub:

Takk for det. Lover masse bilder

Grattis med ny flott bil

Produsert en uke før min da

Takk for det og selv grattis med ny bil

Grattis med ny bil, gleder meg til bilder av denne også....

Takk. Bilder kommer så fort bilen er i mine hender.

Grattis Ørjan! Gleder meg til bilder fra klargjøringa

Lover deg masse bilder fra klargjøringen.

Gratulerer Ørjan. Skikkelig fin bil du får deg

Takk for det

Gratulerer så mye med ny flott bil Ørjan :D

Rimelig greit utsyrt ja + mere snacs B)

Gleder oss til å se denne. :(:)

Golfen, er den solgt eller bytter du den inn ?

Takk for det. Ikke mye mere å stappe på denne her nie. eneste er takluke, DSG, Alarm og parkeringsassistent.

Golfen er ikke solgt og blir heller ikke levert i innbytte, men kommer nok til å selge den så fort den nye er levert.

Den "bakkestartassistenten" er grei å ha.

Jeg hadde det på en ny Passat jeg hadde i kombinasjon med DSG , veldig effektivt

Kan bare kjøre bilen i gang med "håndbrekk" på.

Sikkert en komfortabel bil dette , slik jeg husker fra Passaten.

På passaten så har man elektonisk håndbrekk. Det er det ikke på Touranen. Litt usikker på hvordan den funker her om man har en knapp å trykke på som på noen biler eller om man må trykke bremsen helt i bunn for så å slippe den som på andre biler.

Steike! Grattis med ny bil

Takk for det

Gratulerer med ny bil!

Takk takk.

Gratulerer med ny bil

Må du ikke ha el. seter med memory siden du har el. speil med memory ?

Takk takk.

Touran leveres ikke med el.seter så slipper nok det

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Må bare henge meg på å Gratulere med ny bil.:D Moro med nytt.

Takk for det. ALLTID morro med nye ting ;)

Gratulerer gratulerer Ørjan...

Har savnet dine Show'n shines om dagen, så dette gleder jeg meg til:-)

Takk takk.

Htt en tøff høst så detailing har ikke stått øverst på listen akkurat, men lover å komme sterkere tilbake nå som ting går riktig vei igjen :D

Gratulerer Ørjan! :)

Fatter har bestilt akkurat samme bil faktisk. Trur det er samme blåfarge som din også! :)

Får den vel tidlig i desember, sånn som du også får!

Takk takk.

Da får han også nydelig bil; men jeg får ikke min i begynnelsen av desember, men slutten av november ;)

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...