Gå til innhold

Volvo XC90 med Zymöl Glasur


bjorke

Recommended Posts

Ja, da var det svigerfar sin XC90 som stod for tur igjen. Kjørte lignende prepp i fjor også, bare med Duragloss. Denne gangen tenkte jeg å prøve noe annet, og fant fram en voks jeg kjøpte for en liten stund siden. Bilen ble vasket, clayet og preppet før voks med CG VertuaBond. Deretter ett lag Zymöl Glasur.

DSC_0024.jpg

Div. før-etter bilder:

DSC_0036.jpg

DSC_0035.jpg

DSC_0051.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0052.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0050.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0058.jpg

DSC_0049.jpg

DSC_0061.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0048.jpg

DSC_0046.jpg

Mine tanker rundt voksen. Dette er jo en High-End voks på Swissvax-nivå. Denne er i utgangspunktet komponert for Porsche, men det er jo moro å prøve på noe annet også. Denne lukter veldig godt, medium hard og var lett å påføre, MEN, denne var langt unna Swissvax når det kommer til å buffe av. På baksiden av krukken står det med stor skrift "Do not let dry" (eller noe i den dur), og etter en kjapp tlf til Ketil som også har voksen, fikk den tørke ca. 5-10 min før jeg buffet den av. Det gikk greit, men ikke så lekende lett som med f.eks Swissvax Shield jeg la på en annen bil tidligere i uken. Men det skal sies at den ser meget bra ut, men ikke så dyp og glødende som Concorso f.eks. Men nå er det vanskelig å bedømme på en sølv bil, tror jeg lettere hadde sett forskjell på en rød eller sort bil B)

Uansett, både eieren og jeg ble veldig happy og det er det som teller :) Takk for titten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Trodde den bilen der var beige jeg på bildene.. ha ha

Ble jo en voldsom turnaround på den der da, og en kan skjønne at eier ble fornøyd.... du skulle testet Optimum norinse på den der Bo... ha ha

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hehe, jeg trodde også at bilen var beige metallic. Ble fin denne ja!

"viss je itte får bruke svamp ta svigersønn så skær je itte vask'n hæll" (som man ville sagt der jeg opprinnelig kommer fra)

laugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde den bilen der var beige jeg på bildene.. ha ha

Ble jo en voldsom turnaround på den der da, og en kan skjønne at eier ble fornøyd.... du skulle testet Optimum norinse på den der Bo... ha ha

Brukte faktisk ONR etter jeg hadde vært å vasket den på selvvaskeanlegget, heldigvis var den litt mindre skitten da..hehe.

Flott resultat, men hva i huleste har eieren holdt på med? Paris-Dakar?

Trondheim-Melhus :P

Helt vanlig bykjøring tipper jeg.

Mmmm... sølv bil kan bli pent ja. :)

Jepp, helt enig!

Veldig bra Bo, og bra bilder! Så greit forskjell :)

Takk takk Hans Marius :)

Ble som ny, om ikke bedre den der ja!!

ser ikke ut som den er vaska siden du hadde den forrige gang :blink::P

Kanskje 3-4 ganger..hehe

Flott jobba.... Må jo ha vært en cm med møkk på den bilen :lol: Får man kjøpt Zymol i Norge?

Takker, brukte endel tid på å spyle av den værste møkka først.

Hehe, jeg trodde også at bilen var beige metallic. Ble fin denne ja!

"viss je itte får bruke svamp ta svigersønn så skær je itte vask'n hæll" (som man ville sagt der jeg opprinnelig kommer fra)

laugh.gif

Takk, må være på godsiden der vettu :)

Synes bilen så bedre ut før Bo begynte å klå på den jeg da men unsure.gif

Lignet på din da ja..hehe :P

Endret av bjorke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vakkert dette, Bo. Godt og se att eieren av bilen velger kavalitets bilpleie av en dyktig detailer. Bilen fortjener det beste. Godt og lese att Zymol ikke er en voks, man bare må ha. Har vurdert og prøve Zymol men valget falt heldigvis på SW Concorso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hehe, jeg trodde også at bilen var beige metallic. Ble fin denne ja!

"viss je itte får bruke svamp ta svigersønn så skær je itte vask'n hæll" (som man ville sagt der jeg opprinnelig kommer fra)

laugh.gif

Ikke opprinnelkig fra Toten/omegn vell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var jo ikke bare litt skitten :D

Ble ihvertfall nydelig etter litt pleie :thumbs:

Moro å vaske den med skikkelig høyttrykk, masse møkk som lå igjen på gulvet i selvvasken..hehehe. Takk for kommentaren også :)

Det ble vakkert dette, Bo. Godt og se att eieren av bilen velger kavalitets bilpleie av en dyktig detailer. Bilen fortjener det beste. Godt og lese att Zymol ikke er en voks, man bare må ha. Har vurdert og prøve Zymol men valget falt heldigvis på SW Concorso.

Moro å teste litt forskjellig, men jeg foretrekker nok Swissvax jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...