Gå til innhold

Hvilken snøkost har vi tenkt å bruke i vinter ?


Ole Gunnar

Recommended Posts

Bruker ikke snøkost :) Jeg tenker på denne måten: hvis vi bruker timesvis med å finne mf som ikke lager riper så skal ikke jeg kjøre noe over lakken min som har børster på seg ihvertfall.... :) Nei, blir det snø på panseret el.l. så regner jeg med at det sklir av lakken så fort hastigheten kommer over 9 km/t. Blir det for "gæli" så får bilen "smelte" i garasjen og deretter bli vasket / spylt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bilen min i daglig bruk, så det er umulig for meg å unngå bruk av snøkost om vinteren. Har garasje hjemme, men ikke på jobb eller andre steder. Man kan selvfølgelig starte bilen et par timer før man skal hjem for å smelte av snøen, men det er i grunn ikke aktuelt.

En kost/børste må ikke lage riper i lakken nødvendigvis, det finnes mange koster som er så myke at det ikke skulle by på noe problem. Men børster man i møkkete snø, så sier det seg selv at det blir riper. Jeg satser på å holde bilen så ren som praktisk mulig gjennom vinteren, men jeg er såpass realist at jeg erkjenner at det kommer til å bli riper i lakken uansett hva jeg gjør... Men det får vi ta igjen til våren.. :D

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Bruker ikke snøkost :) Jeg tenker på denne måten: hvis vi bruker timesvis med å finne mf som ikke lager riper så skal ikke jeg kjøre noe over lakken min som har børster på seg ihvertfall.... :) Nei, blir det snø på panseret el.l. så regner jeg med at det sklir av lakken så fort hastigheten kommer over 9 km/t. Blir det for "gæli" så får bilen "smelte" i garasjen og deretter bli vasket / spylt over.

He, he, prøver å praktisere det så langt mulig.

Men enkelte ganger må man koste f. eks. om man er i fjellet og det er kommet masse snø.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir full Defa warmup pakke her, sjekket Webasto, men det endte på 12 K så det droppet jeg..

Vil det si slik som må kobles i stikkontakt i husveggen eller dieselvarmer?

Og hva måtte du ut med for Defa?

Endret av iDuddits
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Jeg har erfart at det kan bli mer riper når man lar snø/is ligge på bilen enn hvis man bruker kost. Hvis man lar snøen ligge og når dette begynner å smelte under for så å fryse til is igjen er ikke bra. Da ligger det å sklir rundt på taket og nedover bilen og da blir det fort stygg lakk.

Man får gode kvalitets børster som ikke er så ille for lakken som Torby sier. Å holde en bruksbil ripefri en vinter har jeg gitt opp for lenge siden hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Blir full Defa warmup pakke her, sjekket Webasto, men det endte på 12 K så det droppet jeg..

Hehe. Akkurat samme her. Men på min passat kostet det 15K. Det er selvsagt helt uaktuelt å betale 15K for varmt bil(og motor).

Skal ha den største Defa pakken med fjernkontroll. Møller har vist tilbud på denne til 8500 inkl. montering. Om det er en generelt god pris vet jeg ikke..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Ha Vikan sin snøkost. den er utrolig bra. Megane står i garasjen med varmer på. V70 står ute og får smake kosten ofte. Håper snart den blir solgs så det får kommet en ny bil med dieselvarmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Ha Vikan sin snøkost. den er utrolig bra. Megane står i garasjen med varmer på. V70 står ute og får smake kosten ofte. Håper snart den blir solgs så det får kommet en ny bil med dieselvarmer!!

Hvem selger Vikan sin snøkost ?

Torshov, Mekonomen, Volvo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hehe. Akkurat samme her. Men på min passat kostet det 15K. Det er selvsagt helt uaktuelt å betale 15K for varmt bil(og motor).

Skal ha den største Defa pakken med fjernkontroll. Møller har vist tilbud på denne til 8500 inkl. montering. Om det er en generelt god pris vet jeg ikke..

Betaler langt under dette ink monteringdefault_tongue.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler langt under dette ink monteringdefault_tongue.png

Kompispris, eller en pris jeg kan få også?

Tar gjerne imot tips om steder jeg kan få det billigere :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kjøper via jobben så det er egenkomponert pris, bilen vil bli brukt til å demonstrere Defa for kunder så da fikk jeg en god avtale... Prosen til Møller er ikke helt borti natta..

Men vi tar rett under 5k for den store smart start pakken(den jeg skal ha), så kommer element og montering i tillegg, på montering har jeg gode kontakter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...