Gå til innhold

TEST 3M blå maskeringstape


Ståle

Recommended Posts

Her om dagen supplerte jeg opp lageret av maskeringstape.

Vanligvis har jeg handlet dette hos den lokale farvehandleren til i overkant av

Kr 120.- for en to-pack med små ruller av den blå 25mm tapen fra 3M

Hos Godkjemi opererer de med helt andre priser på dette, og da jeg mottok rullene

fra Kazzper så jeg at de var ørlite grann annerledes.

Ikke bare var det mere på hver rull, men det var også littegrann farveforskjell

- jeg er skeptisk av natur, så jeg måtte ta en sjekk.

Tapen ble lagt på bilens ubehandlede lister søndag kveld, og tatt av igjen i dag tirsdag....uten at limrester eller uønskede rester fantes i det hele tatt.

Her mener jeg bilpleiefolket har muligheten til å kjøpe et godt produkt til en god pris.

Mvh

Ståle :)

maskering1.jpg

maskering4.jpg

maskering6.jpg

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

hmmm... må til Asker en dag snart da :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en litt tykkere mørkeblå 3m tape, beregnet for husbruk, da mtp. maling. Syns denne er helt yppelig, lav pris, grei størrelse, sitter godt og ingen limrester igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel samme typen jeg bestilte når jeg bestilte fra CYC, men det var den på 19mm og når jeg sammenligner prisene med CYC og Godkjemi så handler jeg heller i fra godkjemi da det var høyest gladlige priser hos dem på denne tapen :) Når en legger på både frakt og moms er det ikke mye å hente fra CYC.

SÅ nå har jeg noen ruller på vent hos Kazzper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Fikk også påfyll med tape fra godkjemi her om dagen, dette var riktignok den brune tapen som skulle være hakket bedre. Skal se om jeg får kjørt en lik test på de, samt teste de hvis jeg får polert bilen til helga!

Bra test forøvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt skeptisk til å "teipe" bilen (kjenner godt til hvordan enklete maskeringstaper kan sette seg etter diverse malejobber i heimen... Men disse som er spesiallaget for bil høres bra ut.

Nok en ting å føye på lista. Skummelt å henge på dette forumet ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Bare for og skyte inn ett spørsmål her, hva er forskjellen på den blå teipen og den grønne?

Grønn 3M 233+

Characteristics Adhesive Material Rubber Resin

Backing Material Smooth Crepe Paper

Color Green

Length 55 Linear Metre

Tape Color Green

Width 6 Millimetre

Blå 3M 2090

Characteristics Adhesive Material Synthetic

Backing Material Crepe Paper

Color Blue

Length 60 Linear Yard

Width 2 Inch

Annen type lim på grønn og tynnere papir for mindre vedheft og enklere å forme den, enkelt sagt, er sikkert noe mere...

Endret av General Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for og skyte inn ett spørsmål her, hva er forskjellen på den blå teipen og den grønne?

Blå (3434) er litt stivere enn grønn (233+) og beige (233)

Forskjellen på 233+ og 233 er at 233+ skal tåle høyere temperaturer over en kort periode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte Virtuals tips og kjøpte Eurocell maskeringstape hos en lokal leverandør av lakkmateriell, som blant annet også selger 3M. Denne tapen selger de til lakkverkstedene. Hvis jeg husker rett betalte jeg 19,- (ja, NITTEN kroner) pr rull. Ingen problemer med heft og da jeg tok den av etter 4 dager fant jeg absolutt ingen limrester. Til den prisen får den 3M-tapen til å fremstå som en flau vits.

EDIT:

Fant frem prisen til Kazzper som slettes ikke var ille. Det billigste jeg har sett på 3M i allefall.

Endret av omrognan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd endel maskeringstaper og har ALDRI hatt problem med rester som ligger igjen. Det som derimot går igjen er at tapen sitter dårlig, løsner hvis den blir fuktig osv. Atså mener jeg at forskjellen mellom dyr og billig tape ikke ligger i om den etterlater rester eller ikke men hvor godt den sitter :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var god reklame dette ja :D

Det skal være forskjell ja, de tapetypene jeg selger er de som er laget spesielt for maskering av biler ;)

Är inte den blåa tejpen(tapen) för utomhusbruk och således uv-beständig? Så står det iaf i Sverige på tejpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Är inte den blåa tejpen(tapen) för utomhusbruk och således uv-beständig? Så står det iaf i Sverige på tejpen.

Jo, det er de.. har brukt mye slik tape før. Men den er stiv, så den blir kronglete å svinge og vri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd endel maskeringstaper og har ALDRI hatt problem med rester som ligger igjen. Det som derimot går igjen er at tapen sitter dårlig, løsner hvis den blir fuktig osv. Atså mener jeg at forskjellen mellom dyr og billig tape ikke ligger i om den etterlater rester eller ikke men hvor godt den sitter :)

Der er jeg sterkt uenig og vil heller si at da har du ikke prøvd nok billigtape :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

x2! Feks biltema maskeringstape setter igjen veldig mye rester... Den sitter ganske godt, men så sitter da i gjengjeld nesten alt limet på lakken etterpå :P

Det værste med biltema dritten er at limet sitter så godt at du ikke får revet av større biter enn 3cm av rullen. Var innom biltema og skulle kjøpe en lampe og fant blå maskeringsteip. tenkte at den kan man jo prøve siden den er så billig. Dro av en bit så røyk teipen, prøvde igjen og samme skjedde. Da fikk den seg en flyvetur rett i søppeldunken..

Jeg bruker en blå teip de selger i lakkavdelingen på MoBiRek i Lillestrøm. Husker ikke merke, men den koster 14kr rullen (er det jeg betaler i hvertfall) og funker utmerket. 3m sin synes jeg også er fin, en er alt for dyr i vanlig butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg ikke prøve biltema tapen :P Jeg kjøpte et par ruller med en hvit tape på torshov for et par dager siden. Kostet 20kr stk og, virker grei. Det står 3M og Scotch inni rullen. Kjøpte noe dritt i sverige, som heller ikke la igjen rester, men det var UMULIG å dra av en hel runde med tape uten å splitte den. Finnes knapt noe mer irriterende enn å måtte sitte å pirke etter tape for hver 10cm du drar av :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...