Gå til innhold

detailing porsche 993 turbo R


huse

Recommended Posts

legger ut en liten teaser til dere for hva morgendagen for meg og "tyggern" går bort til. kanskje ikke det værste man kan gjøre på en søndag :)

noen som gjetter hva slags bil det er snakk om? :)

post-1204-1256390864,01_thumb.jpg

Endret av huse
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger ut en liten teaser til dere for hva morgendagen for meg og "tyggern" går bort til. kanskje ikke det værste man kan gjøre på en søndag :)

noen som gjetter hva slags bil det er snakk om? :)

spennende. Mye mulig at det er en relativt ny scirocco(ikke sikkert det ble skrevet riktig men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjette utifra nicket, må det bli Audi, men siden du spør så må det være lurespørsmål sååå da satser jeg på Porsche eller Ferrari :lol:

ikke dårlig tippet det... noen som vil se hele bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Er ikke den bosatt i larkollen?

stemmer det bernhard, er stefaren min sin...

Åhhh.... Herregud, for en syyykt deilig bil... Husk MASSE bilder ;)

jepp får prøve å huske det da :)

Brukbare bakdekk på de bila der :)

285/30R18

er ikke den dimmensjonen der nå men :P hakket større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Steike den var grei den der..... ja bilder sier sitt her tipper jeg, kan bekrefte at jeg sitter her å gleder meg :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Forhandlere
Bernhard
Tyggern

Vi kan jo legge ut 2 og 2 bilder hver dag frem mot jul... med slutt resultat på julaften......... Herlig julekalender det?

Har ladet kamera, pakket utstyret og er klar for innsats i morgen... :blush:

Har også fått høre at vi har fått en liten utfordring på den. Etter litt heftig kjøring på vålerbanen. Eieren er vel ikke akkurat red for å bruke bilen. :thumbs:

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det bernhard, er stefaren min sin...

jepp får prøve å huske det da :)

er ikke den dimmensjonen der nå men :P hakket større

Forsto det. Men orginalt er det vel den størrelsen på disse bilene. Og 225 foran :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Da er dagens innsats gjort...

Må beklage at det blir litt rotete her siden jeg som sitter på bildene ikke får redigert første post... Regner med "HUSE" redigerer overskriften.

Bilen var vasket av eier før den var parkert i garasjen, og ved første øyekast så det ikke så galt ut.

Men vi rygget ut bilen og tok en vask for sikkerhets skyld. Nå må dere ikke forvente dere noen "whiplash" standard på denne Porschen.

Men vi er godt fornøyd med dagens innsats og resultatet er akseptabelt. Tatt i betraktning at vi er realtivt ferske i gamet. og kansje litt forsiktig på en slik bil. Men det er i alle fall MYE bedre en det var.....

Det har dukket opp noen erfaringer og nye "må" ha produkter... Dette er jo en bil med fantastisk design... men det kommer ikke uten er pris for en detailer... Det er mye "former" så det ikke mye store flater å jobbe på. samt at det er mye "kriker og kroker" som tar ekstremt lang tid, og krever et godt produkt som kan brukes for hånd. (dette manglet vi). Men lakken var veldig takknemlig å jobbe med. Var relativt greit å få et godt resultat.

UTSTYR:

Vask:

Prickbort mac124 avfetting på nedre paneler

SS Snowfoam og CG maxi suds til foamgun

CG citrus wash til bøte.

2xbøtter og SS washmitt.

clay med megs quikdetailer som lube.

clayet litt på bakfangeren og det var så vidt vi kunne se noe, tok nedre paneler på sidene også som viste seg å være unødvendig..

Korrigering: alt x2 (hvert vårt sett)

Flex

3M extra fine

3M Ultra fine

gul pad stor og liten

blå pad stor og liten

LSP: det vet vi ikke enda da vi ikke har kommet så langt enda....

Men blir i allefall

2 x jetseal 109 og en SV voks

og shield på felger

CG silk shine dressing

SV pneu

Vinduer blir det lagt Nanolotus proff glassforegling.

Her i full gang med vask... Det var kansje ikke så dumt å vaske over en gang til.........

Det største problemet var egentlig å få vasket hjulbuer. Det ikke akkurat så veldig god plass der...

IMG_3000.jpg

IMG_3001.jpg

IMG_3002.jpg

IMG_3003.jpg

IMG_3004.jpg

IMG_3006.jpg

IMG_3007.jpg

var kansje greit med en vak.. (skylle bøtta)

IMG_3009.jpg

IMG_3010.jpg

Litt inspeksjonsbilder.... ikke den værste bilen jeg har sett...

IMG_3013.jpg

IMG_3014.jpg

IMG_3016.jpg

IMG_3019.jpg

IMG_3022.jpg

IMG_3023.jpg

IMG_3024.jpg

IMG_3026.jpg

IMG_3030.jpg

Eieren har jo litt produkter han også, selv om det kansje ikke det kanskje er forumetes favoritt produkter... hang blandt annet en plakat i garasjen fra AG om riktig vask.... eller ikke?, denne glamte jeg å ta bilde av.. men kan jo nevne: "tørk av bilen med nal og pusseskin" :rolleyes:

IMG_3011.jpg

IMG_3012.jpg

some 50/50 S: B)

IMG_3043.jpg

IMG_3044.jpg

IMG_3045.jpg

IMG_3046.jpg

IMG_3049.jpg

IMG_3052.jpg

IMG_3053.jpg

arbeidsbilder:

IMG_3054.jpg

IMG_3057.jpg

IMG_3058.jpg

IMG_3059.jpg

litt resultater:

IMG_3034.jpg

IMG_3061.jpg

IMG_3056.jpg

IMG_3055.jpg

IMG_3062.jpg

IMG_3063.jpg

og følger Brynjars eksempel: IPA på bilen og kontroll spray i panel skjøter og på gummi lister.. før en siste spyling og tørk..

dette var det vi rakk i dag....

IMG_3064.jpg

IMG_3065.jpg

Så en av de nærmeste dagene blir det LSP, det eneste som er litt kjipt er å få til dagslys bilder. Det er jo nesten mørkt før en kommer seg hjem fra jobb....

Random pictures:

IMG_3039.jpg

IMG_3042.jpg

Sånn det får holde for i dag.... :D

arbeid Dag 2

Huse startet med litt CG silk shine dressing, på lister og annen plast//gummi mens jeg somlet meg rundt til barnehager og det ene med det andre... Da jeg endelig fikk surret meg ut dit var huse nesten ferdig med første lag med Jetseal 109. Så var det inn å få seg en "mata beta" mens det herdet.

Buffet også startet på interiøret... det ble også lagt nanolotus proff glassforsegling på alle rutene, mens vi ventet på at lag 2 med jetseal skulle tørke..

ikke så mye tekst i dag siden jeg skal rekke dette samtig med frokost..

bil: 2 lag jetseal. og 2 lag SV onyx ble lagt SV shield på vinge og inne i dørkarmer.

felger fikk 1 lag jetseal og 1 lag SV shield

interiør ble vasket og fikk 1 lag SV leather milk. og CG "silk shine på vinyl/plast

bilder...

IMG_3066.jpg

IMG_3067.jpg

IMG_3075.jpg

IMG_3068.jpg

interiør bilder. lagt på leather milk etter litt rengjøring og tørking... det er egentlig ganske mye detaljer og skinn i en Porsche...

IMG_3077.jpg

IMG_3079.jpg

IMG_3084.jpg

IMG_3085.jpg

ikke en helt feil kjøre possisjon...

IMG_3087.jpg

IMG_3091.jpg

IMG_3088.jpg

IMG_3108.jpg

IMG_3110.jpg

Ferdig bilder. og etter inspeksjon av en fornøyd eier.. Er han fornøyd er vi fornøyd.

IMG_3093.jpg

IMG_3094.jpg

IMG_3102.jpg

IMG_3103.jpg

IMG_3106.jpg

IMG_3111.jpg

IMG_3112.jpg

IMG_3113.jpg

IMG_3115.jpg

IMG_3117.jpg

IMG_3118.jpg

IMG_3119.jpg

IMG_3127.jpg

IMG_3128.jpg

IMG_3133.jpg

IMG_3134.jpg

IMG_3136.jpg

IMG_3135.jpg

IMG_3142.jpg

IMG_3141.jpg

IMG_3140.jpg

IMG_3143.jpg

IMG_3101.jpg

Endret av Tyggern
  • DCN Poeng 2

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...