Gå til innhold

Interiørjobber etter brann


Petter

Recommended Posts

Petter

Har jo klart ta på meg jobber. Biler som har stått i et lokale som det har brent hos nabo`en. Han har dekklager.... Det sier vel sitt.

Samme oppskrift på alle bilene.

BVG Avfetting

Orange pre-wash 1:10 foam

CG Sticky wheel

Vikan kost

SV Detail brush

HT

Bøtte med guard

MF Mitt og Shampool/maxi suds blanding

HT

Lufttørket

Innvending:

Blåst hele bil med trykkluft

Mimo på alt stoff

Plast vasket med børste, GreenCean og MF

Plast etterbehandlet med Scholl Purple 9000

Skinn vasket med GreenClean, børste og MF

Skinn etterbehandlet med CG Leather Conditioner

Vinduer vasket med Scholl ICE 9000 og MF

CG Lemon Lite sent

1. bil: Touran:

IMG_9659.jpg

IMG_9660.jpg

IMG_9661.jpg

IMG_9662.jpg

IMG_9663.jpg

IMG_9666.jpg

IMG_9667.jpg

IMG_9680.jpg

IMG_9681.jpg

IMG_9683.jpg

IMG_9685.jpg

2. bil: Corvette:

IMG_9670.jpg

IMG_9671.jpg

IMG_9678.jpg

IMG_9672.jpg

IMG_9673.jpg

IMG_9674.jpg

IMG_9676.jpg

IMG_9687.jpg

IMG_9688.jpg

3. bil: V70:

IMG_9689.jpg

IMG_9690.jpg

IMG_9691.jpg

IMG_9705.jpg

IMG_9706.jpg

IMG_9709.jpg

IMG_9711.jpg

IMG_9712.jpg

IMG_9722.jpg

IMG_9723.jpg

IMG_9725.jpg

IMG_9734.jpg

3. bil: Mercedes:

IMG_9693.jpg

IMG_9694.jpg

IMG_9696.jpg

IMG_9697.jpg

50/50

IMG_9700.jpg

IMG_9701.jpg

IMG_9708.jpg

IMG_9710.jpg

IMG_9713.jpg

IMG_9716.jpg

IMG_9718.jpg

IMG_9721.jpg

IMG_9727.jpg

IMG_9729.jpg

IMG_9730.jpg

IMG_9731.jpg

IMG_9735.jpg

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyp respekt for at du tar på deg denne typen jobber.

Her tror jeg man får brynet sine interiørkunnskaper både mht det visuelle og ikke minst luktproblematikken.

Det ser jo veldig bra ut det du leverer, men også jeg er spent på hvordan du oppfatter lukten feks et døgn etter shining ?

Med ønske om en røykfri helg til deg Petter :)

ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Et godt stykke arbeid dette..

Vilken bil var værst å få ren? (satt det best i)

også litt spent på hvordan lukten satt...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Meget godt utført arbeid dere har utført her. :D

Det vannet i Mimo'n ser ikke akkurat rent ut B)

Håper lukten er fjernet for godt.

Hører gjerne deres erfaring med det etter noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Har vært borte i noe lignende for noen år siden, da en nybil forhandler i Moss brant. Vi ble rekvirert av brannvesenet / politiet for og reddes det som reddes kan.... Klarte og berge 12-13 biler tror jeg som ikke var direkte eksponert for brannen. Et par av de hadde noe krakilert lakk pga varmeeksponering ellers var de fleste "tilsynelatende" uskadd. Noen hadde stått inne i lokalet og ble dratt ut av det brennende lokalet mens andre igjen hadde stått på utsiden langs veggen og dratt unna.

Lukt var det eneste som avslørte at bilene hadde vært innblandet i denne brannen.... Så vi regnet med at bilene ble shinet opp igjen og solgt på et senere tidspunkt. Det ble de ikke. Fabrikken og forsikringsselskapet bestemte at alle bilene skulle kondemneres! Hørtes jo helt villt ut så vi lurte på om vi kunne kjøpe de, men det fikk vi absolutt ikke lov til. Heller ikke som delebiler. Enden på visa ble at at vi tauet de til høggern, og passe på at de ble hugget med en eneste gang. Vi måtte ta bilder som dokumenterte at bilene ankom høgger, står i pressa og etter pressing :( Ble nok ett par tre milioner som ble flatpressa den dagen :( Triste greier, men fikk vel forklart at alle garantier ble automatisk slettet fra fabrikken pga brannen og at elektronikken ville komme til og trøble i all fremtid slik at bilmerket ikke ville vedkjenne seg bilene som mulige problembiler i fremtiden :blink: Pluss at lukta ALDRI ville bli helt borte sa de....

Vet det samme gjelder biler som har vært eksponert for pulver apparater, da pulver apparater inneholder ett eller annet stoff som kan ødelegge ledningsnettet. Uten at jeg vet hvilket stoff dette er. Må aldri starte en bil som har vært eksponert for pulverapp uten og ha en grundig rengjøring av innsug osv først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Takk for motivasjon her dere. Trengs i dette tilfellet., for blir 3 biler til uka også....

Hvem bil som var værst? Hmmmm enten Touran eller mercedesen pga disse hadde stoffseter, men dama gjorde en fremragende jobb med Mimo`n så det ble perfekt.

Er faktisk ikke så veldig stygg lukt i bilene. Eier av bilene ble overrasket over hvor lite det lukter. V70 lukter det faktisk nybil i pga CG Leather conditioner. Den er helt rå!

Og har vurdert og snakket med eier om Nano AC rens, men med den prisen de selges for så glir det jo en formue!!!! 7 biler totalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Takk for motivasjon her dere. Trengs i dette tilfellet., for blir 3 biler til uka også....

Hvem bil som var værst? Hmmmm enten Touran eller mercedesen pga disse hadde stoffseter, men dama gjorde en fremragende jobb med Mimo`n så det ble perfekt.

Er faktisk ikke så veldig stygg lukt i bilene. Eier av bilene ble overrasket over hvor lite det lukter. V70 lukter det faktisk nybil i pga CG Leather conditioner. Den er helt rå!

Og har vurdert og snakket med eier om Nano AC rens, men med den prisen de selges for så glir det jo en formue!!!! 7 biler totalt...

Mengde Rabat :-)

Du har pm :-)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Petter: heftig jobb du/dere har tatt på dere der! Ser ut til å bli bra, da :)

Wreckmaster: jeg trodde biler i slike tilfeller du nevner, gjerne ble donert til videregående skoler til bruk i utdanning. Har hørt om det tidligere der importører/bilfabrikanter benytter sjansen til å profilere/snikreklamere litt overfor ungdom. Muligens ble bilene skrotet i ett spørsmål om moms og engangsavgift skal betales?

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Petter: heftig jobb du/dere har tatt på dere der! Ser ut til å bli bra, da :)

Wreckmaster: jeg trodde biler i slike tilfeller du nevner, gjerne ble donert til videregående skoler til bruk i utdanning. Har hørt om det tidligere der importører/bilfabrikanter benytter sjansen til å profilere/snikreklamere litt overfor ungdom. Muligens ble bilene skrotet i ett spørsmål om moms og engangsavgift skal betales?

Det kan godt være at det var pga noe avgiftsgreier, det vet jeg ikke. Men det var kjempenøye at det ble gjort riktig med fotodokumentasjon osv... Kjiipe greier i grunn :lol:

Disse bilene måtte jo vært gull feks for mekk linja på VGS :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Prøvekjørte du meg ikke kjøpte???!!!!!!

Har gått meg på den hvite Navigatoren som jeg tok for en stund siden i kveld. Nå er jeg helt kvalm på sot. Fy f****!!!!!

Reiset fra kameraet hjemme da.. SÅLLY!!!!! :unsure:

Bruke nesten en time på å rengjøre Mimo`n når jeg kom jeg.

så nå er det fri-helg fra andre sine biler.

Så nå er det Caravelle og Mustang igjen som jeg vet om.

Kjempe takk til Nano for knallpris på 7 AC rens!!! Dette skal bli kult å teste Nano!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Stiller meg i køen og sier Respect her, mye jobb å vaske interiør også, og for min del så er det kjedelig også....

Nano AC rens er bra saker det, så blir moro å høre hva du syntes om det mht lukt i bilene etterpå....

ser frem til resten av bilene også :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Siden dere er så hyllelige her inne så kommer et bilde fra den vi tok i går..

La MF i vann og litt MF vask, når jeg kom hjem og etter halv time var vannet slik...

DSC00173.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...