Gå til innhold

Pollering Med Flex


jvaule

Recommended Posts

Nå trenger jeg virkelig noen råd fra de erfarene her.

Jeg måtte ned i garasjen å prøve flexen i dag.

Tok og vasket bilen først, samt clay.

Så var det hjem og ta frem flexen.

Prøvde først med Meguiar's 83 og Orange LC pad. Men fikk ikke bort alt.

Kjørte så over med hvit LC og Meguiar's 80 og avsluttet det hele med Meguiar's 21.

Men ble ikke helt fornøyd med resultatet.

Tok 3 runder med Meguiar's 83.

Noen råd?

Noe jeg har gjort galt?

Tok alt på hastighet 6, har lest at dette var riktig på et forum.

Så kom med tips ;)

Brukte ca 2-3 min til produktet var brutt ned.

Det er snakk om min VW passat.

Endret av jvaule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel funnet ut det samme som meg,at det finnes nesten ingen info om hvordan man bruker denne maskinen og at du må finne ut ALT selv:)

Skal gi deg litt info om bruken av maskina,men husk at det er det som jeg har funnet ut ikke nødvendigvis er det rette!!!

Prøv deg litt frem selv og finn det som funker for deg.

Når du skal starte setter du maskina på speed 2 for og spre produktet jevnt utover,deretter setter du speeden på MAX 5.

Jeg har funnet ut at hvis du kjører på høyere speed,er det lett for at produktet bryter for fort ned og du får ikke det res. du skal.

For det andre så kan jeg garantere deg at du får for mye varme i padden slik at produktet blir gummiaktig og vanskelig og jobbe med.Skjer det så er det bare og spraye på med Q.D og tørke vekk,og prøve en gang til.

Så du kan si det slik at jeg starter på speed 2 for og spre prod. deretter speed MAX 5 for og få rubbingen i gang,når du merker at rubbingen er ferdig så kan du sette speeden på 4 (eller ett hakk ned) fordi du trenger ikke så mye krefter deretter.

Når det gjelder hvor mye trykk du skal ha så behandler jeg maskina som en roterende,og lar vekta av maskina være nok,og det er det pga. varme i padden.

Lykke til og skriv hvordan det gikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...