Gå til innhold

Porsche 911 turbo Detail


ØyvindBraaten

Recommended Posts

ØyvindBraaten

Der kom den ettertrakta Porschen! Først håper jeg noen kan korrigere emnetittelen så den blir riktig i henhold til navnet på bilen og modell etc, for dette blir bare fooooor ekslusivt for meg.. B)

Hva som er brukt og gjort med bilen:

- Vasket den, kun med mild såpe og mitt.

- Vasket felgene med felgrensen fra MG, wheel brightner eller noe :lol:

- Lakkrenset den med en mild lakkrens, med lite cut og en medium pad på greit tempo. 3 korrigeringer per flate.

- Kjørt over med DA og CFproen, for å rense ut rubben fra forrige samt "prime" flatene for glaciern.

- lagt 2 lag med glacier fra SV

- 3 lag autobahn felgvoks

- Støvsugd hele bilen inni, skinnrens og skinnkrem fra Applied

- Håndvasket hele motorrommet og tilført plastdetailer fra Applied, type Proglans.

- Håndpolert dørhull og dørhengsler samt bakluka og karmen rundt motorrommet med Multivax fra Applied.

- Gummifornyer på dekka, Applied fra Drive serien, Tyre Finish.

Tror det var det hele! :D

Bilen er så fryktelig fin i lakken fra før, så jeg står overfor en utfordring i å skape forskjell og et resultat på bilen som synes. Her er noen før bilder i alle fall:

DSCF1303.jpg

DSCF1291.jpg

DSCF1292.jpg

DSCF1290.jpg

DSCF1294.jpg

DSCF1295.jpg

DSCF1306.jpg

DSCF1305.jpg

DSCF1298.jpg

DSCF1299.jpg

DSCF1297.jpg

DSCF1302.jpg

kl 12:30

DSCF1308.jpg

ferdig maskert, nå begynner moroa! Begynner og få en goood magefølelse for CFproen og Glaciern, så gleder meg! B)

kl 14:10

DSCF1314.jpg

DSCF1313.jpg

Der er første lag med Glaciern lagt på! Felgene er også gnukka godt med Autosol og vasket godt i mellomtiden. Nuh reiser jeg en kjappis på Mekonomen å ordner eksoshylser til det andre prosjektet mitt :P

Begynner innvendig etterpå, hvor den skal støvsuges skikkelig godt, alle plastdetaljer skal gåes over og rutene skal pusses. Dørhullene skal poleres. Felgene får en fresh'is med Autobahn voksen til SV. Så er kl sikkert rundt 18:00 antar jeg, å da kommer neste lag! Å da vil det være en haug av bilder i morgen tidlig ute håper jeg :D

kl 21:30

Og der blei vi ferdig! Klarer ikke å vente til i morgen med å legge ut bilder, så slenger ut noen ferdige/etter bilder! Også får jeg se om jeg rekker noen i dagslys i morgen.

IMG_1926.jpg

IMG_1925.jpg

IMG_1927.jpg

IMG_1929.jpg

IMG_1930.jpg

IMG_1933.jpg

IMG_1934.jpg

IMG_1935.jpg

IMG_1936.jpg

IMG_1937.jpg

IMG_1942.jpg

IMG_1945.jpg

IMG_1938.jpg

IMG_1939.jpg

IMG_1941.jpg

IMG_1946.jpg

Kanskje noe vanskelig å se forskjell på denne bilen da den i utgangspunktet var _strøken_ men i virkeligheten med egne øyne, ser jeg stoooor forskjell! Å gleder meg masse til å levere den til kunde i morgen.

Dette er hva jeg kan bidra med en sen tirsdagskveld! Nå må jeg hjem og smøre dama litt for tilgivelse, for i morgen kommer det en svart BMW 520D 2006mod. Den kan bli morsom med før/etter og 50/50 bilder. GNight peepZ!

21okt kl 09:00

Rakk og ta noen bilder rett før kunden kom, dessverre er det lite lys på morran. Men fader å glaciern har vokst i natt!

IMG_1947.jpg

IMG_1950.jpg

IMG_1951.jpg

IMG_1952.jpg

IMG_1948.jpg

IMG_1953.jpg

IMG_1949.jpg

IMG_1954.jpg

Endret av ØyvindBraaten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • ØyvindBraaten

    18

  • Ståle

    4

  • Essiek

    4

  • bjorke

    3

Populære dager

Mest aktive i dette emnet

ØyvindBraaten

Dette er en 1983 modell, 911 Turbo. Faktisk registrert i disse tider på 83tallet. Ja, den er ekstremt fin! Så spennende om jeg får denne til å glinse det lille ekstra som er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god forsegler + en voks på toppen vil nok få den til å poppe litt til ja. Hvis bilen skal vinterlagres så hadde jeg valgt en premium voks her og skippet sealer. Hvit lakk er (i terorien) grisehard. Og det er umulig å se på bildene om du har en korrigeringsjobb foran deg egentlig. Men den så meget bra ut allerede!

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Hvis jeg retter riktig lys mot den, så er det litt korrigering. Noen hologrammer. Disse er vell og merke så godt som umilig å se. Kommer til å kjøre en light light lakkrens med litt cut i, så CFpro fra swissvax etterfulgt av Glazier voksen fra swissvax, to lag. Korriger meg gjerne om det er noe annet som kan fungere også! Har begynt maskeringen på den nå.

Endret av ØyvindBraaten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg retter riktig lys mot den, så er det litt korrigering. Noen hologrammer. Disse er vell og merke så godt som umilig å se. Kommer til å kjøre en light light lakkrens med litt cut i, så CFPpro fra swissvax etterfulgt av Glazier voksen fra swissvax, to lag. Korriger meg gjerne om det er noe annet som kan fungere også! Har begynt maskeringen på den nå.

Hvis CFpro har samme effekt som feks EZ CreamGlaze eller vertuabond fra Chemical Guys tror jeg du vil merke stor forskjell

etter polering og CFpro - topper du med minst 2 lag voks har jeg vanskelig for å tro noe annet enn at dette blir knall B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Faktisk begynt letinga etter noe slikt til en gunstig pris, altså nesten falle ferdig prosjekt ;) Skal dokumentere godt! Må ha masse bilder selv så jeg har noe å putte i drømmebanken om nettene.. Lord! Den er enda bedre live!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker myk pad til CF, altså en myk polishing eller finishing. Er visstnok ikke cutting i den, bare rens, men den skal visstnok kunne fjerne litt hologrammer. Har litt filler i seg, så skjuler litt riper, samt gir oljer til SV sin voks, slik at den får bedre heft og ser bedre ut!

Edit: Skrev litt feil....

Ser at Swiss leverer en pakke med pader til CFPro, men disse er jo fra grov til fin så vidt jeg skjønner? I swissbibelen står det at man kan bruke CFPro med grov pad som alternativ til CF Strong (som har mye slipemidler) og CFPro med medium pad som alternativ til CF Medium (som har litt slipemidler), eller som du skriver CFPro med fin pad som alternativ til CF Regular (altså som rens/binding til SV voks). Hadde vært morsomt å vite hvordan CFPro med de forskjellige paddene er i forhold til f.eks 3M eller Scholl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Det er riktig som det står, du kan bruke CF pro med pads med forskjellig hardhet for å få forskjellig cut. Men den har jo selvfølgelig ikke så høy cut som f.eks 3M FCP eller Meguiats MG#105... Mer som en medium polish på det sterkeste mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker myk pad til CF, altså en myk polishing eller finishing. Er visstnok ikke cutting i den, bare rens, men den skal visstnok kunne fjerne litt hologrammer. Har litt filler i seg, så skjuler litt riper, samt gir oljer til SV sin voks, slik at den får bedre heft og ser bedre ut!

Edit: Skrev litt feil....

Dette er nok litt feil, da CF Pro kan sammenlignes med S40 hva gjelder cut og finish. Men S40 legger ikke igjen de oljene som CF Pro som gjør at man kan gå rett på voks :) Ser forresten fram til etter-bildene på denne :)

Endret av bjorke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg har gitt feilaktig informasjon da ;) Har bare lest her inne på forumet tidligere at den bare hadde rens, og ikke slipemidler.

Skrev først at den hadde slipemidler da det var det logiske med tanke på fjerning av hologrammer, men da jeg for sikkerthets skyld skulle sjekke dette fant jeg en tråd det stod at det ikke var noen slipemidler. Endret da innlegget mitt etter dette, noe jeg ikke burde gjort hehe

Men med tanke på bruk av ulike pads blir jo det det samme som å bruke f.eks. blå pad på S40. Funker, men ikke veldig effektivt!?!?

Men nok OT snakk fra meg nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Beklager på forhånd, dette er ikke ment som teas.. men fytti helvette å første lag viste seg ja! Selv uten at det har fått stått litt.. Gleder meg alt til neste lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Og der er andre laget med glacier lagt! Driver nå innvendig med skinnrens og skinnkrem. Utrolig resultat på den glaciern! Legge på et lag til på felga med autobahn for å sjekke effekten. I tillegg, blir den forsegla med teflon (lite test prosjekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...