Gå til innhold

Hva bruker dere på biler med glasstak ?


Morrizon

Recommended Posts

Go lørdag Bilpleiere!

Har dere noen gode tips å komme med til en kollega av meg som får sin nye 307SW med diiigert glasstak levert i morgen? Han ønsker å polere hele bilen, men er usikker på hva han skal / bør gjøre med taket?

Er det å legge NanoLotus Proff skikkelig overkill eller vil det passe perfekt?

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Ved polering bruker du vanlig polish, feks Scholl S17 og renser godt etterpå med Scholl CF02 eller IPA. Etter det er det klart for nanolotus pro. Det blir gull B)

Det eneste som er viktig å tenke på med glasspolering er temperatur, pass på at det ikke blir for varmt. Lykke til og gleder meg til bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

I og med at bilen er ny, så ville jeg bare vasket, clayet og Nanorens og Nano forsegling.. Som Lex sier så vær forsiktig med varme, og spes på herdete glass slik som gjerne er på takluker... Hvis man ikke er forsiktig der, kan man få seg en liten overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

vask, clay, Nanorens og så Nanoforsegling.... så kan pasasjerer nyte synet av vanndråpe racet over, mens sjåfør følger med på veien :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at bilen er ny, så ville jeg bare vasket, clayet og Nanorens og Nano forsegling.. Som Lex sier så vær forsiktig med varme, og spes på herdete glass slik som gjerne er på takluker... Hvis man ikke er forsiktig der, kan man få seg en liten overraskelse.

Glasstaket på denne bilen er laminert så han slipper det i dette tilfellet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte TW clear wue..

sheetingen gir seg etter 1mnd eller noe.. men beadingen holder mye lenger..

på min front rute er det 3-5mnd sider siste påføring og det beader ennå:)

men nano lotus er jo selvsakt mye bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...