Gå til innhold

Bilt-Hamber Surfex HD 5 VS CG GrimeReaper


hanso

Recommended Posts

Har ikke erfaring med grime reaper, men bruker surfex hd til omtrent alt. Avfetting, pre-wash, motorvask, hengsler, felger, hjulbuer, vask i dørkarmer, matter osv. Den er veldig konsentrert og tar det meste selv i 20:1 blanding, men samtidig er den snill mot lakk selv i ublandet form, selv om den stripper lsp i konsentrasjoner sterkere enn 15:1. Tror dog ikke den er den beste på asfaltflekker osv. Surfex HD er i allefall et utrolig allsidig produkt etter min mening :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Surfex HD på dekk ,lister og gummi. Fungerer vanvittig bra til dette synes jeg. Tar også mye mer LSP en Grime Reaper.

Minus med Surfex HD er at den visstnok ikke er så bra på asfalt og olje og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre lite svar til deg på forskjellen, jeg har begge to og bruker begge to til nesten de samme tingene. 

Kommer helt an på humøret..  :)

Men jeg er veldig interressert dersom noen kan forklare meg forskjellen på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex HD er jo vannbasert, som er grunnen til at den fungerer så godt utblandet. Den inneholder ikke løsemidler og er biologisk nedbrytbar. Surfex er også veldig grei å jobbe med da den ikke har stram lukt eller kveler deg hvis du skulle puste inn mens du bruker den. Enkelte andre avfettinger får meg til å hoste i flere dager hvis jeg skulle være uheldig å puste inn når det kommer en sky av det.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Har også testet begge, og må si jeg liker Surfex HD best. Den tar bedre på dekksider, og er veldig god å bruke i dørhengsler. Har hatt et par flekker i dørhengslene på min bil jeg ikke har fått bort med GR, som gikk bort ganske lett med Surfex'en :) Men den er som sagt ikke så god på asfalt, men det synes jeg egentlig ikke GR er heller. Der er Prickbort overlegen synes jeg B) Men du gjør uansett ikke feil med noen av dem, knallprodukter begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Surfex HD er veldig bra den, men jeg har primært brukt den ublandet her, syntes den tar best da.... til å fjerne asfalt og olje er den ingen erstatter for feks Prickbort eller Microl.... Grime Reaper er også ok, men dekksider, der er det enten Surfex HD eller Amazing roll off som gjelder....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er Surfex HD i hus. Gleder meg til å brøve den.

Skal i første omgang brukes til dekksider, hjulbuer og eksteriørt listverk.

Er 1:20 en grei blanding til å begynne med til disse formålene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Surfex HD i hus. Gleder meg til å brøve den.

Skal i første omgang brukes til dekksider, hjulbuer og eksteriørt listverk.

Er 1:20 en grei blanding til å begynne med til disse formålene?

Jeg bruker den 1:3 på dekk og hjulbuer og ellers eksteriørt ca 1:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for Surfex HD og Autosmart Tardis som er en enestående kombo, kjøper man 1 liter Surfex og 5 liter Tardis nå under julesalget vårt så får man det til under 400 kr, evt 5 liter av hver til rett over 600 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...