Gå til innhold

Optimum no rinse som vanlig bilshampo?


Mighty

Recommended Posts

Hvis ONR greier å fjerne skitt fra lakken uten å etterlate riper og swirls, selv uten verken skumlegging eller ht-spyler, er det ikke da også lurt å bruke det under vanlig vask med ht spyler osv også? Jeg greier å opparbeide meg swirls over tid samme hvordan jeg gjør det, men med de egenskapene den åpenbart har så må det da være optimalt å bruke den som bilsåpe selv når man har tilgang til vann. Særlig hvis man ikke har tilgang til foam cannon der man befinner seg. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror no rinse sitt mål er at man ikke trenger skylle bilen etterpå. Selve vaskeprosessen er den samme, bare at såperester ikke er noe problem å la være der.Så hvis bilen er skitten må den uansett skylles først for å unngå swirls :) men funker fint til å vaske av produktrester/støv inne i garasjen da :) å bare tørke over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onr er jo laget for å kunne vaske bilen uten tilgang til vann. Det er jo ikke vits i å vaske bilen hvis den ikke er skitten. Det er jo mange som kun vasker med onr gang etter gang og skryter av at det ikke blir swirls, så da må det jo være noe mer i det. Jeg greier i allefall ikke å vaske bilen min med en washmitt og vanlig bilsåpe uten å lage riper/swirls hvis den ikke er spylt av på forånd. slik som det åpenbart er mulig med onr. Den inneholder jo også en form for beskyttelse som blir liggende igjen på lakken. Den beader jo som fy etter vask med onr, selv om det ikke er spor av beskyttelse på bilen fra før :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Bare god erfaring med ONR vask selvom jeg foretrekker vanlig vask, men ikke alltid det er så greit å gjennomføre innendørs...

Hvordan gjør du det?

Jeg bruker 2 bøtter, en med ONR blanda til vask og ei med bare en liten dæsj ONR.

Bruker ullmitt da jeg syns de holder mest vann og vasker ett og ett panel lett med mye ONR, så mange ganger det trengs for å få det rent.

Kan godt blande noe på ei spruteflaske som du bruker før du går på med mitten.

Tørker så med myk MF, syns det er mere skånsomt enn waffle MF, men kommer an på hvor skitten bilen er.

Funker fint på alt fra lett støvete til grisemøkkete bil, så lenge dritten er noenlunde løs og du ikke føler du trenger avfetting eller pre-soak for å få den klar til håndvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

så så Ketilø, i seng nå...... ha ha

ja det blir vel det som kommer til å revolusjonere bransjen det... filler i såpe, .... ikke en dum sak det B)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god ide for late mennesker det. Alt du noensinne trenger å gjøre for å holde swirls unna og få beskyttelse på lakken er å vaske bilen med denne såpen :P Hadde sikkert solgt godt :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...