Gå til innhold

Opel Manta GT Høstshine


ØyvindBraaten

Recommended Posts

ØyvindBraaten

I dag ankom pakken med Swissvax produktene mine i, å jeg må si jeg er ekstremt spent. I morgen åker kjerra til vinterlagring så greit at den får litt stell. Igrunn en dårlig bil å teste produktene på da dette er gromvogna å er blitt tatt gått vare.

DSCF1032.jpg

Stått i garasjen i 3mnd, kjørte den ut og tok bilde.

DSCF1044.jpg

Rett etter vask.

Så kommer vi til den biten hvor jeg ikke fatter noe.. Nå har jeg kjørt en mild lakkrens hvor jeg avslutta med CF'n til Swissvax, men enda så er det antydning til hologrammer. Vanskelig å se, ære være den som ser de! Noen gode tips til å fjerne de? Her er bildet:

DSCF1049.jpg

Endret av AutoClean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

CF Pro burde tatt det meste, men er det en del av de så ville jeg gått for en litt grovere polish før du avslutter med CF Pro, evt forsøkt Pro med grovere pute :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

CF Pro burde tatt det meste, men er det en del av de så ville jeg gått for en litt grovere polish før du avslutter med CF Pro, evt forsøkt Pro med grovere pute :)

Begynte med et test panser, gammelt manta panser og dessverre i sølv så ikke beste fargen å teste før/etter men ble forskjell alikevel.

Her har jeg vasket godt med emunol/avfetting deretter godt med såpe. Spylt det godt på 90grader. Så, har moroa begynt. Kjørte CF'n på DA maskin og gnudde inn Concorso og lot det trekke inn i 10-13min og tørket av, så har den stått ute i sola i hele dagen. Glemte den faktisk hehe. Slik ble det:

DSCF1027.jpg

Så ble litt forundret over at jeg ikke fikk vekk hologrammene på mantaen.

Kommer tilbake med flere bilder, skal teste mild lakkrens på DA og CF etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Det er nesten umulig å se hologrammer på sølv ;)

Hva slags polish brukte du, og hva slags pad?

True, derfor angret jeg litt etterpå for at jeg ikke skrudde av naboens svarte panser å stakk av med det hehe.

Brukte CPtec 5000 (fra MaxWax/applied) med en liten dash Acrylpasta (også kjent som kraftig båtpolish). En Rupes lettvekter av en roterende maskin med hvit/hvit pad, altså middels stiv og ganske flat, bygger 3cm fra bakplata og ut.

Så CFpro og et lag med Concorso etterfulgt av noen timer i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Ikke hver dag man ser disse bilene lenger nei! Strøkent eksemplar du har :D Bare å fortsette sånn..

Takker og bukker! Oppmerksomheten rundt disse bilene som er viruset. Har man først begynt og folk sier "wooow!" da er man solgt da.. :lol:

Gjelder forøvrig bil generelt når man bringer frem en wow følelse hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Når jeg ser bildet av bilen der savner jeg gammelbilen min... 77manta 1.9GSI med full 400styling, altså gode breddere på alle skjermer osv R.I.P :(

Deeeeet er og blir neste drømmen min, enten Manta A eller en full 400 Manta! Såklart, original hadde vært ypperste. Men så stor blir aldri lommeboka :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...