Gå til innhold

Ad|oS: Nakamura Fusion


Ad|oS

Recommended Posts

Beklager til de som måtte bli skuffet nå, men måtte legge ut en Show'n Shine tråd om denne her. Startet med en vask, og endre opp med 2-stegs roterende jobb og voks B)

Utstyr:

Vask

CG Grime Reaper 1:4

CG CW & G + NXT såpe i foamcannon

Optimum Car Wash i bøtte

Ferrobet rustvask

ValetPro Bilberry 1:5

2 bøtter med Gritguard

MG washmitt

Div børster

CG Miracle Dryer

Polering:

Flex 3403 VRG

Scholl, liten bakplate

Scholl S30

Scholl 90mm ull og orange

MG ScratchX

Div skumpads

Lakk:

1x Vertua Bond

1x Jetseal

1x Victoria Wax Concours Red

Diverse:

MG All metal polysh

Sonüs Clay

Div microfiber

NanoLotus svamp

Så er det over til bildene:

Her er da dagens objekt:

IMG_1849redweb.jpg

Er en 2008 (kanskje 2007) modell Nakamura Fusion. Kjøpt som alternativt fremkomstmiddels for bilen, og var billigste sykkelen de hadde i butikken da jeg kjøpte den i fjor

Har aldri blitt vasket, og har stått ute store deler av sitt enn så korte liv. Bærer tydelig preg av dette.

IMG_1844redweb.jpg

IMG_1845redweb.jpg

Litt rust

IMG_1847redweb.jpg

IMG_1850redweb.jpg

Bilberry ble sprøytet på felgene, Ferrobet rustvask på rusten og CG Grime Reaper på resten av sykkelen og på dekk.

IMG_1851redweb.jpg

IMG_1852redweb.jpg

IMG_1853redweb.jpg

Jobbet inn med børste

IMG_1854redweb.jpg

Ble så skumlagt med CG CW & G og MG NXT såpe. Er ikke lett å treffe noe som er så lite, så mesteparten havnet på veggen bak. Men hvem bryr seg vel om det. Skum er gøy :D Fikk ut mye dritt av dekkene, men desverre ikke bilder av all dritten. Ble så mye skum at dritten forsvant hehe

IMG_1856redweb.jpg

IMG_1858redweb.jpg

Børste ble brukt på andre steder som var vanskelig å komme til

IMG_1862redweb.jpg

Motorvask er også et must

IMG_1864redweb.jpg

Deretter var det frem med bøtter med såpe og washmitt. Optimum Car Wash er en favoritt hos meg i bøtta...

IMG_1863redweb.jpg

Vaskinga var ikke så aller verst, så fant ikke så ekstremt mye dritt

IMG_1865redweb.jpg

Ble deretter tørket med CG Miracle Dryer

IMG_1866redweb.jpg

Så var det på tide med litt inspeksjon. Imponerende nok var det null swirls og vaskeriper :rolleyes: , men en del RDS og andre ulumskheter rundt om.

IMG_1867redweb.jpg

IMG_1870redweb.jpg

IMG_1846redweb.jpg

Ekstremt matt lakk

IMG_1869redweb.jpg

IMG_1872redweb.jpg

IMG_1873redweb.jpg

Sykkelen ble deretter maskert og gjort klar til polering

IMG_1876redweb.jpg

Startet rett på ull og S30 med Flex'en. Gjorde underverk på styret. Gikk deretter over med S30 og orange for litt mer glans hehe

IMG_1878redweb.jpg

Actionshoot

IMG_1881redweb.jpg

Og så litt 50/50 bilder

IMG_1882redweb.jpg

IMG_1885redweb.jpg

Brukte MG All Metal Polysh på de rette stedene. Ska si det var skittent...

IMG_1887redweb.jpg

Ferdig på venstre siden på de to bildene

IMG_1888redweb.jpg

IMG_1892redweb.jpg

Gikk også over med MG ScratchX et par steder jeg ikke kom til på sykkelen. Og fordi som synes en bil har mye rare vinkler, prøv å polere en sykkel hehe

Etter at sykkelen var ferdig polert ble den avfettet for å fjerne oljer i polishen, samt vasket for å fjerne støv haha Ble så tatt inn i hus for å tørke før videre behandling

Først var det frem med CG Vertua Bond

IMG_1895redweb.jpg

Og så CG Jetseal

IMG_1896redweb.jpg

Mens Jetsealen fikk herde litt fikk felgene smake CG Wheel Guard

IMG_1897redweb.jpg

IMG_1913redweb.jpg

Deretter var det frem med SV Pneu på dekk, plast og "slanger"

IMG_1898redweb.jpg

IMG_1900redweb.jpg

Til slutt gikk jeg over med Victoria Wax Councours for litt ekstra bling, samt fin beading. Så var sykkelen ferdig (ja, drivverk og kjede fikk litt smøring også)

Skulle så prøve å ta litt ferdigbilder, men som de fleste vet er det ikke mange rette flater på en sykkel. Fant bare et greit sted å ta refleksjonsbilder, så her er de

IMG_1915redweb.jpg

IMG_1908redweb.jpg

Fikk vekk litt rust med Ferrobet, men som dere ser er det fremdeles igjen en del...

IMG_1918redweb.jpg

IMG_1920redweb.jpg

Var også et par flekker på setet, men de tok Nanosvampen seg av, uten noen problemer.

Og til slutt et bilde i mørket av ferdig resultat

IMG_1922redweb.jpg

Og det var alt fra denne kanten denne gangen :D

post-844-1254930780,43_thumb.jpg

Endret av Ad|oS
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha...Priceless :lol:

Jeg har noen sykler - er det mulig å levere de inn for vinterklargjøring ?

Ikke sikker på at lager/wirestrømper o.l syntes at alle produktene var like morsomme, men resultatet ble jo helt knall og du må være raus med fettet rundt om

For evt andre som skal gjøre det samme så ville jeg vært litt forsiktig med Pneu på hjulene...kan fort bli litt glatt.

Styret som var så matt, var det slik fra sykkelen var ny, eller restituerte du det til "nyskick" ?......imponerende at du fikk de 50/50 reultatene på

ramma...

Sykkelen ble knallfin og du skal ha applaus for jobben B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hahaha...Priceless :lol:

Jeg har noen sykler - er det mulig å levere de inn for vinterklargjøring ?

Ikke sikker på at lager/wirestrømper o.l syntes at alle produktene var like morsomme, men resultatet ble jo helt knall og du må være raus med fettet rundt om

For evt andre som skal gjøre det samme så ville jeg vært litt forsiktig med Pneu på hjulene...kan fort bli litt glatt.

Styret som var så matt, var det slik fra sykkelen var ny, eller restituerte du det til "nyskick" ?......imponerende at du fikk de 50/50 reultatene på

ramma...

Sykkelen ble knallfin og du skal ha applaus for jobben B)

Hehe, det er bare å komme ned med dem en tur ja. Tror nok heller ikke alle delene på sykkelen syntes like mye om dette, men måtte bare ha gjort det en gang. En så billig sykkel er ikke akkurat det jeg bryr meg mest om for å si det sånn B)

Angående Pneu ble det bare påført på dekksidene, ikke på noe sted som kommer i kontakt med asfalt. Er nok en grunn til at det ikke anbefales å bruke Pneu på motorsykkeldekk og lignende.

Når det gjelder styret er jeg ganske usikker, men med tanke på at mattheten var såpass matt jevnt over vil jeg nesten tro at det var matt fra før av. Men det ser mye bedre ut nå som der er blankt :D

Fikk vekk det aller meste av småriper faktisk. Bare RDS og ødelagte klistermerker igjen som gjør at sykkelen ikke er 100% ;)

haha konge!:)

Hehe, dette er glatt dagens tråd :):thumbs:

Haha lol :P Bra korrigering :D

hahaha flott resultat men jeg sliter med å stoppe å le :P

Takk!?

Jeg er vant med å få mye rare blikk når jeg står ute i gårdsplassen på bilen min, men i går var det nesten ille. Fikk enda flere blikk enn vanlig, og folk som stoppet opp og kikket. Særlig et par (aktive) syklister som syklet forbi hadde problemer med å holde øynene på veien virket det som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så billig sykkel er ikke akkurat det jeg bryr meg mest om for å si det sånn B)

Etter å ha lest denne tråden er jeg bittelitt uenig i ditt utsagn :lol:

Kul jobb ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelen ble jo faktisk veldig pen! Selv en billig sykken fortjener å tas vare på :)

Hehe, fikk kommentarer da jeg var ute å trillet i går at den så ny ut. Kom også en påstand om at jeg måtte skaffe meg vintersykkel så jeg kunne sette inn denne til vinterlagring B):P

Etter å ha lest denne tråden er jeg bittelitt uenig i ditt utsagn :lol:

Kul jobb ihvertfall ;)

Hmmm, busted!?!? Var tenkt som en vask, ble til en 2-stegs polering. Men nå har vennene mine enda noe mer å mobbe meg for. Da er det vel verdt det...

Hehehe fantastisk tråd :D Måtte le når jeg skjønte det var en tråsykkel, genialt! Trodde teaser-bildet ditt var kanalen på en bil og var litt skremt over at du turte å korrigere så hardt der, men såppas var det ikke :lol:

Håper ikke så mange ble altfor skuffet når det var en sykkel og ikke en bil ;)

Hmm, lurer på hva neste jobb må bli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble imponert over 50-50 bildet av ramma. Det viser jo at det er værdt bryet! :)

Reparerer du "steinsprut" skader også eller? hehe du kan godt få ta en kjapp runde på min litt nærmere sommer'n. Den er ren, men trenger litt korrigering av RDS osv ;) Har heldigvis 0 rust på den. Si ifra! :P

3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...