Gå til innhold

Hitachi maskinen min vil ikke mer..


AndreasLie

Recommended Posts

AndreasLie

Halvveis i en jobb i går måtte jeg avbryte poleringa fordi maskinen var helt umulig å jobbe med. Den har funka bra fram til i går, men etter litt polering hørte jeg at motoren skrapte mer og mer. Til slutt så var det så vidt den ville dra igang og jeg hører det skraper når jeg snurrer motoren rundt. Noen som har vært borti noe lignende? Kan ikke se at den skal ha blitt påført noe som den ikke skal tåle. Regner med at dette går fint på garanti, da jeg har hatt problemer med Hitachi verktøy før og fikk nytt produkt uten problemer.

Problem 2 er vel at jeg har 3 andre biler som skulle vært polert denne uka og har ikke tid til å vente 5-6 uker på å få ny maskin på garanti nå. Har noen prøvd både Metabo og Hitachi og kan si noe om forskjellen på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Har sett på det også og det er absolutt aktuelt, men jeg reiser til USA om 3 uker og har ikke råd til å bruke 4000kr på en maskin nå. Da kommer jeg bittelitt bedre ut med 3000 for metabo.

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert børstene på motoren som er slitt. Da pleier de å lage en skrapende "sveiselyd" samt at de dør sakte men sikkert. Du får kjøpt nye hos merkeforhandlere for småpenger. På min Hitachi fulgte det med en brosjyre som viser hvordan de skal justeres/skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Godt tilbud Pirex, skal se hva jeg får til ;)

Omrognan: Skal sjekke over børstene etterpå, men de burde ikke være slitt etter 7 gangers bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Får se om det kommer noen flere gode tilbud her da ;)

Pirex: Du har maskin inne på lager også du, så det går for å få den ned hit til Lillestrøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis i en jobb i går måtte jeg avbryte poleringa fordi maskinen var helt umulig å jobbe med. Den har funka bra fram til i går, men etter litt polering hørte jeg at motoren skrapte mer og mer. Til slutt så var det så vidt den ville dra igang og jeg hører det skraper når jeg snurrer motoren rundt. Noen som har vært borti noe lignende? Kan ikke se at den skal ha blitt påført noe som den ikke skal tåle. Regner med at dette går fint på garanti, da jeg har hatt problemer med Hitachi verktøy før og fikk nytt produkt uten problemer.

Problem 2 er vel at jeg har 3 andre biler som skulle vært polert denne uka og har ikke tid til å vente 5-6 uker på å få ny maskin på garanti nå. Har noen prøvd både Metabo og Hitachi og kan si noe om forskjellen på de?

Hei..

Jeg har gått fra Hitachi til Metabo, og angrer ikke for å si det sånn. B)

Det jeg likte best med Metabo'n er ; den er lettere (!!), gearkassa er stillere (litt rakkling i den Hitachi'n) den har en bedre "snute"/front å holde i, den har sidehåndtak (istedet for det merkelige vinkelgreiene), den har bedre vifte/kjøling (kjenner godt at selv på lav speed så trekker vifta mye luft igjennom), lengre og supermyk kabel. Skal jeg sette fingeren på noe så er det Metabo'n har litt merkelig plassering av farta (bak på maskina).

Min kosta 2500.- på Tess i sommer, eks så har Byggmakker Zeiner i Tønsberg den inne nå på normal pris til 2890.-

Kazzper (Godkjemi) har jo også Metabo, tror du får en god pris der også. (Godkjemi er vel på Slemmestad, sentralt hvis du må ha maskin kjapt).

Tror også at Flex'n er glittrende, men har ingen erfaring med den.

Lykke til med kjøp av ny maskin uansett da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Det ser nok ut til at det ordner seg ;) Men takk for tilbakemelding. Hitachien blir uansett reparert, men har erfaring med at det tar maaange uker. Så da får en annen maskin gjøre jobben i mellomtiden også får vi se hvilken jeg beholder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Takk, men nå har Pirex vært veldig rask så da får vi håpe at posten er enda raskere :) Så får vi se hva Maxbo har å si senere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men nå har Pirex vært veldig rask så da får vi håpe at posten er enda raskere :) Så får vi se hva Maxbo har å si senere idag.

Tror nok at den Flex'n fra Pirex er fin den! -Bare å gratulere med ny maskin da! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner og bli en del Flex maskiner på folket her på forumet nå, inklusiv meg selv og jeg må bare si:

I like it alot! :D

Morro med ordentlig verktøy!!

Hva synes du/dere er bra med den Flex rotary'n? -Ev noe som er mindre bra/ikke liker, erfaringer?

Ligger jo i samme pris-kategori som Metabo, antagelig naturlig sammenligning mellom de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...