Gå til innhold

første forsøk med maskin. audi a4, 3M produkter


huse

Recommended Posts

etter å ha lovet madamen at jeg skulle polere bilen hennes en god stund, måtte jeg jo holde det løftet. så denne helgen har gått bort med gnikking på a4'en hennes

utgangspunktet så forsåvidt greit ut, fram til jeg slo på arbeidslyset da ser man jo alt som er av riper og swirls.

startet med å avfette og vaske bilen, deretter fikk den en omgang med clay.

fikk en fin pakke i posten her om dagen med produkter fra 3M, som jeg har lest skulle være veldig bra. husker ikke helt navnet, men mulig det var perfect-it. består av grønn, gul og blå type altså fra grovt til fint.

jeg har polert noen biler opp i gjennom årene, men ikke brukt noe særlig maskin. så var spennende å prøve det.

stort sett hele bilen fikk seg en omgang med alle produktene. noen riper var dypere enn andre så noe er det jo igjen, men ble veldig fornøyd med poleringa.

etter poleringa fikk den seg 2 lag med jetseal fra CG, lakkforsegling fra autoglym og ett lag med en voks type fra CG.

bildene taler for seg selv

post-1204-1254671328,45_thumb.jpg

post-1204-1254671335,31_thumb.jpg

post-1204-1254671341,4_thumb.jpg

post-1204-1254671345,99_thumb.jpg

post-1204-1254671352,83_thumb.jpg

post-1204-1254671358,25_thumb.jpg

post-1204-1254671362,89_thumb.jpg

post-1204-1254671369,67_thumb.jpg

post-1204-1254671376,41_thumb.jpg

post-1204-1254671381,1_thumb.jpg

post-1204-1254671386,68_thumb.jpg

post-1204-1254671391,97_thumb.jpg

post-1204-1254671398,61_thumb.jpg

post-1204-1254671403,89_thumb.jpg

Endret av huse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bra... Svart er en flott farge når den er blank :)

Fine bilder... Fikk nesten lyst til å springe ned i garasjen å ta min B6 :)

Er det 19" felger på den bilen?

Endret av Yeoman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bra... Svart er en flott farge når den er blank :)

Fine bilder... Fikk nesten lyst til å springe ned i garasjen å ta min B6 :)

Er det 19" felger på den bilen?

takk, ja det er 19" :)

stusset på det jeg og... regner med va bare skrevet fel. i hope.

Men ble jo bra dette... godt jobbet. blankt å fint...

rettet opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Flott start med maskin dette huse ! :D

Ble veldig blank :D .

Tror du kan droppe den siste forseglingen fra AG.

JetSeal og CG voks holder i massevis. Så legger du heller et lag til med voks når det byr seg en anledning utover høsten/vinteren.

Flott bil forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig resultat, dette er en Audi verdig.thumbup.gif Hvordan ble resultatet der du hadde en stor stripe helt inn til grunningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott start med maskin dette huse ! :D

Ble veldig blank :D .

Tror du kan droppe den siste forseglingen fra AG.

JetSeal og CG voks holder i massevis. Så legger du heller et lag til med voks når det byr seg en anledning utover høsten/vinteren.

Flott bil forresten :D

takker for tips. har masse igjen å lære ang detailing, så er bare å komme med innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig resultat, dette er en Audi verdig.thumbup.gif Hvordan ble resultatet der du hadde en stor stripe helt inn til grunningen?

ble faktisk ikke så værst. ser den om man går helt inntil, men ble mye bedre. har merket på bilde hvor ripa var hen

takker for hyggelige tilbakemeldinger, får se om jeg får tatt min egen bil til neste helg. audi s4 b5, så da blir det mer bilder :)

post-1204-1254682934,77_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

ble faktisk ikke så værst. ser den om man går helt inntil, men ble mye bedre. har merket på bilde hvor ripa var hen

takker for hyggelige tilbakemeldinger, får se om jeg får tatt min egen bil til neste helg. audi s4 b5, så da blir det mer bilder :)

Ser ikke værst ut, trenger bare litt mer trening nå.. godt jeg har varm garasje utover vintern blir bra....

Jeg og huse tok oss en treningsrunde på en bil til en kolega på fredag, ville ikke teste på vår egen bil først...

Har stått bra på nå huse, mange timer ble det totalt? 18-20 timer?

samboern fornøyd nå da`? kunne nesten ikke se du hadde vært i flaska og boksen min....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Knalljobb dette her.... 3M serien er fin den å jobbe med...

Moro med sort når det er blankt og ripefritt

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...