Gå til innhold

trenger litt hjelp til kjøp av en bilpleie pakke.


aqua702

Recommended Posts

hei alle..

Je har nå vært utenlands i nesten 1 år.

kom hjem til et grusomt syn.... Kona har vaska bilen i selvvask med børster og i maskinvask..

Bilen er nå full av fæle vaskeswirls, tilogmed vinduet har det blitt swirls:blink::o

Jeg har derfor vært i kontakt med en forhandler om bilpleie produkter og maskin.

ville satt stor pris på om dere kunne fortelle meg om dette er brukbare produkter, kom også gjerne med alternative forslag.

Her er listen:

Makita BO 6040 Poleringsmaskin 150mm

KCL Superskum 500Ml. Glassrens

Glare Double Speed Clay

Meguiar Foam Applicator Pad

Glare Microfiberklut

Meguiar Supreme Mikrofiberklut.

Glare Knock Out 355Ml. (Rubber)

Glare Microfinish 355 Ml. (Dyprens)

Glare Prof. Polish 355 Ml.(Toppfinish)

KCL Micro Vask Royal 5ltr.

Meguiar Vaskevott.

Glare Hydro-Vac Chamois Tørkeklut

bilen er blå.

Og et siste spørsmål. maskinpolering.. er det veldig lett å få brennmerker ?

takker for all hjelp

Endret av aqua702
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna glare om du vil ha noe annet enn bare en blank bil... Blir veldig blankt av glare (ikke noe galt å si der) men fylling av swirls og riper holder ikke lenge... desverre... hør med Kazzper og få en god pris på 3m, eller med Pirex og spør om en pakkepris på scholl... Brennmerker??? nei aldri vært borti. hologrammer og kjørespor er en annen historie, men de går an å fikse på med annen polish eller pad :D

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Ikke for å virke negativ, men erfaringer gjort av endel brukere her på forumet er at det finnes en god del bedre og samtidig billigere poleringsmidler på markedet enn glare. nevner i fleng:

Scholl: her kan det være greit å kjøpe inn S17 og S40 (og muligens S03+ om du trenger en grov rubbing). Disse selges hos www.Scandicshine.no

Menzerna: Super Intensive Polish(på forumet kalt SIP) og PO85RD er skikkelig gode produkter fra de, disse selges og hos Scandicshine

Meguiars: Leverer MG105 og MG 205 som er lette produkter å jobbe med. Disse selges hos både www.godkjemi.com og www.blankbil.no

3M: har et eget sett med midler som eg ikke har prøvd selv, men mange her på forumet skryter av produktene deres, fåes kjøpt hos www.godkjemi.com

Alle disse er gode produkter som kan gi deg en helt hinsides glans og i tillegg ekte korrigering i motsetning til glare sine produkter som heller skjuler ripene istedenfor å fjerne de. Disse produktene er beregnet for roterende poleringsmaskin først og fremst.

Når det gjelder maskinen så vet eg ikke hvilken pris du har fått på den, men selv anbefaler eg Makita 9227CB som er en roterende maskin som tåler uhorvelige mengder juling.

Samtidig skal det sies at Makita BO 6040 er en kombinert maskin med to innstillinger, vanlig DA og Da med tvungen rotasjon (samme prinsipp som på flex DA). Men for ekte korrigering av swirls og riper er det roterende som gjelder.

Når det gjelder pads har eg gode erfaringer med Scholl, Uber pads og Meguiars sine, så der er det bare å velge og vrake.

Når det gjelder siste spørsmålet så er svaret både ja og nei. Med en DA maskin er det så å si umulig å brenne lakken, mens med en roterende maskin er det fullt mulig å brenne lakken ganske fort med mindre man passer på å holde den i bevegelse så lenge den er igang.

Her på forumet ligger det en guide på hvordan en håndterer en roterende maskin om det virker interessant.

Håper dette var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

3M eller Scholl er veien her....

Uten at jeg har sett bilen din eller vet merke/farge så kan nok følgende anbefales fra MIF lang ;)

Scholl:

S17 polish

s40 polish

orange pads

blå pads

3M

Grønn polish (compound)

gull polish (fine cut)

Blå polish (ultrafina mht hologrammer/kjørespor)

grønn pads

Gule pads

Orange pads

blå pads

mht scholl vs 3m så er begge to knallsaker, Scholls s30 eller s3 er også gode...3M sine polisher er UFATTELIG lette å skjønne, grønn kork er grønn pad (untatt gul kork går til både gul og orange pad, men det er ikke så vrient det heller) og blå kork er blå pad...

Makita maskinen viser at du har en knall maskin allerede, den er sterk og stille den, så det du trenger for å fjerne det du måtte ha av skavanker ligger på produkter, send en PM til Kazzper aka Godkjemi her på forumet eller Pirex aka scandicshine om en pakke de anbefaler, begge to er til å stole på mht produktutvalg og uansett hvem du velger av de så blir det bra..... Detailersclub bra ;)

Brenne lakken skal det en del til, det du skal passe på er kanter på bilen, der kan du gå i mellom om du legger mye vekt og utvikler mye kutt og varme, beveger du maskinen på flate panelet så er det ingen problemer, og som rudilgr sier, hologrammer og kjørespor (ufarlige men stygge) er det som ofte er problemet til mange som kjører maskin første gangen, personlig så mener jeg at 3Ms ultrafina (euro utg) er selve hologram dødaren, den skal det faktisk mye til for å klare å balle det til med og funker fjell....

så smekk på fingrene til kona di, og deg da du ikke hold henne unna selvaskeanleggene ;) he he

og ja, dropp Glare, greie saker, men det er ikke "detailing" mener i alle fall jeg... Eliteserien eller Addeco ? B)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på makitaen,så har jeg fått en pris på ca 3k.

den er ikke blitt kjøpt inn ennå,så hvis det er tips til noen bedre..så taes det i mot med stor takk :)

Ingenting taes negativt.

mine kunnskaper innenfor bilpleie, er ikke store.

Så jeg er bare glad til for å få litt hjelp. :)

Ang smekk og kona... vel det har hu fått, ikke på hånda dog.. :P

det har også blitt inført totaltforbud for henne å vaske bilen... fra nå av,så gjør jeg det selv..

Skal kontakte scandicshine, og få satt sammen en pakke :)

Takker for rask respons :)

edit: kan vel også nevne at bilen er en ford mondeo,2002 modell.. farge er Blå (Husker ikke helt korrekte navnet),

Endret av aqua702
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

vi sitter opp vi.... he he

ja, finn noen som kan vaske for henne når du er utenlands, mange her som er glade i å vaske.... :D

ketil ordner biffen han, 3000 for maskinen vet jeg ikke om hvor bra er, 3200,- for flex hos scandicshine om dagen, så jeg ville fått Ketil til å sette opp en pris på hele baletten ink maskin når du først skal handle der....

Lykke til med jobben :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Ikke gåen pris du har fått der egentlig, omtrent det samme som en Makita 9227CB koster for tiden, MEN det må nesten bli opp til deg å vurdere om du vil hoppe rett i det med roterende eller forsøke med DA først. Ingen av delene er feil, men med DA bruker du myyyyye lengre tid på å bryte ned slipestoffene i polishen enn med roterende.

Lykke til med handel ihvertfall ;)

Oi! ja glemte å nevne flex... De veier lite og er likevel kraftige, så det er og noe å tenke på, og eg tviler på at Pirex/Ketil har problemer med å lage en god pakkepris til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. maskin, hvis det er så at dere heller anbefaler en annen maskin, så går jeg seff. for den istedenfor.

det er dere som kan dette ;).

Uansett, takker så mye for hjelp.

reiser desverre utenlands om ikke så lenge igjen (Denne gangen så blir bil nøklene md meg) , men blir ikke borte lenge.

så jobben blir nok ikke gjort før jeg er tilbake.

Skal få postet litt bilder av prosessen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Gode ting, bilder liker vi :)

Ja så var det maskiner å velge i:

Roterende:

Flex 3403 (Scandicshine)

Makita 9227CB

Metabo (godkjemi)

Hitachi

DA:

Flex 3401 (Scandicshine)

Makita BO 6040

Meguiars G220 (Godkjemi)

Portercable

Viktigste er kjøp kvalitet med en gang, så slipper du å bli skuffet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode ting, bilder liker vi :)

Ja så var det maskiner å velge i:

Roterende:

Flex 3403 (Scandicshine)

Makita 9227CB

Metabo (godkjemi)

Hitachi

DA:

Flex 3401 (Scandicshine)

Makita BO 6040

Meguiars G220 (Godkjemi)

Portercable

Viktigste er kjøp kvalitet med en gang, så slipper du å bli skuffet ;)

sorry ass... men dette sa meg ingeeeeeenting...

ble litt for mye å velge i der :blink:

Si heller--Kjøp ---------, Den er bra :)

har et budsjett på ca 4k på maskin,

edit: DA er jo nå ute av bildet, etter hva jeg forsto..så er likesågreit å gå på den andre med engang :)

Endret av aqua702
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er: FLEX 3403!

For en gangs skyld en som har mulighet til å velge fra øverste hylle som første maskin :D

er vel heller at jeg TAR meg muligheten til det, Bråket med dragen tar man senere :P

lettere å få tillgivelse enn tillatelse, er det ikke noe som heter det a :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

he he.... ja, som Lex sier her, FLEX... har metabo og Hitachi her og FLEX var den jeg likte best å når den ble testet, så det er en knall maskin, nest etter den er Metabo sin.

kjør hardt kjør stil, ;I

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å lagt ut litt bilder av bilens nåværende situasjon i morgen...

så kan dere få "Grøsse" litt også :lol::lol:

Men akkurat nå så kaller NHL10 på PS3 :)

Takker for all hjelp, kommer nok til å se mye mer av meg her fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Du må huske å poste hva som skal komme i pakken av bilpleieremedier og då ;)

Det er lett å svi av "litt" ekstra hos alle våre samarbeidspartnere, og jo fortere en aksepterer det, dess lettere blir det å bestillemasse ekstra hver gang etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske å poste hva som skal komme i pakken av bilpleieremedier og då ;)

Det er lett å svi av "litt" ekstra hos alle våre samarbeidspartnere, og jo fortere en aksepterer det, dess lettere blir det å bestillemasse ekstra hver gang etterhvert :P

vet alt om det .. been there,done that... :D

Har et par andre hobbyer også... penga flyyyyr avgårde.

er alltid noe nytt man vil ha, om en trenger det er en annen sak.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...