Gå til innhold

Mitsubishi Carisma GDI 1998 Modell, Rudilgr


rudilgr

Recommended Posts

Fikk bilen til mor inn til pleie i går, tatt den i dag, Bilen så helt forferdelig ut, og det har den gjort i flere år... Hun har hatt den siden ca 2002, og den er ALDRI polert på den tiden hun har hatt den. Ikke engang med så mye som AG SRP... Den er dog ikke vasket så ofte heller ( :P ) så ikke noe sinnsykt med vaskeriper.

Utstyr:

Vask:

PrickBort Avfetting

CG Citrus Wash And Gloss

Cheapo Mitt

Bilberry 1:1

SS Waffle tørkemicro

Polering:

M105

Meguiars Burgunder Rubbingpad

M205

Meguiars So1o Diamond sort pad (R.I.P)

3M Blå Pad

LSP:

Chemical Guys Jetseal 2x

Autoglym HD-Wax 1x

Sikkert noe mer jeg ikke kommer på...

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ankomst:

IMG_0014.jpg

IMG_0017.jpg

IMG_0019.jpg

IMG_0024.jpg

IMG_0026.jpg

IMG_0029.jpg

Inspeksjon:

IMG_0032.jpg

IMG_0033.jpg

IMG_0035.jpg

IMG_0036.jpg

IMG_0037.jpg

IMG_0040.jpg

Noen dårlige 50/50: (ikke god med speilrefleksen enda gitt :P )

IMG_0042.jpg

IMG_0044.jpg

IMG_0046.jpg

IMG_0049.jpg

IMG_0051.jpg

IMG_0052.jpg

IMG_0053.jpg

IMG_0054.jpg

Litt midt i jobben:

IMG_0057.jpg

IMG_0060.jpg

Ferdigbilder: (oppdateres med flere i morgen!!)

IMG_0062.jpg

IMG_0064.jpg

IMG_0065.jpg

IMG_0066.jpg

IMG_0067.jpg

IMG_0068.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ikke værst dette her, at det er en Mitsubishi gir deg stjerne i min bok ;)

Røyk den sorte so1o paden?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke værst dette her, at det er en Mitsubishi gir deg stjerne i min bok ;)

Røyk den sorte so1o paden?

Borrelåsen på so1o-padden har løsnet... Padden i seg selv er like fin... Skuffende da dette er bil nr. 2 med so1o-padden der... (dvs 1/3 av bilen, resten er tatt med blå 3M-pad)

Litt kul farge på denne her og forresten... Fargekoden er G48 mener jeg huske, husker ikke hva fargen heter. Den er blå, grønn, og grå avhengig av lyset, Men den er visstnok ikke kameleon selv om det virker slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Da hadde jeg klaget på den paden, normalt så holder meguiars pads lenge... har ikke bukt so1o finishing pad så mye her, men borrelåsen er stort sett bra saker det...

Ja lakken på den bilen er fin, blir litt liv selv om den er en nøytral farge

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pad kjøpt av kazzper, og han tar det videre med meguiars :D Kundeservice i den butikken :D selv om spm om reklamasjon kommer kl 23 om kvelden på pm :D

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering følger;

Interiør vasket og shinet med Meguiars Hyperdressing

Tepper og seter støvsugd

Motorvask med prickbort og CG Grime Reaper, deretter påført Meguiars Enginge Shine

Utvendige lister påført Meguiars Engine shine

Dekk påført Optimum Tire Gel

IMG_0069.jpg

IMG_0071.jpg

IMG_0075.jpg

IMG_0076.jpg

IMG_0077.jpg

IMG_0081.jpg

IMG_0082.jpg

IMG_0104.jpg

IMG_0106.jpg

IMG_0107.jpg

IMG_0114.jpg

IMG_0117.jpg

IMG_0126.jpg

IMG_0123.jpg

IMG_0122.jpg

Interiør og motor ble det ingen før-bilder av, men det får gå. Stikkord på tilstand; IKKE BRA :P hehe...

Bilen ble Nice på tross av sine skavanker her og der syns jeg iallefall. Bakre støtfanger skal byttes til våren igjen. Jeg må få lakkert den først, og det blir for kaldt å drive i en garasje med vannbasert lakk nå om dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en stor forbedring .default_smile.png Det ser nesten ut som du har tatt bilde av tre forskjellige biler p.g.a. effekten i lakken. Hvordan synes du Meguiars 105 og 205 er og jobbe med? Har disse selv, men jeg har ikke testet dem enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en stor forbedring .default_smile.png Det ser nesten ut som du har tatt bilde av tre forskjellige biler p.g.a. effekten i lakken. Hvordan synes du Meguiars 105 og 205 er og jobbe med? Har disse selv, men jeg har ikke testet dem enda.

Ja har man slik farge på bilen har man tre biler :P hehe. Når jeg fikk den hit fredag var den grønn, og når mor henta den i sta(Hun var fra seg av glede forresten :D :D ) var den blå :P

M105 er fin å jobbe med, støver noe, men ikke i nærheten av 3M FCP, FCP cutter dog en del bedre og.

M205 med ultrafin finishingpad (svart so1o eller 3m blå eller lignende) Gir et supert resultat uten å jobbe mye med den. Veldig oljete, kan lure deg om du ikke tar wipedown, da oljene kan skjule mye. Kan sammenlignes med 3M Ultrafina. De to i combo er en killercombo på det meste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba ;)

Rart det med borrelåsen.. er veldig holdbare pads, hvertfall soft buff putene!

M205 må man jobbe litt med for å forstå den, men når man lærer den, da er den gullegull :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå blir vel mor di glad, ser veldig bra ut det her :)

Synd du ikke klarte å fjerne hullet i bakfangeren med #105 :lol:

Padden blir erstattet.

Mor ble meget glad. Sprayet CG Leather Scent inni bilen og. Første hun sa når hun åpnet dørene var ; "Det lukter jo NY bil inni her jo" :D :D

Ny bakfanger har jeg liggende her hjemme hos meg, men mor har ikke fått ut fingeren og kjøpt lakk så det får jeg ta til våren igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update: Det hvite på støtfanger foran er nå borte. Bilen er til salgs. Km stand på den er 104.300km etter hva jeg har skjønt har det vært inkl. mor to eiere på den. "Ny" bakfanger i feil farge medfølger. Prisant rundt 35000,- Om noen er intr. send meg en pm :D

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...