Gå til innhold

Swissvax Car Bath


tsk

Recommended Posts

Tror det blir en dyr fornøyelse hehe

Med tanke på at den koster rundt 100kr/dl, og man gjerne bruker 0,5dl eller mer såpe hver gang blir det fort dyrt. Må også huske på at denne såpen ikke skummer så mye! Hadde vært gøy å sett noen som prøvde på dette, men tror ikke jeg vil bruke min Car Bath til dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir en dyr fornøyelse hehe

Med tanke på at den koster rundt 100kr/dl, og man gjerne bruker 0,5dl eller mer såpe hver gang blir det fort dyrt. Må også huske på at denne såpen ikke skummer så mye! Hadde vært gøy å sett noen som prøvde på dette, men tror ikke jeg vil bruke min Car Bath til dette wink.gif

Nei, mulig du har rett, men bruker du virkelig 0,5 dl pr vask? Det var jo mye, eller? Bruker vel sånn omtrent ei drøy kork såpe pr 10 liter vann jeg. 250ml skal jo iflg. Swiss holde til 400-500 liter vaskevann?

Blandes ikke såpene ut med vann før de helles over i foam-lance beholderen? (har ikke foam-lance enda...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok valgt en helt annen såpe om du er ute etter skum. SV CB skal være drøy i bruk. Men hvis du leser konklusjonen til mange på forumet så finns det bedre såper(mener da at man får mye bedre skum)

Kan nevne at Chemical Guys sin Citrus Wash & Gloss er meget bra til Foam-lance/foamgun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Tenker på mengden man bruker i foamcannon! Blir greit med skum selv ned mot 0,3dl såpe på 5dl vann når jeg bruker f.eks. Optimum såpen, men man må jo beregne litt mer såpe for å få mer vaskeeffekt.

Bruker naturligvis ikke like mye når jeg bruker bøtte, da det ofte bare er en kork eller to (litt etter hvilken såpe jeg bruker). Car Bath har også litt dårlig glid etter min mening, dersom man bruker doseringen som står på flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mengden såpe i foam cannon må jo naturligvis varieres ettersom hvor konsentrert den er. Man bruker jo ikke like mye av en superkonsentrert såpe som det skal brukes en teskje av per bøtte som en "vanlig" såpe som er laget for å blandes ut med en dl per 10L bøtte. Born to be mild og supenatural såpen f.eks skal blandes ut 1:1500 mens et par andre såper jeg har skal blandes 1:64. Dette må jo gjenspeiles i foramcannon også. Det meste av bilsåpe på markedet er veldig utvannet.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... for å oppsummere litt:

1. Car Bath er ikke egnet til bruk i foam-lance eller foam-canon

2. Man har forskjellig blandingsforhold ettersom man skal bruke en såpe i bøtte eller i foam-lance/canon.

Tanken var bare å holde antall produkter nede, derfor spm. om car bath i foam-lance (jeg har allerede den). Men skjønner jeg bør kjøpe en annen såpe.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg har brukt Car Bath i Foam Gun mange ganger, nada problem - har faktisk gitt helt ok skum, men det er klart at såpen er litt dyr så man sløser jo ikke. Pirex vet jeg også har brukt den i kombinasjon med andre såper og vært storfornøyd. Du kan jo gi det et forsøk så ser du hva du syns.. :)

Mvh Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...