Gå til innhold

Hvilken Voks, til min Karmosin røde E92 BMW


CrZyWiz

Recommended Posts

Hei folkens!

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny bil, og tenker i den sammenheng å klatre opp en divisjon mtp. produkter og bilpleie.

Har tidligere brukt Autoglym SRP og Sonax, der jeg likte sistenevnte best.

Planen er å få satt bilen inn med voks før vinteren kommer, og i den sammenheng tenker jeg å få det gjort til uken. Største problemet er at jeg da ikke rekker å bestille noe via nett pga posten tar sin tid nordover.

Har tittet litt i de lokale bilrekvisita sjappene, der de da har Sonax sin vanlige serie. Selvfølgelig Autoglym sin forbruker serie, men også Autoglym sin HD wax. Dvs det er vell det beste produktet jeg får taki i nærområdet?

502-1333-main-high_def_wax-16.jpg

Kan muligens skaffe Meguiars også mandagen når jeg skal på service med bilen hos BMW i Tromsø.

Bilen er veldig fin i lakken, vil det holde i denne omgang å legge voksen rett på etter en grundig vask. Eller må jeg ta en runde med polish først?

Hva anbefaler dere? Er den Autoglym voksen å anbefale?

8420_283556575692_697540692_8945016_2546676_n.jpg

På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt deg å bruke AG SRP + EGP (må herde 24 timer) + noen lag med HD wax..

Alt dette er lett å få tak i og med dem skal du nok klare deg igjennom vinteren helt strålende.

Dersom du ikke har lyst til å bruke mye penger på HD waxen kan du heller legge to lag med EGP og så bestille inn en godvoks til våren kommer igjen.

Grunnen til at det er lurt å bruke SRP først er for å rengjøre lakken og i tillegg er den en god base for EGP.

Veldig fin bil du har fått deg forresten, godt du har tenkt til å passe godt på den.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen Autoglymprodukter, for noen uker siden, og testet de litt. SRP er en god polish, sjuler en god del av swirls, men ikke alt.

Fyrte paint renovator, SRP, og HD voksen på bilen til en kompis, ble et ganske bra resultat, syns jeg :)

Ville anbefalt et par lag med EGP, før voksen iallefall, noe jeg la på bilen min i går nå som vinteren står for tur.

HD voksen har en god lukt, lett å påføre, lett å fjerne, og gir god glans, absolutt mye bang for the bucks, men de norske prisene på den voksen er helt hinsides, kjøpte den på ebay, og betalte i underkant av 350,- ink frakt.

Hvis du ønsker, så er det ikke noe problem for min del å stå behjelpelig med utstyr, og produkter, såfremst du ikke har dårlig tid på Mandag :)

Har alt av utstyr, så skal nok gå greit :)

Endret av Han5y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! :-)

Men ble ikke mer sikker i min sak. Dere mener altså at jeg burde gå en runde over med polish først, uansett om bilen er veldig fin i lakken? Jeg er ikke SÅ imponert over Autoglym SRP, så tror ikke jeg gidder å kjøpe en ny flaske med det værtfall :-)

Ang voks står det igrunn mellom Meguiars, Autoglym HD og Swisswax. Sortert etter pris, hehe :-)

Hans: Det er jo hyggelig! :-) har forsåvidt god tid en til tider, problemet er jo at jeg bor på Finnsnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meg gir mer pr. krone enn ag hdwax. hd wax er bra, men den er for dyr i forhold til hva den leverer...... det er problemet med den... hadde den kostet 400,- istedet for 700,- hadde det vært greit liksom... grei holdbarhet men ikke den beste, fin å jobbe med osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte litt av bilen din, sikler greit etter en sånn om dagen :rolleyes:

Kjøp deg en god carnaubavoks, jeg vil personlig anbefale Collinite 915, ser veldig bra ut, holder lenge, fantastisk oppførsel med vann, og prisen? Den er bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilxtra i Tromsø har ikke noen Meguiars produkter som har bedre holdbarhet enn HD wax (ihvertfall ikke sist jeg var der), går mest i forbrukerserien som f.eks DC3 og Techwax 2.0. Personlig synes jeg HD wax er veldig bra, god holdbarhet ,veldig blank og nydelig beading ;) ......men dog litt stiv pris...

2 lag EGP bør holde gjennom vinteren hvis de får herde skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

jeg regelrett står her å hopper i sofa`n og skriker Swissvax Cleaner fluid og concorso når jeg ser på bildet av bilen din..... det kommer til å bli den nye midnattsola i Nord med den komboen :)

og får vi ikke bilder så blir du stengt ute herfra i 2 uker ;)

BMWn der er sykt vakker i rødt :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville testet Cleaner Fluid og Swissvax Blau-Weiss(laget for BMW) :)

Enig med Bjorke. Uslåelig kombinasjon. Evt. velge en enda dyrere Swissvax, hehe. ;)

Den bilen vet jeg har vært behandlet eksemplarisk av en entusiast siden den var ny (så vidt jeg vet har den vært behandlet med Meguiars produkter utvendig og Autoglym skinnprodukter). Heldig du som fikk kjøpe den. Utrolig strøken. BMW 3-serie coupé er i mine øyne en av de peneste coupéne som finns. Gratulerer og velkommen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg regelrett står her å hopper i sofa`n og skriker Swissvax Cleaner fluid og concorso når jeg ser på bildet av bilen din..... det kommer til å bli den nye midnattsola i Nord med den komboen :)

og får vi ikke bilder så blir du stengt ute herfra i 2 uker ;)

BMWn der er sykt vakker i rødt :)

Hehe! Tidenes kommentar fra en Admin! ;-) Det ser ut som det kan bli slik ja.

Jeg lever litt etter at "kun det beste er godt nok", så frykter det kan bli en bestilling fra Swisswax ja. så får jeg heller kjøpe noen Meguiars produkter mandagen, så legge de på nå først. så ta en runde swisswax når den kommer :-)

Enig med Bjorke. Uslåelig kombinasjon. Evt. velge en enda dyrere Swissvax, hehe. ;)

Den bilen vet jeg har vært behandlet eksemplarisk av en entusiast siden den var ny (så vidt jeg vet har den vært behandlet med Meguiars produkter utvendig og Autoglym skinnprodukter). Heldig du som fikk kjøpe den. Utrolig strøken. BMW 3-serie coupé er i mine øyne en av de peneste coupéne som finns. Gratulerer og velkommen. :)

Hyggelig å høre! Er kanonfornøyd med bilen, det er ett smykke! ;)

Skal på garanti sjekk hos BMW førstkommende mandag, just in case.

Denne bilen fortjener Swissvax!!!!!

Det ser dessverre ut som du har ett poeng :) Jeg må nok kjøpe meg en pakke Swisswax Bleu-Weiss for å holde samvittigheten min ren. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med resten av folket her. Har aldri testet Swisswax selv, men vet at det er kvalitetsprodukter få kan måle seg med. Og med DEN bilen! haha da er ikke valget vanskelig. En av de peneste bmw'ene du får etter min mening. Knall og frisk farge også :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall bil :thumbs: Akkurat bestilt meg samme selv, bare hvit. Den rødfargen er griselekker, har sett en E93 rundt her jeg bor med den fargen.

Ser du har fått nok av tips. Holder en knapp på swissvax comboen. Lykke til, sier bare BILDER ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...