Gå til innhold

Polerings kit fra England?!


RiegerVR5

Recommended Posts

Hei sann!

Jeg er helt ny på dette forumet men er vedlig glad i å alltid ha en ren å pen bil :) så tenkte jeg skulle melde meg inn!

Jeg fant en side på nettet som var fra England! der solgte de dette kittet bland annet!

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-menzerna-kit/prod_414.html

Er dette er greit kit å hvordan er 240V i steden for 230V å sånn? er det noen enkel omformer man kan bruke?

Sorry vis jeg spør om mye dumt, men vil bare lære :)

Hilsen Bård Sebastian! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

220v vs 230v vs 240v er det samme, bare å sette i kontakta hjemme :D

Står det 115v må du ha omformer.

Har ikke vært borti hverken Menz midler eller Megsmaskinen der så hvordan produktene er kan jeg ikke uttale meg om.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann!

Jeg er helt ny på dette forumet men er vedlig glad i å alltid ha en ren å pen bil :) så tenkte jeg skulle melde meg inn!

Jeg fant en side på nettet som var fra England! der solgte de dette kittet bland annet!

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-menzerna-kit/prod_414.html

Er dette er greit kit å hvordan er 240V i steden for 230V å sånn? er det noen enkel omformer man kan bruke?

Sorry vis jeg spør om mye dumt, men vil bare lære :)

Hilsen Bård Sebastian! :)

Heisann Bård og velkommen hit.

Maskinen kjenner jeg ikke, men jeg synnes menzerna produktene er helt supre :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd maskinen 2-3 ganger (lånt av en kamerat) å ble veldig fornøyd med resultatet! :) men da kjørte jeg liksom bare clay over bilen åsså MQ step 1-2-3 hehe å det er vel ikke akkuratt det som fjerner riper? :P hehe men her er noen bilder fra da jeg gjorde det :) hehe

Mobilbilder021.jpg

DSC01135.jpg

DSC01137.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megs dc 1-2-3 step er helt greie produkter for de fleste det. Selv om det ikke akkurat er proff produkter. Den gjemmer riper til en viss grad, men de kommer tilbake etter hvert. Bilen ble jo blank nok den, fin golf! Ser ut som du har tatt hele taket på en gang der :P Man skal helst holde seg til rundt 40*40 cm om gangen, i allefall med "vanlig" polish for at den ikke skal tørke ut for deg. Bare et tips :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Menzerna er bra saker det... blitt litt lite brukt her etter at Scholl og 3M kom i hus, men def saker du oppnår mer en det du trodde var mulig :) G220 maskinen er en oppgradert maskin med noe mer trøkk en de gamle DA maskinene, funker bra den men det tar noe mer tid med en DA mht korrigering en en roterende, DA er da 100% idiotsikker da, og er uansett en grei maskin å ha i bakhanda om du oppgraderer til roterende om 2-3 uker ;) he he Har både DA og roterende her og begge blir brukt

om det er DC 3 så er det greit å legge på alt, DC 1 og 2 er WOWOs (wipe on Wipe off) ikke tørke på lakken, DC serien er knallsaker det og er for mange inngangs billetten i bilpleie karusellen... fra DC går det bare fremad i alle retninger ;)

velkommen hit også...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge 2 :) assa jeg har ikke peiling i det hele tatt nesten jeg assa :P hehe bare vil lære dette så det kommer nok til å komme masse spørsmål dere kommer til å le av :P hehe men vi må jo alle lære en gang! :) så det blir nok det kittet fra england ja :) var jo veldig billig åsså syns jeg! 1600.- ca for maskin å puter å sånn! :)

så skylder dama meg en bursdag`s gave så dette passer jo perfekt :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

husk + frakt og moms da ;) blir fort noe mer kr da...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk + frakt og moms da ;) blir fort noe mer kr da...

hehe ja! men kan da ikke koste så sinnsykt mye håper jeg :) men det er sikkert vært det :) gleder meg! :D

Men jeg ser dem selger flere forskjellige pakker der inne

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-menzerna-kit/prod_414.html

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-sonus-kit/prod_415.html

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-meguiars-kit/prod_416.html

dette skal for det meste brukes på denne bilen (Min bil) <3 :P

DSC01872ps.jpg

Hvilken produkter annbefaler dere jeg velger? VW lakk er vist ganske hard vis jeg hadde forstått dette riktig? :)

Mvh Bård Sebastian!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pakken du linker til først kommer på £165,17 eks britisk mva. Frakt koster £46, hvlket bringer totalen opp til £211,17. Omregnet til norske blir det ca 2100,-. Legg til moms og gebyr så koster det ca 2700,- blanke oljedaler, betydelig mer enn de 1600,- du snakker om.

EDIT:

Det er gunstig å handle mye når fu først skal handle fra utlandet. Da får du fordelt fraktkostnaden på mange objekter.

Endret av omrognan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke bor alt for langt fra sverige så lønner det seg å bestille til et postcenter og hente det der. Da betaler du ikke mva eller toll. Frakten er dessuten mye lavere til sverige enn til norge fra cyc (spør meg ikke hvorfor).

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tim (???) på CYC er flink til å skrive ned verdien på pakkene han sender ut. Han skriver dem ikke helt ned til under mva-grensa, men gjerne halvvering av prisen hvertfall. Mulig han har satt ned prisen ganske så mye her!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...