Gå til innhold

TEST: Poorboys's World Super Swirl Remover


Bakk

Recommended Posts

Da skal jeg prøve meg på og lage en liten test av denne serien.

Nå skal det også nevnes at dette var første turen min med roterende!

Maskinen var en Metabo jeg fikk lånt fra jobben, men den gikk jo selvfølgelig varm og lukta brent når jeg var halvferdig :o

Første intrykket var jo en himmelsk god lukt fra alle 4 flaskene!

Så helt fra jeg fikk pakken til jeg testet dem har jeg sikkert brukt 3timer på og lukte på dem :P

Produkter

Poorboy's Super Swirl Remover SSR1 - Light Abrasive

Poorboy's Super Swirl Remover SSR2 - Medium Abrasive

Poorboy's Super Swirl Remover SSR2.5 - Medium Abrasive

Poorboy's Super Swirl Remover SSR3 - Heavy Duty Compound

post-1076-1253600328,95_thumb.jpg

Først ga jeg såklart hele bilen en runde med prickbort. foam, vask tørk og clay.

Så begynte jeg og maskere opp og teste på bakluka.

Her maskert opp og linet opp. ssr3 byttet plass med den blanke plassen siden den jeg egentlig skulle bruke ssr3 på var litt for liten.

post-1076-1253600792,17_thumb.jpg

Her har jeg gått over rutene med cutting pad og en i hver. vet flaskene mangler der men Venstre SSR3 SSR1 SSR2 SSR2.5 refferanse

Brukte bare mobilkamera så nye bilder kommer!

post-1076-1253601025,25_thumb.jpg

Fant ut at bakluka ble litt liten så testa litt på panseret og fant ut at SSR3 hatisghet 3 og middels trykk med cutting pad funka bra, toppet

den med cutting padd SSR2 og så SSR1 og finishing pad.

21092009146.jpg

21092009147.jpg

21092009149.jpg

Og omtrent der turte jeg ikke teste mer.

Da jeg kjente på den biten jeg hadde jobbet med og den som var urørt var forskjellen som en babysrumpe og meget grovt sandpappir!

Nå har ikke jeg testet med noen andre, som 3M og school men konklusjonen min så langt er at dette virkelig er ting som funker :D

Skal teste litt mer når jeg får lånt meg en maskin som funker og har strøm på speilrefleksen :)

Så dette er vel en egentlig bare en lang teaser foreløpig? :P

Håper dette var nyttig for noen :)

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært bra med litt bedre bilder evnt. mørkere farve slik at det gikk an å se ca. hvilken cut man kan forvente.

Hvilke pad`s brukte du?

Hvordan oppførte produktene seg i.fht støv, nedbryting av slipemidler etc.?

Ikke for å være vanskelig men er det lurt å lage en test på jomfruturen med roterende? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal kjøre en test på "gammel bilen" min som er metallic svart så fort jeg får skaffet meg en maskin som ikke gir seg og lukter brent etter 5min.

Padsene var

Meguiars Soft Buff 6.5" Foam Cutting Pad

Meguiars Soft Buff 6.5" Foam Polishing Pad

Meguiars Soft Buff 6.5" Foam Finishing Pad

Men padsene var litt slitt.

Produkte oppførste seg fint synes jeg. etter en 5-8 pass begynte det og bli støv som det også var sto at det skulle gjøre på bruksannvisning.

hehe du har nok riktig i at det ikke er det lureste og lage test på jomfruturen men mener selv jeg fikk det til ganske bra, tror jeg har sett ca 2timer med guider om hvordan det skal gjøres så teorien var på plass.

men som sagt kommer det mer testing når jeg får tak i en maskin som ikke gir seg og strøm på speilrefleks kameraet :)

Endret av Bakk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å bruke denne serien med roterende, jeg har iallefall ikke oppleved noe ubehag med det.

Og når i tillegg han som har testen her syns det virker bra så er det ikke bare jeg som er koko.

De første #105 som kom kunne ikke brukes med DA, men jøss.. Det gikk som bare det alikevel det.. (Ja nå har det kommet en som det står passer med DA, men det var det ikke på den første)

Aich! jeg som trodde rotterende var best på alt sånn :P

Prøv med DA og da vel, om du har en på lur.. :P

Teste teste..

Endret av Unoved

www.blankbil.no

Bilpleie til hyggelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å bruke denne serien med roterende, jeg har iallefall ikke oppleved noe ubehag med det.

Og når i tillegg han som har testen her syns det virker bra så er det ikke bare jeg som er koko.

Kanskje du kan dele litt "praktisk" informasjon om produktene i.fht hvordan de er i bruk da? (med roterende)

Har vært nysgjerrig på disse produktene selv, men når de som har prøvd de ikke kan si så mye mer enn at de er "bra" så blir det litt for relativt for at jeg skal kunne gjøre meg opp en mening om hvorvidt dette er noe jeg har lyst å prøve eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel kan jo alltids prøve :)

Husker egentlig ikke stort siden jeg sniffet litt for mye på alle boksene og var vel det narkomane kaller "høy" :rolleyes:

La ut en stripe fordelte den utover panseret med paden uten at maskinen sto på, hvilket var anbefalt på etiketten.

Så var det bare og starte maskinen kjørte den opp på program 3 og jobbet det utover panseret med 50/50 overlay.

Produktet var enkelt og fordele utover panseret og godt og jobbe med.

Etter en 5-8 pass så begynte det og brytes ned til støv. når alt varblitt støv var det bare og gnu over med en mf for og få vekk støvet.

Enkel fremgangsmåte og bra resultat :)

Det var ihvertfall mine synspunkt og har ikke testet alt men er meget fornøyd med dette hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel kan jo alltids prøve :)

Husker egentlig ikke stort siden jeg sniffet litt for mye på alle boksene og var vel det narkomane kaller "høy" :rolleyes:

La ut en stripe fordelte den utover panseret med paden uten at maskinen sto på, hvilket var anbefalt på etiketten.

Så var det bare og starte maskinen kjørte den opp på program 3 og jobbet det utover panseret med 50/50 overlay.

Produktet var enkelt og fordele utover panseret og godt og jobbe med.

Etter en 5-8 pass så begynte det og brytes ned til støv. når alt varblitt støv var det bare og gnu over med en mf for og få vekk støvet.

Enkel fremgangsmåte og bra resultat :)

Det var ihvertfall mine synspunkt og har ikke testet alt men er meget fornøyd med dette hvertfall :)

Det støvet er produkt/lakkstøv og bør etter min mening spyles av eller fjernes med våt/fuktig MF da det er omtrent som grus ;)

Som Pirex (nesten) sier.....det er mye som kan fungere men er ikke nødvendigvis optimalt, og det er vel som regel optimalt de fleste her inne leter etter ;)

Ps. håper ikke noen tar seg nær av mine utsagn, ikke meningen å starte noen "krangel" her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei herregud ser på alt som blir sagt som konstruktivt :)

er jo relativt uerfaren selv så er glad for tilbakemeldinger!

Som du og pirex (nesten) sier så er det mye som kan fungere men ikke optimalt,

Skal derfor teste med den 2hodersen jeg snakket om i dag og ta noen bilder og oppdatere litt i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg vet de ikke er optimal for roterende, og ikke noe jeg bare sier. Er fordi disse lages av Chemical Guys!

Er du så sikker på at disse lages ac CG?

Det avviser i allefall Steve "Poorboy"!

www.blankbil.no

Bilpleie til hyggelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...