Gå til innhold

Nybegynner med "prøve" bil volvo VS roterende


Tyggern

Recommended Posts

Hei. alle godtfolk.... ser det er MYE god kunnskap på forumet.

Selv er jeg helt fersk i denne sammenheng, ingen erfaring med såkalte "proff" produkter. Men er og har altid vært av typen som får abstinens av å ikke få vasket bil minst 1 gang i uka.... minst.. Men har tidligere holdt meg til "håndarbeidet" og medhørende produkter.

Etter å ha sett "Brynjar" utrette det jeg vil kalle mirakler på et annet forum med en tråd som kalles bilpleie for dummies. Ble jeg helt overbevist om at dette MÅTTE prøves...

kjøpte en del produkter på SS for påføing på en relativt ny bil som var bra. samt vaske utstyr og interiør rens. Ser det er en del små feil på denne bilen så tenke i løpet av vintern skal den taes skikkelig.

Så før vi begynner der har jeg en perfekt bil som egentlig ikke kan bli bra uten en ommlakkering da den har så mye flassing og steinsprut at det bare en ny lakk som kan få den bra. altså det "perfekte" prøve panel.

Bilen er en 96mod volvo 940 som har gått nærmere 400 tusen.

Produkter som er brukt. (bilder forteller det meste)

kamera03032009014.jpg

Jeg merket fort at det vil ikke ta lang tid å bli hekta på dette.. resultatene blir jo helt sykt bra og det er relativt enkelt å få en bil som ser betraktlig bedre ut. Men klart det trengs trening og erfaring for de aller beste resultatene.

Jeg har heller ikke tatt meg ut på de groveste kobinasjonene før jeg får litt trening med roterende maskin. Kjøpte meg en "budgett" maskin da jeg tenkte jeg skulle prøve før jeg gjorde de største inversteringene, føler allerede behovet for en ny.. (etter 2 biler) maskinen FERM er grei nokk den sterk og behagelig å holde med bøyle og det hele.

Men må drive å korigere hastigheten for hånd etter trykket og flaten og det er litt leit. Merket det godt på de flatene med krappe buer der du går fra stor flate til velig liten flate på paden rundt bøyen...

På bildet vil dere se fra før, etter og et 50/50 shot er selv veldig fornøyd med resultatet.

Det er brukt Sonus sfx-2 pad og Menz PO106FA etterfulgt av 2 lag CG jetseal 109 og 2 lag CG pete`s 53 signaturewax

kamera03032009002.jpg

kamera03032009016.jpg

kamera03032009017.jpg

kamera03032009019-1.jpg

kamera03032009022.jpg

som det syntes på bildene, så kunne jeg fint brukt en grovere kombo her, men jeg føler meg ikke helt trygg på det enda.

Jeg har jo ikke gjort meg så mange erfaringer rundt dette med roterende maskin osv. men tror nok at det tar ikke lang tid før det er noe mer utstyr i garasjen.

Men hva bruker godtfolket inne i bulken til håndtaket? var ikke så lett å komme til der..

Kommer også til å kjøpe meg noen mindre pads og bakplater også da de 6" ikke er like greie å komme til med overalt. en lærer så lenge en lever..

også har jeg sett flere her som sier at de bakplatene som følger med maskinene ikke alltid er de enkleste og forholde seg til.. og kan være vanskligere å bruke.

og til slutt en smakebit på bilen som skal få seg en real runde i vinter, kommer til å aliere meg med noen med litt mer kunskap for "læring" og hjelp. når den skal taes.

den har nå, 2 lag jetseal og 2 lag Pete`s da den var nypolert når jeg fikk den. men er fortsatt litt igjen på den og noen hollogrammer..

IMG_2648.jpg

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette Torgeir!!! Er ikke rart men blir hekta når 50/50 resultatene blir slik!!

Har du noe mer info på den maskinen? Turtall, pris osv?

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette Tyggern:-) Ikke dårlig til å være første runde med snurremaskinen.. Er jo selvsagt noe igjen å korrigere, men det viktigste er nå uansett at du har tatt steget opp i roterende-klassen, samt gjort deg noen gode erfaringer på denne.

Bra writup med det du har gjort.. Ser frem til flere poster med arbeid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen hit.... :)

Synes dette så veldig bra ut......og 50/50 var knall.

Det neste på programmet er vel innkjøp av et produkt og pads med enda litt mere cut ?

Da har du vel strengt tatt det som skal til for å ta de fleste prosjekt heeeelt i mål :)

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble knallresultat :thumbup:

Når du kjøper ny maskin kommer du til å like dette enda bedre, og med erfaring føler du deg sikrere.

Resultatene blir bedre og bedre etter hvert, og jeg tviler ikke på at du kommer til å få meget gode resultater når første gang ser ut som dette !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Veldig bra til å kalle seg nybegynner :)

Inni dørhåndtaker så kan du bruke feks ScratchX for hånd, å komme til der er ikke mulig annet en om du fjerner dørhåndtaker, mulig du kommer til med de minste padsa og en liten bakplate, men kantene rundt dørhåndtakene skal du ikke herje for mye med, det kan være litt tynn lakk der...

velkommen til forumet også :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle hygelige tilbakemeldinger. Jeg skal prøve scrach X inne i dørhåndtakene. Det var vel egentlig et veldig enkelt og GODT svar. takker.

Petter dette er infoen jeg har om maskinen. kjøpt hos den lokale JULA forhandleren på "kampanje" mener det var 495,- jeg betalte.

Technical information:

Voltage: 220/230 Volt

Wattage: 1400 Watt

Variable speed: 0-3000 rpm

Disc diameter: 180mm

Weight: 3,4 kg

Warranty: 3 years

0000187o.jpg

Noen lurte meg til å tro at denne har elektronisk fartsregulator det tviler jeg på for den holder ikke det turtallet den skal hvis du legger press på den.

Men den er sterk, og har myk start så den funket jo. Men tror nok det finnes vel så gode om ikke bedre "billig" varianter mener den koster 695,- til vanlig.

Jeg skal ta an prat med verktøy leverandøren våres på jobben å høre om ikke de kan skaffe noe til en hyggelig pris. De forhandler jo Makita, Hitatchi, og milwakee i hvertfall.

Eller så titter jeg rundt etter noe pent brukt.

Og Brynjar det kommer nok garantert fler poster, har en kolega som allere har tinget en runde på sin bil..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...