Essiek 385 Skrevet 12 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 12 September, 2009 (endret) Dag 1: Bilen ankom 10.45 i dag. Sliten i lakken og møkkete er vel bare fornavnet: Vask og clay tok i overkant av to timer: Biltema Kaldavfetting (ca 2 liter gikk med) Skum fra selvvasken Spyling Poorboys SS&S m/2BM og Meg Washmitt Spyling B-H Regular Clay Skum + spyling Cobra HD Var vanskelig å få av vannet - lå helt dødt på lakken. Clayen så ikke så verst ut etterpå - ca 80g som ble foldet 5 ganger underveis. Bilde av fuglebesøk på panser (etter vask+clay) - den hadde ligget lenge og etset tvers igjennom tror jeg Så startet moroa på panseret - første runde med Metabo'n dette. Teipet opp testspots på panseret og prøvde 1xMeg 2.0 Polishpad og 1xMeg 2.0 Cuttingpad med Meg D151. Bestemte meg for å gå for Cutpad på panser. Etter 3 runder ble det slik: Fortsatte med taket og venstre side av bilen, samt bak før jeg måtte avslutte litt før 20.00. Er masse hologrammer på panser, det fikser jeg i morgen med Meg 2.0 finishing pad - evt Uber finish pad på Biltema-maskinen - og D151. Tok en del i dag også med 75mm bakplate, extender og 100mm Uber oransje pad (et par steder med 100mm Rubbish Boys blå polish pad også). Provoserte frem med vilje hologrammer på venstre fremdør som jeg fjernet greit og enkelt på neste runde med polish pad. Korrigeringsmessig hittil så er ble noe RDS borte samt 80% av swirls. Tør ikke helt å presse for hardt heller i og med første runde med Metabo'n. I morgen taes resten av bilen (felger tas ikke i det hele tatt her nå (kapsler og stålfelger..), ei heller hjulbuer). Planen er å legge på #21 2.0 og Frutta på denne bilen Før: Etter (hittil): More to come.... Update Dag 2: * tok høyresiden og resten av bilen ellers - 75mm blå uber polish pad + D151 * tok panser og venstre bakdør for hologrammer (uber 75mm blå polish pad + D151) * titta på klokka og tenkte "hmm.. dcn-treff i dag ja" * IPA wipedown på hele bilen - de dypere swirls er igjen og dypere RDSer * turte ikke klemme på hardere i kjøringen, er første runddans med roterende... og ikke min bil... * White Diamond Glaze påført for hånd og buffet av * bil avhentet rett etter at jeg kom tilbake fra DCN-treffet, rakk ikke å legge på Pneu Merk: dette var en liten gave-jobb fra meg til et vennepar som giftet seg for et par uker siden. Eieren fant ikke bilen på parkeringsplassen - kjente den ikke igjen Skal få tilbake bilen om noen uker - tar dekk da samt #21 og Migliore Frutta. Now for some shots: Skjerm før og etter: Rundt taklokk før og etter: Bak før og etter: Ripefjerning etter et pass (glemte å ta etter pass to... sorry, men ble bare marginalt forskjell egentlig): Finally: Takk for titten Produkter brukt totalt sett: * Meguiars D151 PRC * Poorboys White Diamond Glaze * Meg Softbuff 2.0 Cutting og Polish pad på 150mm metabo-bakplate * Rubbish Boys 75mm bakplate * Extender fra Busch (genialt) * Uber 75mm oransje og blå pads * Biltema kaldavfetting * Poorboys SS&S * B-H regular clay * Cobra HD Guzzler * Ymse MF og applicators * IPA * Tess gul maskeringstape 30mm tror jeg Endret 15 September, 2009 av EssieK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA 36 Skrevet 13 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Gleder meg til fortsettelsen Det bildet av panseret er et såkalt bilde jeg liker å kalle *siklebilde* hehe. Godt jobba så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 13 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Ser kjempebra ut hittil EssieK! Gleder meg til å se fortsettelsen her, også gjerne noen "under lupen" bilder i riktig lys osv. Liker at du fremprovoserer hologrammer for så å fjerne de. Legg på dekkfornyer i det minste da! Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 13 September, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 (endret) Hehe - hørtes litt pretensiøst ut dette med å provosere fram haloer ja - sorry for den. Jeg kjørte kort, fort og "gæli" med vilje egentlig Kommer mere bilder i førsteposten snart - men fikk ikke tatt så mange bra som jeg hadde håpet på. Men eieren fant ikke igjen bilen sin på plassen (kjente den ikke igjen) - og ble mildt sagt glad. Rakk ikke å legge på nyinnkjøpt Pneu - skal ta dette i neste runde om noen uker Endret 13 September, 2009 av EssieK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 13 September, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Første post oppdatert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 13 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Dette så jo utrolig bra ut da Veldig pene refleksjoner! Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 13 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Helt fantastisk finish, weeeeet! Strøkent jobb Hva er Megs D151? Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 13 September, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 (endret) Dette så jo utrolig bra ut da Veldig pene refleksjoner! Takker - totalt sett brukte jeg ca 14 timer på denne bilen. Kunne sikkert ha klart det på under 10 timer, men det var første gang med roterende så jeg tok det litt rolig Helt fantastisk finish, weeeeet! Strøkent jobb Hva er Megs D151? Takker - blir våtere om ikke lenge da den skal få "vinterfrakk" med Glaze + Sealer + Frutta MG D151: Test av D151 på MOL Er en AIO lik Scholl A15. Liker den godt - bare jeg tør å kjøre den litt hardere så blir det "vei i vellinga" på litt kjipere riper. Fungerer bra sammen med MG sine Softbuff 2.0 pads. Har samme SMAT (non-diminishing abrasives) teknologi som MG 105/205. Sies å ha cut på nivå med / litt over MG #83 (dvs rundt 6-7 på MG-skalaen). Jeg buffer av D151 før den hazer så jeg vet ikke noe særlig om holdbarheten i voks/polymer-delen. Har kjørt IPA etter D151 og den fjerner riper permanent, og fyller de ikke bare Endret 13 September, 2009 av EssieK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 13 September, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Strøkent og knall writeup, fikk ikke testa 151 i dag da, dessverre, men får ta det nestegang en treffes... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 13 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Helt fantastisk finish, weeeeet! Strøkent jobb Hva er Megs D151? http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=23614 En slags en stegs polish! Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakk 22 Skrevet 13 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 ble jo skikkelig fin den der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 13 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Se her du! Det ble jo like bra som venstre siden dette! Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 13 September, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Ser at jeg har en innebygd aversjon mot å ta bilder av høyre-sider av biler... ja ja, her er ihvertfall før og etter av høyre-siden: Ingen premie til den som gjetter riktig hva som er før og etter-bildet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 13 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Ser veldig bra ut Var D151 kjapp å jobbe med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 13 September, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 (endret) Takk takk Da jeg ble litt mer venn med Metabo'n og troen på egne ferdigheter økte etterhvert så var D151 fin å jobbe med. Men på denne bilen var det hologram-city hvis jeg kjørte for hardt og kjapt. 75mm Rubbish Boys bakplate (25mm skum) og Uber blå pads - 3-5 pass og wipe-off. Spritzet med litt vann og jeg kunne kjøre 12-16 pass før det begynte å nærme seg tørt. Men less is more som det heter - var vant til å bruke ganske mye produkt mens jeg kjørte DA. Trenger myye mindre på 50x50 (cirka) - da hadde jeg to erter på størrelse med 10-øring på 75mm etter at pad var primet. Vente meg til dette etterhvert - og var fin å jobbe med. Selve konsistensen til D151 er ganske tjukk - rosa er den også og lukter så godt at min yngste gjerne ville bruke det som tyggegummi.... Flasher greit kjapt men har ikke spesielt mye å sammenligne med egentlig. På panseret godkjørte jeg den på polish pad leeenge på ca 1100 rpm Endret 13 September, 2009 av EssieK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 13 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2009 Ser bra ut dette Espen Kan være vrient med hologrammer i starten, men så lenge man har et godt og enkelt middel for å fjerne dem etterpå så er det ikke noe stress.. 3M ultra fine synest jeg fungerer veldig bra til dette. Lav hastighet med roterende i starten kan også være greit.. Ser du skriver at du har blitt litt bedre venn med maskinen.. Bare vent til du har tatt 2 og 3 biler til.. Da kommer du til å elske den maskinen.. Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 14 September, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 September, 2009 Takk for det Brynjar Har allerede passert forelskes-stadiet mht Metabo - jeg tror jeg og Poline (som den heter nå) kommer til å ha et langvarig og særdeles hyggelig forhold Skal ta en rød Saab 9-3 03 sedan til helga, samt se over en oransje Freelander 2 -07 (bilene til svigers, så det blir mye moro i garasjen til svigerfar på Gjøvik fredag-søndag...) - Poline skal få kjørt seg litt da. Håper jeg klarer å karre til meg litt Scholl / 3M (S40 eller ultrafina) før jeg reiser oppover - hadde vært greit å ha litt "hologram"-dødare i arsenalet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 14 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2009 Kjempeflott jobb dette! Artig med skikkelig forvandling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 14 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2009 Du får skrike ut om du vil ha litt selskap litt utpå søndagen hvis du skal drive på Gjøvik Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 14 September, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 September, 2009 Hehe, kanskje jeg gjør det Bør bli ferdig på lørdagen, vi reiser hjemover igjen litt utpå dagen på søndag tror jeg. Har vel ca 10 timer til rådighet på bilene tilsammen - 90% av tiden blir på Saab'en tenker jeg. Mulig jeg sender deg PM på lørdag hvis jeg får skikkelig trøbbel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.