Gå til innhold

Blå Peugeot 307


Essiek

Recommended Posts

Dag 1:

Bilen ankom 10.45 i dag. Sliten i lakken og møkkete er vel bare fornavnet:

3912466157_d1486f35fc_b.jpg

3913254278_1b66a94028_b.jpg

Vask og clay tok i overkant av to timer:

Biltema Kaldavfetting (ca 2 liter gikk med)

Skum fra selvvasken

Spyling

Poorboys SS&S m/2BM og Meg Washmitt

Spyling

B-H Regular Clay

Skum + spyling

Cobra HD

Var vanskelig å få av vannet - lå helt dødt på lakken. Clayen så ikke så verst ut etterpå - ca 80g som ble foldet 5 ganger underveis. Bilde av fuglebesøk på panser (etter vask+clay) - den hadde ligget lenge og etset tvers igjennom tror jeg3913962224_62833ef692_b.jpg

Så startet moroa på panseret - første runde med Metabo'n dette. Teipet opp testspots på panseret og prøvde 1xMeg 2.0 Polishpad og 1xMeg 2.0 Cuttingpad med Meg D151. Bestemte meg for å gå for Cutpad på panser. Etter 3 runder ble det slik:

3912471093_f98ec79183_b.jpg

Fortsatte med taket og venstre side av bilen, samt bak før jeg måtte avslutte litt før 20.00. Er masse hologrammer på panser, det fikser jeg i morgen med Meg 2.0 finishing pad - evt Uber finish pad på Biltema-maskinen - og D151.

Tok en del i dag også med 75mm bakplate, extender og 100mm Uber oransje pad (et par steder med 100mm Rubbish Boys blå polish pad også). Provoserte frem med vilje hologrammer på venstre fremdør som jeg fjernet greit og enkelt på neste runde med polish pad.

Korrigeringsmessig hittil så er ble noe RDS borte samt 80% av swirls. Tør ikke helt å presse for hardt heller i og med første runde med Metabo'n.

I morgen taes resten av bilen (felger tas ikke i det hele tatt her nå (kapsler og stålfelger..), ei heller hjulbuer). Planen er å legge på #21 2.0 og Frutta på denne bilen

Før:

3912466157_d1486f35fc.jpg

Etter (hittil):

3914021620_a6d7836698.jpg

More to come....

Update

Dag 2:

* tok høyresiden og resten av bilen ellers - 75mm blå uber polish pad + D151

* tok panser og venstre bakdør for hologrammer (uber 75mm blå polish pad + D151)

* titta på klokka og tenkte "hmm.. dcn-treff i dag ja"

* IPA wipedown på hele bilen - de dypere swirls er igjen og dypere RDSer

* turte ikke klemme på hardere i kjøringen, er første runddans med roterende... og ikke min bil...

* White Diamond Glaze påført for hånd og buffet av

* bil avhentet rett etter at jeg kom tilbake fra DCN-treffet, rakk ikke å legge på Pneu

Merk: dette var en liten gave-jobb fra meg til et vennepar som giftet seg for et par uker siden. Eieren fant ikke bilen på parkeringsplassen - kjente den ikke igjen default_smile.png Skal få tilbake bilen om noen uker - tar dekk da samt #21 og Migliore Frutta.

Now for some shots:

Skjerm før og etter:

3915888757_9ea18e456f_o.jpg

3916672916_193e663609_o.jpg

Rundt taklokk før og etter:

3915889241_b0483731a0_o.jpg

3915890445_28a00c6cdb_o.jpg

Bak før og etter:

3916675496_9471ab51a7_o.jpg

3916674892_cb652536ff_o.jpg

Ripefjerning etter et pass (glemte å ta etter pass to... sorry, men ble bare marginalt forskjell egentlig):

3915889945_d859034398_o.jpg

Finally:

3915891303_87f82957e8_o.jpg

Takk for titten default_smile.png

Produkter brukt totalt sett:

* Meguiars D151 PRC

* Poorboys White Diamond Glaze

* Meg Softbuff 2.0 Cutting og Polish pad på 150mm metabo-bakplate

* Rubbish Boys 75mm bakplate

* Extender fra Busch (genialt)

* Uber 75mm oransje og blå pads

* Biltema kaldavfetting

* Poorboys SS&S

* B-H regular clay

* Cobra HD Guzzler

* Ymse MF og applicators

* IPA

* Tess gul maskeringstape 30mm tror jeg

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Ser kjempebra ut hittil EssieK! Gleder meg til å se fortsettelsen her, også gjerne noen "under lupen" bilder i riktig lys osv. Liker at du fremprovoserer hologrammer for så å fjerne de. ;)

Legg på dekkfornyer i det minste da! ;)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - hørtes litt pretensiøst ut dette med å provosere fram haloer ja - sorry for den. Jeg kjørte kort, fort og "gæli" med vilje egentlig default_smile.png

Kommer mere bilder i førsteposten snart - men fikk ikke tatt så mange bra som jeg hadde håpet på. Men eieren fant ikke igjen bilen sin på plassen (kjente den ikke igjen) - og ble mildt sagt glad. Rakk ikke å legge på nyinnkjøpt Pneu - skal ta dette i neste runde om noen uker

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Dette så jo utrolig bra ut da wink.gif Veldig pene refleksjoner!

Takker - totalt sett brukte jeg ca 14 timer på denne bilen. Kunne sikkert ha klart det på under 10 timer, men det var første gang med roterende så jeg tok det litt rolig

Helt fantastisk finish, weeeeet! Strøkent jobb default_smile.png

Hva er Megs D151?

Takker - blir våtere om ikke lenge da den skal få "vinterfrakk" med Glaze + Sealer + Frutta

MG D151: Test av D151 på MOL

Er en AIO lik Scholl A15. Liker den godt - bare jeg tør å kjøre den litt hardere så blir det "vei i vellinga" på litt kjipere riper. Fungerer bra sammen med MG sine Softbuff 2.0 pads. Har samme SMAT (non-diminishing abrasives) teknologi som MG 105/205. Sies å ha cut på nivå med / litt over MG #83 (dvs rundt 6-7 på MG-skalaen). Jeg buffer av D151 før den hazer så jeg vet ikke noe særlig om holdbarheten i voks/polymer-delen. Har kjørt IPA etter D151 og den fjerner riper permanent, og fyller de ikke bare

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Strøkent og knall writeup, fikk ikke testa 151 i dag da, dessverre, men får ta det nestegang en treffes...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ser at jeg har en innebygd aversjon mot å ta bilder av høyre-sider av biler... ja ja, her er ihvertfall før og etter av høyre-siden:

Ingen premie til den som gjetter riktig hva som er før og etter-bildet...

3917394360_eabcabbebc_o.jpg

3917394610_16af0299f8_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Da jeg ble litt mer venn med Metabo'n og troen på egne ferdigheter økte etterhvert så var D151 fin å jobbe med. Men på denne bilen var det hologram-city hvis jeg kjørte for hardt og kjapt. 75mm Rubbish Boys bakplate (25mm skum) og Uber blå pads - 3-5 pass og wipe-off. Spritzet med litt vann og jeg kunne kjøre 12-16 pass før det begynte å nærme seg tørt.

Men less is more som det heter - var vant til å bruke ganske mye produkt mens jeg kjørte DA. Trenger myye mindre på 50x50 (cirka) - da hadde jeg to erter på størrelse med 10-øring på 75mm etter at pad var primet. Vente meg til dette etterhvert - og var fin å jobbe med. Selve konsistensen til D151 er ganske tjukk - rosa er den også og lukter så godt at min yngste gjerne ville bruke det som tyggegummi....

Flasher greit kjapt men har ikke spesielt mye å sammenligne med egentlig. På panseret godkjørte jeg den på polish pad leeenge på ca 1100 rpm

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette Espen :thumbup: Kan være vrient med hologrammer i starten, men så lenge man har et godt og enkelt middel for å fjerne dem etterpå så er det ikke noe stress.. 3M ultra fine synest jeg fungerer veldig bra til dette.

Lav hastighet med roterende i starten kan også være greit.. Ser du skriver at du har blitt litt bedre venn med maskinen.. Bare vent til du har tatt 2 og 3 biler til.. Da kommer du til å elske den maskinen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Brynjar :)

Har allerede passert forelskes-stadiet mht Metabo - jeg tror jeg og Poline (som den heter nå) kommer til å ha et langvarig og særdeles hyggelig forhold :) Skal ta en rød Saab 9-3 03 sedan til helga, samt se over en oransje Freelander 2 -07 (bilene til svigers, så det blir mye moro i garasjen til svigerfar på Gjøvik fredag-søndag...) - Poline skal få kjørt seg litt da.

Håper jeg klarer å karre til meg litt Scholl / 3M (S40 eller ultrafina) før jeg reiser oppover - hadde vært greit å ha litt "hologram"-dødare i arsenalet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hehe, kanskje jeg gjør det :) Bør bli ferdig på lørdagen, vi reiser hjemover igjen litt utpå dagen på søndag tror jeg. Har vel ca 10 timer til rådighet på bilene tilsammen - 90% av tiden blir på Saab'en tenker jeg. Mulig jeg sender deg PM på lørdag hvis jeg får skikkelig trøbbel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...