Gå til innhold

Dodge Caravan SE, By Rudilgr


rudilgr

Recommended Posts

Dodge Caravan sto for tur, Naboen sin. Lakktilstand var mildt sagt veldig sliten, det kommer ikke frem ordentlig på bildene hvor sliten den egentlig er. Begynte med vask:

Vask:

FerroBet Degreaser

Prickbort

Grime Reaper 1:5

Bilberry 1:1 til felgene

Ferrobet Rustvask til felgene

Foam Cannon med CG Citrus Wash And Gloss

Håndvask med CG CWG i bøtta

Deretter var det på tide å teste ut hva man skulle angripe dette med, testet først 3M EFC(gul) med orange 3M pute, ble blankt men fjernet ikke 10% av swirls og riper.

EFC med ull, fjernet kanskje 10-15% av defektene=for dårlig

Da var det på med test med 3M Fast Cut Plus med Orange pad, tok vel borti 30% av defektene så neste steg var grønn pute, som er 3M sin pute til FCP, da ble resultatet bra, fjernet fra 70-80% av defektene, men siden denne paden er tung å jobbe med falt valget på FCP med Scholl ullpad til å gjøre jobben, føler at denne ikke tok hverken mer eller mindre enn den grønne paden, men MYE lettere å jobbe med :D . Endte opp med 2 hits med rundt 5pass på hvert felt.

Etter denne prosessen kan man vel kalle det Hologram heaven :P hehe...

I gang med Ultrafina SE med tilhørende blå pad, det fikset det med en gang.

Skal ordne noe rust på ene døra og på denne bilen så blir lagt ut mer bilder etterhvert, har ikke fått rubbet og polert den døra som skal fikses på, og ikke bakluka og framfangeren, ellers er jeg så godt som ferdig utvendig annet enn LSP.

AG Vinyl and rubber care på dekksider og fangere.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0300.jpg

IMG_0301.jpg

IMG_0302.jpg

IMG_0303.jpg

IMG_0304.jpg

IMG_0305.jpg

Test av comboer:

IMG_0306.jpg

Trenger ikke skrive hva som er polert og hva som ikke er det :P :

IMG_0307.jpg

Tilstand på lakk:

IMG_0308.jpg

Delvis ferdig på ene sida:

IMG_0309.jpg

En god del bedre:

IMG_0310.jpg

Tilstand høyre framskjem:

IMG_0311.jpg

50/50 høyre framskjerm:

IMG_0312.jpg

etter FCP og UFSE:

IMG_0313.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte sårt litt omsorg den lakken der ser det ut som! Stoooor forbedring. Way to go :D

Hva er din erfaring med Ferrobet Rustvask på felger så langt? Har ikke tørt å bruke min ennå. Skal jo spyles av etter 10 SEKUNDER :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte sårt litt omsorg den lakken der ser det ut som! Stoooor forbedring. Way to go :D

Hva er din erfaring med Ferrobet Rustvask på felger så langt? Har ikke tørt å bruke min ennå. Skal jo spyles av etter 10 SEKUNDER :mellow:

For å si det sånn, rustvask var på felgene i godt over et minutt, og det er fortsatt mer dritt igjen der... men virker som den tar unna greit, men noe supermiddel kan jeg ikke kalle det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba :) Det var relativt bra mye swirls på den der :o

Sjefen har en lik en i sort som om mulig kanskje ser verre ut.... Vurderer om jeg må tilby han en liten shining, mot litt lønnsøkning kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba :) Det var relativt bra mye swirls på den der :o

Sjefen har en lik en i sort som om mulig kanskje ser verre ut.... Vurderer om jeg må tilby han en liten shining, mot litt lønnsøkning kanskje ;)

Relativt takknemlig å grei lakk å jobbe på, så er ikke noe pes :D

Men har han Dodge utgaven eller har han Chrysler utgaven? er mulig forskjell i lakk på de to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt takknemlig å grei lakk å jobbe på, så er ikke noe pes :D

Men har han Dodge utgaven eller har han Chrysler utgaven? er mulig forskjell i lakk på de to?

Han har nok Chrysler utgaven tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja en grei str bil å jobbe på dette her... ull er snasent det... og dette ser ut som blir bra.. fint fine 50/50s også her :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en grei str bil å jobbe på dette her... ull er snasent det... og dette ser ut som blir bra.. fint fine 59/50s også her :)

59/50? Noe jeg har gått glipp av? ;)

Endret av truhaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

hæ?

he he....

the power to change ;)

var sef 50/50 jeg mente, litt ivrig med fingrene her...

bra blir det lell....

kommer mere bilder ?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?

he he....

the power to change ;)

var sef 50/50 jeg mente, litt ivrig med fingrene her...

bra blir det lell....

kommer mere bilder ?

Regna med det :D Men nå ble den siterte posten og poenget mitt ødelagt ;)

Sorry rudilgr, ikke meningen å kuppe tråden din med svada... Gleder med til fortsettelsen!

Endret av mgreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer mere bilder ?

Ja det kommer en del mer bilder, må bare få lakkert litt på en dør, og polert ferdig bakluka og framfangeren på bilen så kommer det en god del mer :D :D men det blir ikke i dag :P Naboen må få tak i lakk til kjerra og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig bra ut dette B) Angående rustvasken er det ikke noe problem å la den sitte lenger. Jobbe den inn med en kost og gå over flere ganger så tar den veldig bra!

Det med kost støttes - det virker som det er et poeng i å skrelle lag og avdekke ny smuss mens rustvasken er på.

- Jeg føler meg ikke liker sikker på det med oppholdstiden.....jeg gikk hardt til verks på en del felger det ikke var så farlig med, og det er klart at den løste klarklakk.

Jeg ville påført, børstet raskt og spylt av med HT -deretter gjenntatt en gang til.

Anyway....det blir veldig bra resultater av den jobben du gjør....trodde ikke at klarlakken var så tøff på disse bilene, men

det er den jo åpenbart

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyway....det blir veldig bra resultater av den jobben du gjør....trodde ikke at klarlakken var så tøff på disse bilene, men

det er den jo åpenbart

mvh

ståle :)

ripene var jo tøffe nok :P men lakken var ganske takknemlig og fin å jobbe med egentlig, prob var mest dybde og antall riper tør jeg påstå...

Bilen har blitt kjørt i børstevaskehall de gangene den har blitt vasket, og dette er da over en del år, så grunnen er åpenbar... Ser på hvordan ripene er bortover lakken spes. på høyre framskjerm som jeg har tatt closeup av så ser man at disse ripene lett stammer fra børstene på bilvasken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update med en del flere bilder, resten av bilen er tatt, fått et lag Jetseal og toppet med AG-HD-wax

IMG_0342.jpg

IMG_0343.jpg

IMG_0341.jpg

IMG_0340.jpg

IMG_0345.jpg

IMG_0348.jpg

IMG_0347.jpg

IMG_0346.jpg

IMG_0349.jpg

IMG_0350.jpg

IMG_0351.jpg

IMG_0352.jpg

Synd det ikke var sol i dag, denne fargen er helt nydelig, og kommer ikke helt til sin rett uten SOL!!!

Eieren ble kjempefornøyd med resultatet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så veldig flott ut nå, godt jobba. Fargen ligner veldig på min 99 Dodge Durango sin Deep Amethyst Pearl Coat, skifter fra mørkblå til lilla ettersom lyset. Nydelig når lakken er så pen som du har fått den her. Jeg har litt å gå på enda med min :D

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...