Gå til innhold

Mercedes R320 CDI 4-Matic 2008mod By Rudilgr


rudilgr

Recommended Posts

I dag hentet jeg en Mercedes R320 4-matic 2008 modell hos et av de lokale begravelsesbyråene, altså en bårebil/likbil :D Syns ikke den så så ille ut før jeg fikk vasket den skikkelig og fikk skikkelig med lys mot lakken på den, tilstanden var IKKE BRA!!! Gikk på med Grime Reaper 1:3 på den først, deretter PrickBort, Bilberry 1:5 på felger. Så igang med FoamCannon med CG CWG, og håndvask med mitt etter det. At det kan bli så sinnsykt mye tjæreflekker på så kort tid er helt utrolig, og samme med riper. Denne skal ha såkalt ripebestandig klarlakk, men det skulle man ikke tro når man ser på denne!!

Ting som ble brukt:

Prick Bort

GrimeReaper 1:3

Bilberry 1:5

CG Citrus wash and gloss

Optimum Tire Gel

MG Hyper Dressing til dashbord, midtkonsoll og dørsider

3M Extra Fine Cut

3M Gul Pad

3M Control Spray (Wipedown)

CG Leather Scent

CG Petes #53 LSP

TW Wet And Black (på plast inni hjulhus)

Ble sinnsykt dårlige ferdigbilder da det var ganske mørkt da bilen var ferdig, men har fått med et greit 50/50 bilde og dårlig etter bilder.

50/50 er nesten det som er mest viktig å få med :D

Burde gått på med 3M FCP først her, men da det bestilles en rimelig polering blir det 1-stegs....

Blir de godt fornøyde får jeg vel mer jobb derfra, de har iallefall to biler til. 1 S124 bårebil og en R320 CDI til.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja gleder meg til bilder, 3M extra fine cut funker bra sammen med ull også den, kutter bra da :)

R klasse ER bårebil det ;) he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh.. gleder meg. R er bil, det!

Nja, R er ingen stygg bil, men det overrasker meg hvor dårlig plass det er i den! Med ryggen i 90 grader vinkel og setet på laveste mulig innstilling både foran og bak på sitteputen har jeg hodet så det butter i taket, dette er da seff en R med varebilvegg da, men allikevel... Passer ikke som varebil til folk over 180cm, selv er jeg 190cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0257.jpg

Felgene ser ikke så ille ut på bildet men de var langt fra bra:

IMG_0258.jpg

IMG_0259.jpg

Detailing dog Aisha er med:

IMG_0260.jpg

IMG_0261.jpg

IMG_0262.jpg

Denne ripa er med på 50/50 bildet og, ble så godt som borte :D :

IMG_0263.jpg

IMG_0264.jpg

Lakktilstand på verste punkt:

IMG_0265.jpg

50/50:

IMG_0269.jpg

Samme sted annet vinkel:

IMG_0270.jpg

Ferdigbildene er som skrevet over helt tragiske grunnet det er mørkt ute og garsjen min er for liten til å bruke som fotostudio til annet enn lekebiler i str 1:24 o.l. men her kommer de:

IMG_0272.jpg

IMG_0277.jpg

IMG_0279.jpg

IMG_0280.jpg

IMG_0282.jpg

IMG_0284.jpg

IMG_0286.jpg

IMG_0287.jpg

IMG_0288.jpg

Vanskelig å se hvordan resultatet egentlig ble men det ble ganske så bra mtp 1-steg tør jeg påstå :D

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Det håper jeg og :D og det må seff være en MB da jeg er mb entusiast :D

For å ikke glemme at selve kista skal være polert med Swissvax Wood polish :D Eller aller best, lakkert kiste med Divine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser utfattelig mye blankere ut selv om mørket ødelegger mye for inntrykket :) Flott jobb utifra det jeg kan se hvertfall.

Kan tenke meg det er mye vaskeriper på en sånn bil når den går som bårebil. En bårebil skal jo aldri være skitten så blir vel vasket jevnt og trutt vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den blir selvfølgelig vasket mye, men iflg. naboen som kjører denne bilen mest, og har ordnet meg denne jobben blir den vasket med børsteløs i vaskehallen på essostasjonen ved siden av begravelsesbyrået. lakken tilsier at den blir vasket med børster(iallefall når ikke naboen kjører bilen)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

he he... ja RIP er viktig iblank bil.... kremering og 2 seter her ;)

så unektelig mye bedre ut denne her nå..... sikkert en ide å trøkke på den en ullmitt og en god såpe :) eller ta bilen selv mellom slagene...

godt jobba :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irriterer meg at jeg ikke hadde mulighet å ta ferdigbilder av den i sollys.... Da hadde jobben kommet til sin rett... må nok bygge ut garasjen så jeg får tatt gode bilder i den og, ikke bare polere i den :P

Men 50/50 sier sitt, de fleste her inne kan nok forestille seg :D

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, R er ingen stygg bil, men det overrasker meg hvor dårlig plass det er i den! Med ryggen i 90 grader vinkel og setet på laveste mulig innstilling både foran og bak på sitteputen har jeg hodet så det butter i taket, dette er da seff en R med varebilvegg da, men allikevel... Passer ikke som varebil til folk over 180cm, selv er jeg 190cm

Den er dessverre (for meg) ubrukelig som varebil. Har prøvd uten avgiftsveggen, og da er det en helt annen bil. Har tatt R som drosje flere ganger i København, og det er helt utrolig med bakseteplass i disse bilene. Kunne jo vært en helt perfekt familiebil dette hadde det ikke vært for prisen...

Forøvrig så ser resultatet knallbra ut. :D

Endret av iumentum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...