Gå til innhold

Rudilgr's Samling


rudilgr

Recommended Posts

Her er noen bilder av min samling av midler osv. Ikke drevet veldig lenge, men samlingen har vokst en del iløpet av året :P

Noe jeg ikke har med i hyllene er Foam Cannon, og HT jeg har er en Kärcher 6.85

Hylla med midler:

IMG_0254.jpg

CG Citrus Wash And Gloss gallon

ValetPro Bilberry safe

CG Grime Reaper

SS Snowfoam

MacSerien Prick Bort

3M Fast Cut Plus

3M Ekstra Fin Rubbing

3M Ultrafina SE

3M Control Spray ( Omtrent som IPA, men bedre og dyrere :P)

Meguiars ScratchX v2

Meguiars Clay bar

Glare Claybar x2

Optimum Tiregel

AG Vinyl and rubber care

TW WetAndBlack

CG Leather Scent

Meguiars Hyper Dressing 1:4

TW Black Chrome

TW Cockpit shine matt

Sample Wolfgang sealer

Sample Tardis

Meguiars Quick Detailer

Meguiars Natural Shine Protectant

AG Car Glass Polish

AG Extra Gloss Protection

AG Paint Renovator

AG Bodyshop 03B-rubbing

Meguiars Swirl Free Polish #82

Meguiars Speed Glaze #80

CG Petes #53 Voks

AG HD voks

Med på bildet er og maskinene mine, den ene er så godt som pensjonert, Best tools maskin, og den som blir brukt er en Einhell fra bilxtra som funker ganske greit.

Pad + micro osv skap:

IMG_0253.jpg

Tilhørende pader til 3M PerfectIt III Grønn rubbingpad til fcp

Orange til EFC som rubbing, Gul til EFC som polish

Blå til Ultfrafina SE

Har i tillegg noen andre pader fra andre leverandører.

Micro er mest cheapo, men er noe cg og 5x cookiemonster v2

+Cg Miracle dryer og SS waffle tørkemicro v2

Bilde av hvordan hyller er plassert:

IMG_0256.jpg

Høyre hylla er til lakk-rustmidler div verktøy osv:

IMG_0255.jpg

Hyllene kjøpte jeg på Europris i går, virker ganske solide og allrighte. 5hyller rundt 170cm høyde, 399,- pr stk :D

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fin samling det der :) Vokser fort når man først setter igang. Du har det jeg mangler. 3M produktene ;) Skal lage en av min samling snart jeg også. Må bare få produktene mine fra SS først. De ligger å godgjør seg på postterminalen i trondheim. Liggi der siden 1-09-09 :huh:

Hva synes du om Autoglym voksen du har nederst til høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fin samling det der :) Vokser fort når man først setter igang. Du har det jeg mangler. 3M produktene ;) Skal lage en av min samling snart jeg også. Må bare få produktene mine fra SS først. De ligger å godgjør seg på postterminalen i trondheim. Liggi der siden 1-09-09 :huh:

Hva synes du om Autoglym voksen du har nederst til høyre?

Gled deg til 3M er i hus :D liker de best til nå av det jeg har prøvd. og alle tre flaskene kostet meg ca tusenlappen :D

Autoglym HD-wax virker ikke så ille, mtp holdbarhet virker den nokså bra, syns den er litt tørr og kje å legge på, men den er fin å buffe av. Emballasjen er litt vel opphoret, så er vel ganske tydelig at dette er "forbrukerserie" :P Liker CG Petes #53 bedre, men den suger på holdbarhet sammenlignet med mye annet. Til gjengjeld er den kjapp å jobbe med, gir GOOOOD LOOK og koster lite.

Torshov bilrekvisita tar vel rundt 700,- for hdwax, det er den IKKE verdt :P

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M kommer nok ikke i hus før til neste år gitt. Blir lite polering for min del i vinter. Kommer til å gå mest i beskyttelse der gitt :mellow: Men år 2010 gir nye og mange muligheter! Så da blir det innkjøp av både maskin, pads og produkt.

Ja har sett den HD voksen til 700kr og fikk piggsveis av å se prisen (Har 3mm hår så skal ikke mye til).

Selv har jeg Poorboys Nattys Blue. Har litt lyst på røde også. 950ml for 790kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin samling dette her. Har du varme i garasjen?

Må være litt problematisk å ha såpass mye stående i garasjen, og må ha det inn når det begynner å bli minusgrader ute. Er vel mye bilpleieprodukter som ikke tåler minusgrader så godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin samling dette her. Har du varme i garasjen?

Må være litt problematisk å ha såpass mye stående i garasjen, og må ha det inn når det begynner å bli minusgrader ute. Er vel mye bilpleieprodukter som ikke tåler minusgrader så godt

Desverre... Mye produkter som må plukkes ned fra hyllene og stues ned i kjelleren for vinteren... Planen er å isolere, muligens bygge ut en del meter i lengden på garasjen først, og sette inn varmepumpe der :D rimelig fyring. Men slik det er i dag nytter det ikke. garasjen er for liten, både kort og smal, ikke isolert, (80talls dobbel garasje, plass til 2biler og ingenting mer) og den har da og to enkle uisolerte vippeporter som jeg ikke vil ha, skal byttes med dobbel leddport etterhvert. :D Fliser og downlights står på ønskeliste men er ikke høyeste pri.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Grom samling her :)

varme er greit ja, lage et lite isolert rom som det kan stå funker vel også, men ofte greit å ta det inn om vintern....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Som skrevet, more 2 come; i dag kom det noe som var etterlengtet:

Jetseal og Detailing forkle...

IMG_0317.jpg

Blir digg å slippe legge arbeidsbukser og gensere til vask etter litt polering, dette forkleet er bare heilt konge med "ChemicalGuys"-trykket :D :D Synd jeg skal bort i dag, føler at jeg har VELDIG lyst til å polere nå.... :P;)

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom det ei pakke til gitt :D

Fikk ikke tid til å legge ut bilde i går da jeg ble fullt opptatt med å kjøre full pakker m105 og m205 på fruens 1991 Mb W124, Det som ikke testes samme dag man får det blir ødelagt, eller hva?

M205 på svart so1o-pad var en god kombinasjon.

IMG_0318.jpg

Resultat med ag hd-wax på toppen:

th_MOV00602_xvid.jpg

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ligger på omtrent samme stadie som meg når det gjelder utstyr :) Fornøyd med #105 og #205? Har #105 og #80 fra meguiars selv, men synes både scholl og 3m var bedre å jobbe med. Jaja, får vel bruk for det en vakker dag :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

105 og 205 passet godt sammen, men syns 3m grønn med påfølgende ultrafina funker lettere, fordelen med 105 er at den er litt lettere å jobbe med. 82 er en fin onestep som jeg bruker mest på arbeidsbilen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...