Gå til innhold

Vinter klargjøring


Janko

Recommended Posts

Hei

tenkte eg sku om litt ta å gjøre biln klar til vintern. Så lurte jeg om dette høres ok ut. og kom med innspill.

Vask/avfetting .. . Så tenkte jeg. B-H clay --> CG VB ---> Blake hole ---> mg 21 v2 -----> sv Shield

Høres dette bra.. noen plass eg må ta wipedown?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Trenger ikke wipedown der, men du trenger nok ikke vertua bond OG black hole, holder med en av de, begge har noe rens så den ene vil fjerne den andre... ellers ser det bra ut det der.... 2 x MG 21 c2 ? :) ikke dumt, husk å la MG21v2 herde da før du legger på shield... 12-24 timer...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. .trudde egentlig att black hole bare fylte egentlig.. ikke noe rens di den.. ( fylle swift og slikt)

Jepp blir seff 2x #21 v2 og mulig 2x shield :)

Tok tidligere i sommer og la 2x #21 v2 og 2 x nattys red og 1x nattys red 2 uker senere. (#21 begge lagan fikk herdes i 24 timer minimum..) ble meeeget bra.. bare få meg roterende og 3m så eg får bort alle vaskeripen ;(

Men VB renser mere enn black hole?

Endret av Amzoch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på å ta avfetting (sterk) +vask -> white diamond glaze -> M21 v2 (x2 hvis tid) -> M16 (x2 hvis tid).

Vet ikke om det er fordelaktig med jetseal og m21 blanding dog - personlig hadde jeg holdt meg til den ene eller andre.

Er et par småriper i lakken min nå + et hakk i førerdøra etter en eller annen lømmel på et kjøpesenter (gått igjennom...) + en steinsprut i nedre del på panser. Tror jeg går over disse småripene med D151 før WDG - og litt clay etter vask hvis nærmere inspeksjon tilsier det.

Lurer på om jeg skal få tatt av hjula også - slik at jeg får vasket de skikkelig og satt inn ordentlig også. Vinterhjul + felger er i ferd med å bli kjøpt inn og blir behandlet før de kommer på senere i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt IPA -> 2x Jetseal -> 1x CG Petes 53. Skal få på 1-2 ekstra lag voks i løpet av seinhøsten og håper det holder.

Går det fint å bruke clay uten korrigering? Riccardo lagde mye spor i min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å holde seg til en sealer, ser ingen grunn til å "toppe" JS med #21 når det likevel skal "toppes" med swisswax igjen.

Jeg ville også vært forsiktig med å pøse på med fyllere før all den gode beskyttelsen, har en teori om at sealer/voks hefter bedre til en nypreppa lakk enn masse oljer, men det er bare en teori...

Og er du tøff lar du Shield skinne alene i vinter :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å holde seg til en sealer, ser ingen grunn til å "toppe" JS med #21 når det likevel skal "toppes" med swisswax igjen.

Jeg ville også vært forsiktig med å pøse på med fyllere før all den gode beskyttelsen, har en teori om at sealer/voks hefter bedre til en nypreppa lakk enn masse oljer, men det er bare en teori...

Og er du tøff lar du Shield skinne alene i vinter :D;)

Hehe.. nei trur eg ska gå før sealer ja :D så kall meg feig :) men om eg før før #21 heller jetseal vet eg ikke ennu,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Går det fint å bruke clay uten korrigering? Riccardo lagde mye spor i min bil.

Kolla ut Bilt-Hamber sin soft clay, den eller swissvax sin blå lagde minimalt/&ikke merker her i gården i allefall

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...