Janko 59 Skrevet 3 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 Hei tenkte eg sku om litt ta å gjøre biln klar til vintern. Så lurte jeg om dette høres ok ut. og kom med innspill. Vask/avfetting .. . Så tenkte jeg. B-H clay --> CG VB ---> Blake hole ---> mg 21 v2 -----> sv Shield Høres dette bra.. noen plass eg må ta wipedown? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 3 September, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 Trenger ikke wipedown der, men du trenger nok ikke vertua bond OG black hole, holder med en av de, begge har noe rens så den ene vil fjerne den andre... ellers ser det bra ut det der.... 2 x MG 21 c2 ? ikke dumt, husk å la MG21v2 herde da før du legger på shield... 12-24 timer... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janko 59 Skrevet 3 September, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 (endret) okei. .trudde egentlig att black hole bare fylte egentlig.. ikke noe rens di den.. ( fylle swift og slikt) Jepp blir seff 2x #21 v2 og mulig 2x shield Tok tidligere i sommer og la 2x #21 v2 og 2 x nattys red og 1x nattys red 2 uker senere. (#21 begge lagan fikk herdes i 24 timer minimum..) ble meeeget bra.. bare få meg roterende og 3m så eg får bort alle vaskeripen ;( Men VB renser mere enn black hole? Endret 3 September, 2009 av Amzoch Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janko 59 Skrevet 3 September, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 (endret) Enn vist man tar B-H clay --> CG VB/ Blake hole --->2x jetseal 109 ---> 1X mg 21 v2 ----->2x sv Shield Endret 3 September, 2009 av Amzoch Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 3 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 Jeg tenker på å ta avfetting (sterk) +vask -> white diamond glaze -> M21 v2 (x2 hvis tid) -> M16 (x2 hvis tid). Vet ikke om det er fordelaktig med jetseal og m21 blanding dog - personlig hadde jeg holdt meg til den ene eller andre. Er et par småriper i lakken min nå + et hakk i førerdøra etter en eller annen lømmel på et kjøpesenter (gått igjennom...) + en steinsprut i nedre del på panser. Tror jeg går over disse småripene med D151 før WDG - og litt clay etter vask hvis nærmere inspeksjon tilsier det. Lurer på om jeg skal få tatt av hjula også - slik at jeg får vasket de skikkelig og satt inn ordentlig også. Vinterhjul + felger er i ferd med å bli kjøpt inn og blir behandlet før de kommer på senere i høst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M 25 Skrevet 3 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 Jeg har kjørt IPA -> 2x Jetseal -> 1x CG Petes 53. Skal få på 1-2 ekstra lag voks i løpet av seinhøsten og håper det holder. Går det fint å bruke clay uten korrigering? Riccardo lagde mye spor i min bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDD 1 604 Skrevet 3 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 omrogman: Mer lube, mindre press med handa. Evt. mer Prickbort i forkant.... omrogman: Mer lube, mindre press med handa. Evt. mer Prickbort i forkant.... Siter Ueland Bilpleie & Detailing v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714. Mine jobber Detailer-garasjen Vår Facebook side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 3 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 Det beste er vel å holde seg til en sealer, ser ingen grunn til å "toppe" JS med #21 når det likevel skal "toppes" med swisswax igjen. Jeg ville også vært forsiktig med å pøse på med fyllere før all den gode beskyttelsen, har en teori om at sealer/voks hefter bedre til en nypreppa lakk enn masse oljer, men det er bare en teori... Og er du tøff lar du Shield skinne alene i vinter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janko 59 Skrevet 3 September, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 Det beste er vel å holde seg til en sealer, ser ingen grunn til å "toppe" JS med #21 når det likevel skal "toppes" med swisswax igjen. Jeg ville også vært forsiktig med å pøse på med fyllere før all den gode beskyttelsen, har en teori om at sealer/voks hefter bedre til en nypreppa lakk enn masse oljer, men det er bare en teori... Og er du tøff lar du Shield skinne alene i vinter Hehe.. nei trur eg ska gå før sealer ja så kall meg feig men om eg før før #21 heller jetseal vet eg ikke ennu,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 3 September, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 Ville hatt #21 jeg uten jetseal under.. Har brukt #21 flere vintere, og den er veldig holdbar.. Legg gjerne den i to lag så har du det du trenger. For en siste finish så kan du jo toppe det med en SV voks:-) Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 3 September, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 3 September, 2009 Går det fint å bruke clay uten korrigering? Riccardo lagde mye spor i min bil. Kolla ut Bilt-Hamber sin soft clay, den eller swissvax sin blå lagde minimalt/&ikke merker her i gården i allefall Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.