Gå til innhold

Mest Skånsomme Måten å Fjerne Snø?


cmn

Recommended Posts

Det ser ut som jeg kanskje må ta i bruk Honda'n igjen fra januar. Januar er jo forsåvidt fortsatt vinter, så da finnes det også en overhengende fare for snø. I den forbindelse lurer jeg på følgende: Hva er den mest skånsomme måten å fjerne snø fra bilen? Frykter at det fort kan bli småriper ala swirls hvis man ikke er EKSTREMT forsiktig med f.eks snøkost/børste... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mye snø dytter jeg av med hendene. Skraper vinduene. IKKE med cdcover. Man får riper i vinduet. Så drar jeg til en hall og spyler bilen fri for snø. Jeg rører aldri bilen med noen kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man står opp et par timer tidligere, henter sjøteledning og hårføner og.. setter i gang! ;)

Hehe neida, jeg hadde en veeldig myk børste som jeg brukte på min, prøvde helst å dytte snøen litt ned deretter bort så den sklei av(forutsett at du ikke har et veldig skitten panser fra før) om det er det beste veit jeg ikke, det jeg ivertfall gjorde på min og det funka fint. Forran rutene hadde jeg et slikt biltema plast dekke, veldig praktisk om morran :) bare å røske av å fin og isfri rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man står opp et par timer tidligere, henter sjøteledning og hårføner og.. setter i gang! ;)

Hehe neida, jeg hadde en veeldig myk børste som jeg brukte på min, prøvde helst å dytte snøen litt ned deretter bort så den sklei av(forutsett at du ikke har et veldig skitten panser fra før) om det er det beste veit jeg ikke, det jeg ivertfall gjorde på min og det funka fint. Forran rutene hadde jeg et slikt biltema plast dekke, veldig praktisk om morran :) bare å røske av å fin og isfri rute.

To løsninger:

-Garasje

-Defa WarmUp 2500-5000.- avhengig av hvilken pakke, jeg har pakken til 8000.- , fikk god pris via en bekjent og monterte selv, så det kostet meg under 5000.-

Motorvarmer, kupevarmer, lader og fjernkontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ tre hadde vært det beste, Tandis. Meeen så lar det seg kanskje ikke gjøre likevel... Garasje er en veldig god nr.2, men det ser dessverre ikke ut til at det blir mulig i nærmeste framtid... :( Og Defa fjerner liksom ikke snø på bakluka, skjermer osv da.. Men mtp isfrie ruter er det jo greit nok. Men jeg tenkte liksom hele bilen. Så kanskje å spyle den da det ikke er for kaldt er det beste..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha en kupè varmer i bagasjerommet også da :P

Så sant det er nysnø så går det greit å bare spyle det av, men har snøen smeltet og fryst, slik at det er blitt is mellom lakken og snøen, da er jo ikke det det beste heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da er det greit med en varm garasje. :) Men det er jo bare å passe på å unngå det da :)

Men det er ikke bra å la isen ligge heller. En venn av meg opplevde det. Der "gnisset" mellom panser og forskjerm og dro av lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Bøtte med varmt vann har jeg brukt noen ganger på vinduet for å fjerne is ^_^

Ellers så bruker jeg bare kost og fjerner de små swirls ripene som kommer av kosten på vår poleringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle absolutt hatt garasje hvis jeg må ta den i bruk igjen... Men bilen er jo tectylert, og det siste jeg (og Tandis) gjorde før den ble parkert var å ta ei runde med LS. Så det bør vel strengt tatt gå bra om jeg vasker ganske ofte og bruker den minst mulig. Så får jeg se an snøen før jeg skal fjerne den. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Dytter som regel snøen av med henda jeg, og så spyler jeg den innimellom for å fjerne alt av is ol, men det er greit å sette den i garasje etterpå da så ikke ale er frysi fast neste morgen, i alle fall kjøre en tur etterpå for å dra av noe av vannet...

piasava kost er døden, så en peugot 106 som var børstet med det og den var ille ripete

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke ha vann hjemme da. Jeg har ikke det. Altså ute :P har vann inne.. hehe...

Men trenger bare en 5'er på statoil så er bilen snøfri. Du trenger ikke spule over allt om snøen er målet. Men er jo like greit når du først er der.. Men husk å kjør litt etterpå og brems en gang fast og bestemt slik at vannet på bremsene fordamper så de ikke fryser.

Du bør jo skylle bilden din ofte om vinteren uansett. I allefall om du bor i Saltveien 2 i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...