Gå til innhold

Mitt Førsteintrykk Med Meg's G220 Da


Larsen-Racing

Recommended Posts

Larsen-Racing

Fikk som nevnt G220en min i posten i dag og ble passe overivrig etter å prøve maskinen. Pakken fra Clean Your Car var skikkelig pakket og de hadde brukt "chips" i stedefor avispappir som de fleste bruker.

Maskinen kom i en sort plast kuffert og der var det to skruer, umbrako, nøkkel til backing plate, maskin og 5" backingplate. Det første jeg måtte gjøre var å klippe ledningen å få på et "normalt" støpsel som passer i våre stikk kontakter. Det er jo en jobb alle som vet hva en ledning er kan gjøre.

Så var det til å finne fram gamle 240en å vaske panseret med NXT og claye det. Gikk så over med MG83 på burgunder pad og MG80 på gul pad og avsluttet med DC carnauba wax på beige pad.

Den store forskjellen merket jeg først etter MG80, da ble det mye mer shine og dybde i fargen. Den ble faktisk mørkere.

Maskinen er enkel å jobbe med å forstå. Tok ikke lange tiden før jeg hadde jobbet inn litt teknikk på å få styre maskinen uten å føre den med makt.

Kan for øvrig anbefale å handle fra Clean Your Car. De har et moderat utvalg og det er lett å spenne vekk 3000,- der på et par spontane minutter slik som jeg gjorde. Fikk e-post om at de sendte pakken på lørdag 26. april og jeg fikk den i dag 2. mai. Da har vi hatt helligdag 1. mai i tillegg.

Jeg har ikke tatt noen bilder av det jeg gjorde, da bilen er lys blå å det var veldig vanskelig å få med noe på bilde. Det var ikke store forskjellen for bilen har blitt holdt bra i alle år stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja bra med en review av den G220n..

Greit å slippe den den omformeren også da.

Tålte den noe press?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjorke
Ja bra med en review av den G220n..

Greit å slippe den den omformeren også da.

Tålte den noe press?

Den tåler press veldig bra...Jobbet med den 4-5 timer med Menz S34A med konstant press, og den viste ikke antydning til å "roe" ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Jeg har ikke presset så hard... Er ikke helt sikker på hvordan ting fungerer enda.. Brukte kanskje 45min på panseret totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Larsen-Racing

Jeg kjøpte Meguiar's pakken. Ville helst ha Menzerna, men den var utsolgt når jeg bestillte. Jeg kjøpte jo for nesten £300 totalt. Tim skrev en verdi på £50 tror jeg så det ble 221kr i toll og mva.

Støpselet må jo byttes på den. Jeg kjøpte bare et sort støpsel med gummi hus på Europris og monterte, og det ser ut som det skal vere sånn fra produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

6.5" pads fulgte med i G220 pakken. Er ikke sikker på hvor mange tommer backing plata er. Har og 3.5" plate til 4" pads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...