Brynjar 1 481 Skrevet 28 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2009 VW Passat V6 4motion, 2000mod Da har jeg fått inn en Passat som det skal ha alle stegene. Startet 1530 i dag med vask, og det tok tid for her var det møkkete. Planen min for fredagen var å få fylt alt av steinsprut og innvendig rens.. så ble det ikke. Det som står på plakaten for denne er: Fylling av steinsprut Våtslip av panser og deler av tak (steinspurt fyllingen) Glanspolering Sealer/voksing Utstyrsliste: Washi-washi: GritGuard Mothers ullhanske og wash pudel fra SV. Såpe mix med CG Citrus Wash and gloss, Maxi Suds II og snow and foam. Grime reaper Bilberry MG Wheel Brightener Guzzler Waffle HT Pinnacle Foam gun... Cannon tåler ikke å komme under lastebil på 20tonn merkelig nok. Venter på ny nå... Come on Ketil:-) Motorrom: GR 1:3 Foma Combivac Interiør/Innvendig: FOMA Microvac MG APC med børste Nano skinn forsegling Scholl purple 9000 SV Wood voks A/C rens Div børster MF Ekstremt mange.. All shapes and sizes. Clay: SS Blå, good shit. Dekk: Megs Makita 9227 roterende Plastdeler: Black wow, owatrol kommer. Steinsprut: Motip Silikonfjerner, 89,- (torsov bilrekvisita) Brunx grunning 79,- (torsov bilrekvisita) Anbefaler å skaffe en hurtigprimer for skikkelig herding. Trådteller 10x forstørrelse, 79,- (Clas Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136874662) Mikroskop 60-100x forstørrelse, 119,- (Clas Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136874689) Diamantslipestifter, 179,- (Clas Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134189256) Sprøyte, liten type, 3,- (apoteket) Brukte 3 stk Kanyle, liten type, 3,- (apoteket) Brukte 3 stk Touch-up lakk, (kjøpes fra bilforhandler eller lakkerer) Hårføner (stikk av med dragen sin så slipper du kjøpe en ny) Ellers, så trenger du tolmodighet og godt lys. Lakkbehandling: 3M Fast cut /fast cut plus 3M Fine compound 3M ultrafine på blå 3M for kjørespor SV CFP CG Jetseal 109 X 2 SV Concorso.. Felger: Bilberry 1:0 og div koster SV Autobahn Våtslip: MG 1500/2000/2500 korning. 3M sliperondell Ruter: Nanolotus PRO rund baut Skiltplater: Skrubbet rene og lagt 1 lag med SV Autobahn Tidsbruk: Fredag: 7 timer Lørdag:13 timer Søndag: 7 timer Bilen var skitten og fin når jeg overtok det: Doble rør på denne, men ikke noe lyd da: Satt bra skiten på felgene. Bilberry 1:0 og div koster måtte til: 2 bøtter med grit og foam gun.. Foam gun kan ikke sammenliknes med cannon. Mye tynnere skum og holder ikke like lenge, men en ok nødløsning i påvente på noe bedre: 1 minutt etter påføring. Her må det vaskes fort: En eller annen SS clay.. Fungerte veldig bra: Måling av lakken: Måling av lakken: Måling av lakken: Måling av lakken: Måling av lakken: Måling av lakken: Laveste måling jeg fikk. Ser ikke ille ut dette: Så var det å jakte på det åpenlyse.. Swirls og riper: Taket: Panser: Mer swirls:-): Er noen flere av disse ripene: Før inspeksjonen hadde jeg klart å bruke to ruller med 3M tape. Ble ikke noe bilder fra dette beklageligvis.. Er bare deprimerende å maskere. FYLLING AV STEINSPRUT!!! Så var det til mange sikkert har gledet seg til.... STEINSPRUT.... Panseret på denne passaten ser ikke ut, og det ble vel fylling av nærmere 40 punkter.. Var så sliten i øynene til slutt at jeg så i kryss. Dette er pirkearbeid så det synger etter, og ikke noe du bare starter på for å bli fort ferdig.. Det som er veldig viktig når du skal gjøre dette er godt lys og et mest mulig støvfritt lokale. Jeg mikset 60-70% farge og 30-40% klarlakk da jeg tidligere har erfart at det er nesten umulig å legge lag for lag da fargelakken som regel lager en liten "blobb" når den er ferdig tørket. Da er det liten vits å legge klarlakk når du likevel våtsliper blobben ned slik at den går i ett med resten av overflaten.. Prosessen som ble fulgt står det litt om under også, men det første jeg gjør er å sjekke i mikroskopet for å se hvor dypt "spranget" er.. Hvis det har gått inn til stålet vil du se det som blankt/brunt(korrosjon).. Rusten må du fjerne da dette vil hindre lakken i å hefte. Jeg brukte diamantslipeverktøy fra clasohlson som egentlig er beregnet til å bruke med dremel. Dette presset jeg ned i hakket med venstre pekefinger og snurret det rundt med andre hånden til rusten ble borte. Tar litt tid, men da ble også hakket rundt og fint. Jeg gikk over med den spisse sliperen for å ta kantene da kulen er rund og du vil skjønne hva jeg mener når du ser det under mikroskop.. De steinsprangene som ikke var gått gjennom base fargen flekket jeg bare oppi en liten boble og det var nok med en påføring. Når jeg startet med Brunox primer la jeg litt for mye på den første steinspranget - brukte litt papir og prøvde på nytt.. Voila.. Brukte så hårføner for å speede opp tørkeprosessen. Tittet på prosessen med trådteller og når stoffet sluttet å boble la jeg et nytt lag. La så fargelakk og her kommer trikset som var nøkkelen til suksess. Kanylen er skråskjært og for min del så dryppet den konstant litt etter litt i og med at jeg måtte fylle den med lakk bakfra og ikke klarte suge det opp gjennom kanylen. Jeg hadde en liten papirklut som jeg holdt spissen i, sørget for at jeg hadde tilnærmet 0 trøkk på sprøyten, dro sprøyten ut fra papiret og med "hullet" ned mot lakken. Dyppet ned i hakket til jeg fikk lagt et tynt lag, som bilder viser under også. Tørke og legge nytt lag. Var viktig å fylle hullet helt da våtslipen vil gi en hvit ytterkant hvis du ikke har fylt godt nok.. Fikk et par av de - men ikke godt synlig. NB!! JEG anbefaler ingen å gjøre dette som er ute etter en bra finish, med mindre du har tenkt til å våtslipe etterpå. 3M minisliperondell var genial å bruke for å ta toppen av blobben. Våtslip av resten av panseret for min del var mest for at det så helt for j"#¤g ut med riper og swirls. Fant frem steinsprut brukerutstyret mitt: Silikonfjerner til venstre, for å ta vekk skitt, poleringsvoks, fett, silikon og for å skape bedre heft, å hindre bobling. Begge de andre er primer: Diverse fortørrelsesglass, touch-up lakk(klarlakk og base), div slipe pinner, kanyler og sprøyter: På avstand vises steinspruten veldig godt: På nært hold vises det enda bedre, og 14 steinsprang hadde gått helt gjennom så korrosjon var en realitet: Korrosjon: For å se hva jeg virkelig hadde med å gjøre brukte jeg et fortørrelsesglass med 60X -80X. Da klarer du fint å se lagene i lakken.. Veldig morsomt, men desverre umulig å få tatt bilde gjennom "lupen" med mitt foto-utstyr: Min favoritt er denne, som gir 10X. Slipepinnene brukte jeg til å slipe hullet, samt jevne ut kantene: For de som lurer på hva denne hærligheten koster, ja så er det ikke så dyr som du skulle tro.. hehe, tror den koster noe som 30-50,- på claes ohlson. Først litt primer på de 14 plassene det var "sprang" inn til metallet: Når primer var påført var det kanonmoro å titte i "periskopet". Da kan du se at ruststop/primeren bobler i hakket. Når boblingen stoppet la jeg et lag til. Fant frem touch-up flaskene og blandet farge og klar sammen i en sprøyte. Grunnet til at jeg blander dette sammen er at jeg har prøvd dem hver for seg tidligere og erfaringen da var at det var svært vanskelig å lag med klar etter fargelakken. Prøvde også da å mikse på en steinsprut og det ble uten sammenlikning det beste.. Skal bli morsomt å se her også: Så nøyaktig klarer du å få det med kanyle. Tror jeg har prøvd alt fra den feite penselen som følger med settene, tannpirker men ingenting er like presist som en tynn kanyle: Når jeg hadde lagt et tynt lag, gikk jeg over med hårføner og la et lag etter det igjen før jeg tok kvelden. Brukte også en ren kanyle og fortørrelsesglass 2X for å få lakken jevnt fordelt ut i kantene: Da var det slutt på bilder for i dag, fredag. Starter på tidlig i morgen med rak rygg og godt mot.. Starter nok med en kjapp inspeksjon av steinspruten og hvis det ser bra ut blir det våtslip av panseret med 2000 grit. To be continued........................................... _________________________________________________________________________________________________________ DAG 2 Startet dagen med å titte litt på fyllingen av steinsprut så klart:-) De bildene kommer lengre ned. Tok en kopp kaffe, og bestemte meg for å starte på interiøret. Her var det mye møkk: Var bare å skru på P4 og fyre opp Foma Combivac:-) Denne drar opp mye skit.. Gikk først over med MG APC og en børste før jeg renset: Eier spurte om jeg kanskje klarte å ta vekk den flotte reklamen som har irritert han i lang tid: "Så klart, ingen problem" Er jo derfor mann har denne: og vips så vises det ikke at det har vært noe der: Fikk jo denne med på kjøpet fra Rasmus for en stund tilbake.. På høy tid å teste.. Den aller værste, inngrodde skiten brukte jeg først MG APC 1:10 på før jeg gikk over med NANO rensen som forøvrig virket helt på høyde med det beste: A/C rens var jo selvsagt på sin plass også: Etterfyllingen av steinsprut så noe slik ut i dag. Vanskelig å få fokus på bildene men man får i alle fall en ide på hvordan det ser ut: Brukte 3M 9MY sliperondell for å ta forhøyningen på etteryllingen: Etter en stund så panseret noe flekkgrått ut: Ettersom panseret var fullt av RDS bestemte jeg meg for å rett å slett gå over med 1500korning.. Papiret har ligget i bøtta i snart 2 måneder så det er i alle fall bløtt nok: 1500 korning var noe dritt, da dette laget ganske greit med ekstra arbeid. Måtte ta en strafferunde med 2000: Så ble det Scholl S03 på scholl ull.. Fungerte til en hvis grad, men langt fra fornøyd:-( Ble noen runder der gitt... Banna litt og gikk opp på 2500 korning på slipepapiret, og gøv løs på resten.. 5-6 rette drag med medium press. Masse lube hele tiden: Flatt og fint: I og med at scholl fungerte som det gjorde tenkte jeg at jeg skulle prøve 3M.. Møtte Kazzper i går og fikk personlig overlevert riktige pads så nå var det testing. Valgte den nest groveste, Fast cut med grønn tut til grønn 3M pad... WTF sa jeg mens jeg gliste... For et sinnsykt middel.. Første runde kjørte jeg ca 6pass på 2100rpm og for et resultat: Dette kunne ikke være sant, så jeg måtte lage en liten test her... Overflaten var tilnærmet lik, nærmest kamera var noe finere, så her var det en liten edge til scholl. Scholl med S03 og scholl ull, fersk og ren.. 3M med Fast cut plus og grønn pad.. Begge kjørt 6 pass med medium-hardt press på 1500-2100rpm: Scholl ferdig: Scholl tørket av: 3M: 3M ferdig: Bildene taler vel ganske greit for seg selv: Fortsatt tydelige spor etter våtslip: Veldig bra overflate:: Scholl venstre, 3m høyre: Er vel liten tvil hvilken kombinasjon som ble valgt videre: Utrolig hurtig middel å jobbe med Perfect-it serien: Det var tilstrekkelig med striper, swirls og alt det en detailer kan be om, så jeg gikk for å fjerne 95%. Orket ikke tanken på komplett våtslip, men ble nødt til å bruke Fast cut (ikke plus) som jeg syntes tok mer en plus: 3M feit tape for action shots: 50/50: 50/50: Lakk "blobb" til venstre for rondell'en: Slipt ned kantene og blobb'en er nesten borte: Slipt litt til og kun synlig med trådteller, eller ved vill skjeling helt inntill: Samme posisjon i forhold til rondell, men polert opp med Fast cut plus: Spiiiiiiiderweb:-) Veldig enkle flater å polere på, men man må være litt forsiktig med varme her.. Kun tre pass med lett trykk på 3M liten grønn waffle og fast cut plus(1500rpm): Flere striper: Flere 50/50, uten tape denne gangen: Handlevognripe i følge eier: Ganske så tydelig: Wetslip: Fastcut plus: Betydelig redusert, men greit med hologrammer som takk for dansen: Flere holo: Etter en runde med Fine compount på gul 3M og ultra fin på blå 3M: Her kjørte jeg fastcut på 2100, og medium-hardt press. Etterlot litt kjørespor: Droppet Fine compound og gikk rett på 3M blå med ultra fine, og det tok hologrammene: IPA wipedown og Menz top inspection. Stort sett fornøyd: Så litt speilbilder: Ble ikke noe mer for i dag.. Jobbet fra 10:00 - 00:30 så var ganske sliten når jeg var ferdig. I morgen blir det en tur ut i lyset for en siste inspeksjon, og hvis det blir tommel opp der blir det en runde med HT for å få siste polish-rester.. Deretter blir det jetseal x 2, Nano bilglass, et lag med en SV voks og siste finish.. _________________________________________________________________________________________________________ DAG 3 Litt sliten i kroppen våknet jeg litt utpå dagen.. Følte meg naken uten Makitaen så det var bare komme seg i arbeid. Kjørte bilen ut i solen for å se etter kjørespor og hologrammer, og jeg fant bakpå skjermen.. Var inn igjen, og en ny runde med ultra fin på blå og etter litt var dem borte. La deretter et tynt lag med Menz top inspection og spylte av bilen med HT. Så var det SV CFP.. Litt inspeksjon for å se at jeg var klar for LSP: Etter CFP la jeg to lag med jetseal.. Første for hånd og andre med DA.. (må bare minne meg selv på å aldri ta det for hånd igjen.. Går dobbelt så lang tid og bruker dobbelt så mye produkt) Etter jetseal ble det litt voksing.. Valget falt i dag på denne: Så startet fedig klargjøringen, først med litt Nano: Så med den søte lille nuppefjerneren: Fungerte veldig bra, og nå tror jeg også eier blir fornøyd: Gikk så over alle dørkarmer og lister for å ta det jeg evt måtte ha glemt. La Black wow på alle lister men ble ikke fornøyd, så jeg skal gå over nedre kanaler til uka med litt owatrol. Orket ikke tanken med å begynne å maskere da.. Måtte kjappe meg for nå var det like før solnedgang hvis jeg skulle ha sjangs til å få noen kveldsbilder. Fortsatt litt små riper igjen, men godt fornøyd med slutt finishen: Felgene fikk to lag med SV Autobahn: Den fornøyde detailer: Fortsatt litt igjen.. Får spare det til neste gang, for jeg tror nok den kommer tilbake : Så litt interiør: Er jeg som har skitnet til matta når jeg skulle kjøre den ut... Tørket opp før jeg parkerte da: Alle overflater fikk et lag med SV Wood-polish/voks: Matten under denne ble også renset, men fant ut at jeg ikke ville legge den på bakken på photoshooten, så der får dere bare ta meg på ordet!!: Så til "huven" Gått over med Blackwow: Denne matten var ikke spes pen, men det er utrolig hva Combivac fikser: Steinspruten er synlig på nært hold og i riktig lys, men det som er tatt ser veldig bra ut.. Det er fortsatt en god del igjen og de minste brydde jeg meg ikke om: Crome detaljer fikk MG crome polish for hånd: Ble veldig fornøyd med eksosen også, men det var greit med skuring før det ble bra: La en puddel og en såpemix til eieren, slik at han slipper å lage nye riper.. Han har fått instruksjoner for hva han må handle seg av vaskeutstyr, så SS får nok en henvendelse ganske snart. Brukte også skjemaet som jeg lagde tidligere. Det var nyttig og det var et par småting og plasser hvor jeg måtte frem med mikrofiberen: Har vært en morsom jobb for meg selv, da jeg har fått muligheten til å jobbe litt utenfor "flytsonen" med steinsprut- fylling og skikkelig detail av interiør. Er morsomt med jobber som man får frie "tøyler" og kan gjøre akkurat som man vil. Jeg har i alle fall blitt noen erfaringer rikere og Fikk SMS fra eier for litt siden med: "Fy FAEN så rått helt konge! Moren min kjørte meg ned og hun kjente ikke igjen bilen.. Ringer deg i morgen.. Tusen takk.." Takk for titten da:-) 43 Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cotte78 391 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Dette er en utrolig bra tråd. rep av steinsprut har vært en stor utfordring. Her var det MANGE gode tips. Dette er en tråd jeg skal følge nøye med på. Tusen takk. Siter ELCO Auto spa & detailing: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Siste utførte jobb: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20083-2007-bmw-x3-30da/ Link til noen av mine utførte jobber:http://www.detailers...ekker-vaatslip/ , http://www.detailers...mw-530d-05-mod/ , http://www.detailers...er-svart-08mod/ ,http://www.detailers...od-solid-svart/Min bilpleie logg:http://www.detailers...hristians-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA 36 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Må si jeg gleder meg sinnsykt til å se ferdig resultat! Trodde det forstørrelseglasset kostet endel mer, haha blitt sånn av forumet her. Er ikke alltid like billig. Steinsprut på mørke biler er det værste som finnes En ting må jeg si Brynjar.. Tror du hadde vært en flink tannlege med det utstyret der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M 25 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Hva må man gi for alt det småustyret du har til steinsprang? Meeeget interesant.... Hårføner kan vel de fleste låne hos sin FTK! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Jeg sier tusen takk for write up så langt og gleder meg til å se resten utover helga - dette her tror jeg blir en høydare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mgreen 0 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Spennende Brynjar Men Brunox skal vel tørke/herde i 12-24 timer for optimal effekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 29 August, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 cotte78: Takk for det, håper den kan være til hjelp for andre.. HHA: Blir jo ofte slik med priser ja, men dette er billig stuff. Trådtelleren med 10x koster vist 79,- : http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136874662 Mikroskopen koster 119,- : http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136874689 BTW! Har tannlegeskrekk, så jeg tror ikke det hadde egnet seg. Skulle tatt seg ut å vært redd for enn selv. omrognan: Utstyret som jeg har er billig. Det dyreste i kit'et er vel touch-up lakken. Kommer komplett liste senere. EssieK: Skal nok bli noen flere bilder, men kan fort bli noe sent i dag;-) mgreen: Det er helt riktig at Brunox skal herde i 24 timer for optimal effekt, og ideelt hadde jeg brukt en hurtig primer. Nå skal det sies at jeg pusser vekk rusten først og ikke bare smører Brunox'en på, så den rustomvandlereffekten er ikke den jeg er ute etter, kun primer/heft for lakken. Når jeg studerte sprangene under mikroskop etter påføring av Brunox var overflaten tørr så da kjørte jeg på videre. Brukte hårføner for å få speed'et opp prosessen også.. Nei, nå må jeg komme meg avgårde å jobbe litt. Har en lang dag, med sikkert en og annen poleringsutfordring. Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mgreen 0 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Hva slags blandingsforhold bruker du med farge og klarlakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Dette ser virkelig ut som kommer til å bli en super writeup! Bra du er nøye med jobben og forklare hvordan du gikk frem! Skal følge med på denne ja Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjohn 35 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Dette var bra! Gleder meg til fortsettelsen. Alltid slitt med å få steinsprut skader ordentlig. Hvordan heller du malingen over i sprøyten, suges det opp med sprøyten? Hvilket blandingsforhold mellom klarlakk og farge? Det så ikke ut til at du fylte opp hele skaden. Kan du si litt om hvordan du går frem her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janko 59 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Blandingsforholdan lure jeg og på.. va å kjøpte Trådtelleren og sprøye oh kalkyla i dag.. Har jo 10000 steinsprut på panseret.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM 62 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Dette er detailing på høyt nivå Jeg har bare brukt flekklakk og lagt i med pansel før. Det fungere bra på noen lakk typer og skader, men ikke på andre. Tror jeg må få meg sånn brukerutstyr jeg også... Gleder meg stort til fortsettelsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Detta blir bra, ikke rent lite utstyr du har til å fikse steinsprut... Er spent på sluttresultatet også! Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 29 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Dette blir interessant, flott at noen tar seg tid til å "dokumentere" sånt Er forsåvidt også nysgjerrig på blandingsforholdet mellom klarlakk og farge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 29 August, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 August, 2009 Takk til alle for hyggelige tilbakemeldinger. Er jo slik som motiverer for å også dokumentere det man driver på med. Tar jo litt ekstra tid å skulle ta alle bildene selv, men morsomt å ha dokumentasjonen. mrgreen: Blandingsforholdet ble ca ca 60-70% farge og 30-40%% klarlakk. Under mikroskopet i dag så den kombinasjonen bra ut. gjohn: Primeren "sugde" jeg bare opp gjennom kanylen, men fargemix'en måtte jeg helle da det ble for tykt til å dra seg opp. Fylte hele ja, men prøvde å få bare litt i på første lag. Er sikkert bildet hvor det bare er en minidråpe i du tenker på. I dag når jeg kom for å ta resten hadde alle gått over resten av lakken. Kort forklart så: Pusser jeg, titter med forstørrelsesglass for å se om korrosjon er borte, legger primer, inspiserer, legger lakk med kanyle så tynt som jeg klarer, bruker en ren kanyle for å "dra" lakken ut i kantene, tørke med føner, legge nytt lag og samme regla igjen.. Nå lastes det opp flere bilder og oppdaterer første tråd om ikke så lenge. Eier var innom i dag å tittet. Han var så fornøyd at han setter igjen "kone-bilen" når Passaten er ferdig. Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 30 August, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 August, 2009 Første tråd oppdatert med bilder fra dag 2.. Søndag blir den ferdig:-) Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 30 August, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 30 August, 2009 konge jobb, feirer med en øl her akkurat nå hadde en type 3M opplevelse her i dag jeg også, samme WTF.... vanvittig kjappe saker å jobbe med.... gleder meg til resten av denne her Brynjar.... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 30 August, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 August, 2009 konge jobb, feirer med en øl her akkurat nå Da er vi to:-) Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 30 August, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 30 August, 2009 ahaha.... kom mer mens jeg postet gitt, glimmers.. 3M funka fjell sammen med ull også den, so1o paden fra Meguiars var suveren sammen med Extra fine compund.. er ikke lakken så hard på den bilen? fikk ikke voldsomt med kjørespor på en saab jeg tok her med ull, men kjørte nok ikke så voldsomt hardt da.. Fortsatt en knalljobb... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 30 August, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 August, 2009 Ja, den som venter på noe godt...... Nå er det i alle fall ikke flere uploads fra dag 2, så fortsettelsen kommer i morgen. Lakken på denne er hard ja.. Ikke ny merchedes hard men, volvo sort (019) hard.. Pratet litt med Kazzper angående fart på 3M serien, så jeg var ikke spes redd for å kjøre kanske varmt.. Det tok i allefall bra. Var ikke så redd for hologrammene da ultrafin på blå tok dette glimrende. Syntes overflaten ble best om jeg stoppet ganske tidlig og holdt meg i underkant av 2000rpm med ultrafin. Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.