Gå til innhold

VW Passat 4motion


Brynjar

Recommended Posts

Brynjar

VW Passat V6 4motion, 2000mod

DSC_0088.jpg

Da har jeg fått inn en Passat som det skal ha alle stegene. Startet 1530 i dag med vask, og det tok tid for her var det møkkete.

Planen min for fredagen var å få fylt alt av steinsprut og innvendig rens.. så ble det ikke.

Det som står på plakaten for denne er:

Fylling av steinsprut

Våtslip av panser og deler av tak (steinspurt fyllingen)

Glanspolering

Sealer/voksing

Utstyrsliste:

Washi-washi:

GritGuard

Mothers ullhanske og wash pudel fra SV.

Såpe mix med CG Citrus Wash and gloss, Maxi Suds II og snow and foam.

Grime reaper

Bilberry

MG Wheel Brightener

Guzzler Waffle

HT

Pinnacle Foam gun... Cannon tåler ikke å komme under lastebil på 20tonn merkelig nok. Venter på ny nå... Come on Ketil:-)

Motorrom:

GR 1:3

Foma Combivac

Interiør/Innvendig:

FOMA Microvac

MG APC med børste

Nano skinn forsegling

Scholl purple 9000

SV Wood voks

A/C rens

Div børster

MF

Ekstremt mange.. All shapes and sizes.

Clay:

SS Blå, good shit.

Dekk:

Megs

Makita 9227 roterende

Plastdeler:

Black wow, owatrol kommer.

Steinsprut:

Motip Silikonfjerner, 89,- (torsov bilrekvisita)

Brunx grunning 79,- (torsov bilrekvisita) Anbefaler å skaffe en hurtigprimer for skikkelig herding.

Trådteller 10x forstørrelse, 79,- (Clas Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136874662)

Mikroskop 60-100x forstørrelse, 119,- (Clas Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136874689)

Diamantslipestifter, 179,- (Clas Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134189256)

Sprøyte, liten type, 3,- (apoteket) Brukte 3 stk

Kanyle, liten type, 3,- (apoteket) Brukte 3 stk

Touch-up lakk, (kjøpes fra bilforhandler eller lakkerer)

Hårføner (stikk av med dragen sin så slipper du kjøpe en ny)

Ellers, så trenger du tolmodighet og godt lys.

Lakkbehandling:

3M Fast cut /fast cut plus

3M Fine compound

3M ultrafine på blå 3M for kjørespor

SV CFP

CG Jetseal 109 X 2

SV Concorso..

Felger:

Bilberry 1:0 og div koster

SV Autobahn

Våtslip:

MG 1500/2000/2500 korning. 3M sliperondell

Ruter:

Nanolotus PRO rund baut

Skiltplater:

Skrubbet rene og lagt 1 lag med SV Autobahn :rolleyes:

Tidsbruk:

Fredag: 7 timer

Lørdag:13 timer

Søndag: 7 timer

Bilen var skitten og fin når jeg overtok det:

45vask.jpg

Doble rør på denne, men ikke noe lyd da:

46vask.jpg

Satt bra skiten på felgene. Bilberry 1:0 og div koster måtte til:

44vask.jpg

2 bøtter med grit og foam gun.. Foam gun kan ikke sammenliknes med cannon. Mye tynnere skum og holder ikke like lenge, men en ok nødløsning i påvente på noe bedre:

47vask.jpg

1vask-1.jpg

1 minutt etter påføring. Her må det vaskes fort:

2vask-1.jpg

En eller annen SS clay.. Fungerte veldig bra:

3clay.jpg

Måling av lakken:

36mling.jpg

Måling av lakken:

37mling.jpg

Måling av lakken:

38mling.jpg

Måling av lakken:

39mling.jpg

Måling av lakken:

40mling.jpg

Måling av lakken:

42mling.jpg

Laveste måling jeg fikk. Ser ikke ille ut dette:

41mling.jpg

Så var det å jakte på det åpenlyse.. Swirls og riper:

9swirls.jpg

Taket:

4swirls-1.jpg

Panser:

19swirls.jpg

Mer swirls:-):

11swirls.jpg

Er noen flere av disse ripene:

14riper2.jpg

15swirls.jpg

17swirls.jpg

18swirls.jpg

20swirls.jpg

Før inspeksjonen hadde jeg klart å bruke to ruller med 3M tape. Ble ikke noe bilder fra dette beklageligvis.. Er bare deprimerende å maskere.

FYLLING AV STEINSPRUT!!!

Så var det til mange sikkert har gledet seg til.... STEINSPRUT.... Panseret på denne passaten ser ikke ut, og det ble vel fylling av nærmere 40 punkter.. Var så sliten i øynene til slutt at jeg så i kryss. Dette er pirkearbeid så det synger etter, og ikke noe du bare starter på for å bli fort ferdig.. Det som er veldig viktig når du skal gjøre dette er godt lys og et mest mulig støvfritt lokale. Jeg mikset 60-70% farge og 30-40% klarlakk da jeg tidligere har erfart at det er nesten umulig å legge lag for lag da fargelakken som regel lager en liten "blobb" når den er ferdig tørket. Da er det liten vits å legge klarlakk når du likevel våtsliper blobben ned slik at den går i ett med resten av overflaten..

Prosessen som ble fulgt står det litt om under også, men det første jeg gjør er å sjekke i mikroskopet for å se hvor dypt "spranget" er.. Hvis det har gått inn til stålet vil du se det som blankt/brunt(korrosjon).. Rusten må du fjerne da dette vil hindre lakken i å hefte. Jeg brukte diamantslipeverktøy fra clasohlson som egentlig er beregnet til å bruke med dremel. Dette presset jeg ned i hakket med venstre pekefinger og snurret det rundt med andre hånden til rusten ble borte. Tar litt tid, men da ble også hakket rundt og fint. Jeg gikk over med den spisse sliperen for å ta kantene da kulen er rund og du vil skjønne hva jeg mener når du ser det under mikroskop.. De steinsprangene som ikke var gått gjennom base fargen flekket jeg bare oppi en liten boble og det var nok med en påføring.

Når jeg startet med Brunox primer la jeg litt for mye på den første steinspranget - brukte litt papir og prøvde på nytt.. Voila..

Brukte så hårføner for å speede opp tørkeprosessen. Tittet på prosessen med trådteller og når stoffet sluttet å boble la jeg et nytt lag.

La så fargelakk og her kommer trikset som var nøkkelen til suksess. Kanylen er skråskjært og for min del så dryppet den konstant litt etter litt i og med at jeg måtte fylle den med lakk bakfra og ikke klarte suge det opp gjennom kanylen. Jeg hadde en liten papirklut som jeg holdt spissen i, sørget for at jeg hadde tilnærmet 0 trøkk på sprøyten, dro sprøyten ut fra papiret og med "hullet" ned mot lakken. Dyppet ned i hakket til jeg fikk lagt et tynt lag, som bilder viser under også. Tørke og legge nytt lag. Var viktig å fylle hullet helt da våtslipen vil gi en hvit ytterkant hvis du ikke har fylt godt nok.. Fikk et par av de - men ikke godt synlig.

NB!! JEG anbefaler ingen å gjøre dette som er ute etter en bra finish, med mindre du har tenkt til å våtslipe etterpå.

3M minisliperondell var genial å bruke for å ta toppen av blobben. Våtslip av resten av panseret for min del var mest for at det så helt for j"#¤g ut med riper og swirls.

Fant frem steinsprut brukerutstyret mitt:

22detdutrenger.jpg

Silikonfjerner til venstre, for å ta vekk skitt, poleringsvoks, fett, silikon og for å skape bedre heft, å hindre bobling. Begge de andre er primer:

21steinfiks.jpg

Diverse fortørrelsesglass, touch-up lakk(klarlakk og base), div slipe pinner, kanyler og sprøyter:

20steinfiks.jpg

På avstand vises steinspruten veldig godt:

12stein.jpg

13stein.jpg

På nært hold vises det enda bedre, og 14 steinsprang hadde gått helt gjennom så korrosjon var en realitet:

23mangestein.jpg

Korrosjon:

19stein.jpg

For å se hva jeg virkelig hadde med å gjøre brukte jeg et fortørrelsesglass med 60X -80X. Da klarer du fint å se lagene i lakken.. Veldig morsomt, men desverre umulig å få tatt bilde gjennom "lupen" med mitt foto-utstyr:

24insp.jpg

Min favoritt er denne, som gir 10X. Slipepinnene brukte jeg til å slipe hullet, samt jevne ut kantene:

28favoritt.jpg

27favoritt.jpg

For de som lurer på hva denne hærligheten koster, ja så er det ikke så dyr som du skulle tro.. hehe, tror den koster noe som 30-50,- på claes ohlson.

26tiganger.jpg

Først litt primer på de 14 plassene det var "sprang" inn til metallet:

30primer.jpg

Når primer var påført var det kanonmoro å titte i "periskopet". Da kan du se at ruststop/primeren bobler i hakket. Når boblingen stoppet la jeg et lag til.

25insp.jpg

Fant frem touch-up flaskene og blandet farge og klar sammen i en sprøyte. Grunnet til at jeg blander dette sammen er at jeg har prøvd dem hver for seg tidligere og erfaringen da var at det var svært vanskelig å lag med klar etter fargelakken. Prøvde også da å mikse på en steinsprut og det ble uten sammenlikning det beste.. Skal bli morsomt å se her også:

31fargelakk.jpg

Så nøyaktig klarer du å få det med kanyle. Tror jeg har prøvd alt fra den feite penselen som følger med settene, tannpirker men ingenting er like presist som en tynn kanyle:

33mednl.jpg

Når jeg hadde lagt et tynt lag, gikk jeg over med hårføner og la et lag etter det igjen før jeg tok kvelden. Brukte også en ren kanyle og fortørrelsesglass 2X for å få lakken jevnt fordelt ut i kantene:

32hrfning.jpg

Da var det slutt på bilder for i dag, fredag. Starter på tidlig i morgen med rak rygg og godt mot.. Starter nok med en kjapp inspeksjon av steinspruten og hvis det ser bra ut blir det våtslip av panseret med 2000 grit.

To be continued...........................................

_________________________________________________________________________________________________________

DAG 2

Startet dagen med å titte litt på fyllingen av steinsprut så klart:-) De bildene kommer lengre ned.

Tok en kopp kaffe, og bestemte meg for å starte på interiøret.

DSC_0200.jpg

DSC_0202-1.jpg

DSC_0207.jpg

Her var det mye møkk:

DSC_0209.jpg

Var bare å skru på P4 og fyre opp Foma Combivac:-) Denne drar opp mye skit.. Gikk først over med MG APC og en børste før jeg renset:

DSC_0213.jpg

Eier spurte om jeg kanskje klarte å ta vekk den flotte reklamen som har irritert han i lang tid:

DSC_0230-2.jpg

"Så klart, ingen problem"

DSC_0232.jpg

Er jo derfor mann har denne:

DSC_0233-1.jpg

og vips så vises det ikke at det har vært noe der:

DSC_0234.jpg

Fikk jo denne med på kjøpet fra Rasmus for en stund tilbake.. På høy tid å teste.. Den aller værste, inngrodde skiten brukte jeg først MG APC 1:10 på før jeg gikk over med NANO rensen som forøvrig virket helt på høyde med det beste:

DSC_0229.jpg

A/C rens var jo selvsagt på sin plass også:

DSC_0242-1.jpg

Etterfyllingen av steinsprut så noe slik ut i dag. Vanskelig å få fokus på bildene men man får i alle fall en ide på hvordan det ser ut:

DSC_0176-1.jpg

Brukte 3M 9MY sliperondell for å ta forhøyningen på etteryllingen:

DSC_0181.jpg

Etter en stund så panseret noe flekkgrått ut:

DSC_0182.jpg

Ettersom panseret var fullt av RDS bestemte jeg meg for å rett å slett gå over med 1500korning.. Papiret har ligget i bøtta i snart 2 måneder så det er i alle fall bløtt nok:

DSC_0185.jpg

1500 korning var noe dritt, da dette laget ganske greit med ekstra arbeid.

DSC_0193-1.jpg

Måtte ta en strafferunde med 2000:

DSC_0186.jpg

Så ble det Scholl S03 på scholl ull.. Fungerte til en hvis grad, men langt fra fornøyd:-( Ble noen runder der gitt...

DSC_0196.jpg

Banna litt og gikk opp på 2500 korning på slipepapiret, og gøv løs på resten.. 5-6 rette drag med medium press. Masse lube hele tiden:

DSC_0249.jpg

Flatt og fint:

DSC_0250.jpg

I og med at scholl fungerte som det gjorde tenkte jeg at jeg skulle prøve 3M.. Møtte Kazzper i går og fikk personlig overlevert riktige pads så nå var det testing. Valgte den nest groveste, Fast cut med grønn tut til grønn 3M pad... WTF sa jeg mens jeg gliste... For et sinnsykt middel.. Første runde kjørte jeg ca 6pass på 2100rpm og for et resultat:

DSC_0253.jpg

DSC_0261-1.jpg

Dette kunne ikke være sant, så jeg måtte lage en liten test her... Overflaten var tilnærmet lik, nærmest kamera var noe finere, så her var det en liten edge til scholl. Scholl med S03 og scholl ull, fersk og ren.. 3M med Fast cut plus og grønn pad.. Begge kjørt 6 pass med medium-hardt press på 1500-2100rpm:

DSC_0263.jpg

Scholl ferdig:

DSC_0264.jpg

Scholl tørket av:

DSC_0265.jpg

3M:

DSC_0266.jpg

3M ferdig:

DSC_0267.jpg

Bildene taler vel ganske greit for seg selv:

DSC_0268.jpg

Fortsatt tydelige spor etter våtslip:

DSC_0269.jpg

Veldig bra overflate::

DSC_0270-1.jpg

DSC_0273.jpg

DSC_0271.jpg

Scholl venstre, 3m høyre:

DSC_0277.jpg

Er vel liten tvil hvilken kombinasjon som ble valgt videre:

DSC_0283.jpg

DSC_0297-1.jpg

Utrolig hurtig middel å jobbe med Perfect-it serien:

DSC_0303.jpg

DSC_0311.jpg

DSC_0314-1.jpg

DSC_0317-1.jpg

Det var tilstrekkelig med striper, swirls og alt det en detailer kan be om, så jeg gikk for å fjerne 95%. Orket ikke tanken på komplett våtslip, men ble nødt til å bruke Fast cut (ikke plus) som jeg syntes tok mer en plus:

DSC_0331-1.jpg

3M feit tape for action shots:

DSC_0332.jpg

50/50:

DSC_0334.jpg

50/50:

DSC_0339-1.jpg

Lakk "blobb" til venstre for rondell'en:

DSC_0340.jpg

Slipt ned kantene og blobb'en er nesten borte:

DSC_0344-1.jpg

Slipt litt til og kun synlig med trådteller, eller ved vill skjeling helt inntill:

DSC_0347.jpg

Samme posisjon i forhold til rondell, men polert opp med Fast cut plus:

DSC_0352.jpg

Spiiiiiiiderweb:-)

DSC_0362.jpg

Veldig enkle flater å polere på, men man må være litt forsiktig med varme her.. Kun tre pass med lett trykk på 3M liten grønn waffle og fast cut plus(1500rpm):

DSC_0364.jpg

Flere striper:

DSC_0371.jpg

Flere 50/50, uten tape denne gangen:

DSC_0373.jpg

DSC_0375.jpg

DSC_0377.jpg

Handlevognripe i følge eier:

DSC_0383.jpg

Ganske så tydelig:

DSC_0384.jpg

Wetslip:

DSC_0386.jpg

Fastcut plus:

DSC_0387.jpg

Betydelig redusert, men greit med hologrammer som takk for dansen:

DSC_0388.jpg

Flere holo:

DSC_0391.jpg

Etter en runde med Fine compount på gul 3M og ultra fin på blå 3M:

DSC_0392.jpg

Her kjørte jeg fastcut på 2100, og medium-hardt press. Etterlot litt kjørespor:

DSC_0398.jpg

Droppet Fine compound og gikk rett på 3M blå med ultra fine, og det tok hologrammene:

DSC_0400.jpg

IPA wipedown og Menz top inspection. Stort sett fornøyd:

DSC_0404.jpg

DSC_0411.jpg

DSC_0416.jpg

Så litt speilbilder:

DSC_0437.jpg

DSC_0443-1.jpg

DSC_0445.jpg

Ble ikke noe mer for i dag.. Jobbet fra 10:00 - 00:30 så var ganske sliten når jeg var ferdig. I morgen blir det en tur ut i lyset for en siste inspeksjon, og hvis det blir tommel opp der blir det en runde med HT for å få siste polish-rester.. Deretter blir det jetseal x 2, Nano bilglass, et lag med en SV voks og siste finish..

_________________________________________________________________________________________________________

DAG 3

Litt sliten i kroppen våknet jeg litt utpå dagen.. Følte meg naken uten Makitaen så det var bare komme seg i arbeid.

Kjørte bilen ut i solen for å se etter kjørespor og hologrammer, og jeg fant bakpå skjermen.. Var inn igjen, og en ny runde med ultra fin på blå og etter litt var dem borte. La deretter et tynt lag med Menz top inspection og spylte av bilen med HT.

Så var det SV CFP..

Litt inspeksjon for å se at jeg var klar for LSP:

DSC_0017.jpg

DSC_0019-1.jpg

Etter CFP la jeg to lag med jetseal.. Første for hånd og andre med DA.. (må bare minne meg selv på å aldri ta det for hånd igjen.. Går dobbelt så lang tid og bruker dobbelt så mye produkt)

DSC_0023.jpg

Etter jetseal ble det litt voksing.. Valget falt i dag på denne:

DSC_0034.jpg

Så startet fedig klargjøringen, først med litt Nano:

DSC_0007.jpg

Så med den søte lille nuppefjerneren:

DSC_0037-1.jpg

Fungerte veldig bra, og nå tror jeg også eier blir fornøyd:

DSC_0039.jpg

Gikk så over alle dørkarmer og lister for å ta det jeg evt måtte ha glemt. La Black wow på alle lister men ble ikke fornøyd, så jeg skal gå over nedre kanaler til uka med litt owatrol. Orket ikke tanken med å begynne å maskere da..

Måtte kjappe meg for nå var det like før solnedgang hvis jeg skulle ha sjangs til å få noen kveldsbilder.

DSC_0059-1.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0042-1.jpg

Fortsatt litt små riper igjen, men godt fornøyd med slutt finishen:

DSC_0044.jpg

DSC_0062.jpg

DSC_0063.jpg

Felgene fikk to lag med SV Autobahn:

DSC_0050.jpg

DSC_0068.jpg

Den fornøyde detailer:

DSC_0054-1.jpg

DSC_0056.jpg

Fortsatt litt igjen.. Får spare det til neste gang, for jeg tror nok den kommer tilbake :rolleyes: :

DSC_0058.jpg

DSC_0076.jpg

DSC_0091.jpg

DSC_0092.jpg

DSC_0095-1.jpg

Så litt interiør:

DSC_0131.jpg

Er jeg som har skitnet til matta når jeg skulle kjøre den ut... Tørket opp før jeg parkerte da:

DSC_0132.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0113.jpg

DSC_0115.jpg

Alle overflater fikk et lag med SV Wood-polish/voks:

DSC_0121-1.jpg

DSC_0118.jpg

DSC_0122.jpg

Matten under denne ble også renset, men fant ut at jeg ikke ville legge den på bakken på photoshooten, så der får dere bare ta meg på ordet!!:

DSC_0130-1.jpg

Så til "huven"

DSC_0152.jpg

Gått over med Blackwow:

DSC_0156.jpg

Denne matten var ikke spes pen, men det er utrolig hva Combivac fikser:

DSC_0154.jpg

Steinspruten er synlig på nært hold og i riktig lys, men det som er tatt ser veldig bra ut.. Det er fortsatt en god del igjen og de minste brydde jeg meg ikke om:

DSC_0149-1.jpg

Crome detaljer fikk MG crome polish for hånd:

DSC_0147.jpg

Ble veldig fornøyd med eksosen også, men det var greit med skuring før det ble bra:

DSC_0136-2.jpg

DSC_0138.jpg

DSC_0071-1.jpg

DSC_0069.jpg

DSC_0104.jpg

DSC_0088.jpg

La en puddel og en såpemix til eieren, slik at han slipper å lage nye riper.. Han har fått instruksjoner for hva han må handle seg av vaskeutstyr, så SS får nok en henvendelse ganske snart. Brukte også skjemaet som jeg lagde tidligere. Det var nyttig og det var et par småting og plasser hvor jeg måtte frem med mikrofiberen:

DSC_0126-1.jpg

DSC_0085-2.jpg

Har vært en morsom jobb for meg selv, da jeg har fått muligheten til å jobbe litt utenfor "flytsonen" med steinsprut- fylling og skikkelig detail av interiør. Er morsomt med jobber som man får frie "tøyler" og kan gjøre akkurat som man vil. Jeg har i alle fall blitt noen erfaringer rikere og

Fikk SMS fra eier for litt siden med: "Fy FAEN så rått :D helt konge! Moren min kjørte meg ned og hun kjente ikke igjen bilen.. Ringer deg i morgen.. Tusen takk.."

Takk for titten da:-)

  • DCN Poeng 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en utrolig bra tråd. rep av steinsprut har vært en stor utfordring. Her var det MANGE gode tips.default_biggrin.png Dette er en tråd jeg skal følge nøye med på. wink.gif Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg gleder meg sinnsykt til å se ferdig resultat! Trodde det forstørrelseglasset kostet endel mer, haha blitt sånn av forumet her. Er ikke alltid like billig.

Steinsprut på mørke biler er det værste som finnes :(

En ting må jeg si Brynjar.. Tror du hadde vært en flink tannlege med det utstyret der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

cotte78: Takk for det, håper den kan være til hjelp for andre..

HHA: Blir jo ofte slik med priser ja, men dette er billig stuff.

Trådtelleren med 10x koster vist 79,- : http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136874662

Mikroskopen koster 119,- : http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136874689

BTW! Har tannlegeskrekk, så jeg tror ikke det hadde egnet seg. Skulle tatt seg ut å vært redd for enn selv.

omrognan: Utstyret som jeg har er billig. Det dyreste i kit'et er vel touch-up lakken. Kommer komplett liste senere.

EssieK: Skal nok bli noen flere bilder, men kan fort bli noe sent i dag;-)

mgreen: Det er helt riktig at Brunox skal herde i 24 timer for optimal effekt, og ideelt hadde jeg brukt en hurtig primer. Nå skal det sies at jeg pusser vekk rusten først og ikke bare smører Brunox'en på, så den rustomvandlereffekten er ikke den jeg er ute etter, kun primer/heft for lakken. Når jeg studerte sprangene under mikroskop etter påføring av Brunox var overflaten tørr så da kjørte jeg på videre. Brukte hårføner for å få speed'et opp prosessen også..

Nei, nå må jeg komme meg avgårde å jobbe litt. Har en lang dag, med sikkert en og annen poleringsutfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var bra! :thumbup: Gleder meg til fortsettelsen. Alltid slitt med å få steinsprut skader ordentlig.

Hvordan heller du malingen over i sprøyten, suges det opp med sprøyten?

Hvilket blandingsforhold mellom klarlakk og farge?

Det så ikke ut til at du fylte opp hele skaden. Kan du si litt om hvordan du går frem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er detailing på høyt nivå :)

Jeg har bare brukt flekklakk og lagt i med pansel før. Det fungere bra på noen lakk typer og skader, men ikke på andre.

Tror jeg må få meg sånn brukerutstyr jeg også... :unsure:

Gleder meg stort til fortsettelsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Takk til alle for hyggelige tilbakemeldinger. Er jo slik som motiverer for å også dokumentere det man driver på med. Tar jo litt ekstra tid å skulle ta alle bildene selv, men morsomt å ha dokumentasjonen.

mrgreen: Blandingsforholdet ble ca ca 60-70% farge og 30-40%% klarlakk. Under mikroskopet i dag så den kombinasjonen bra ut.

gjohn: Primeren "sugde" jeg bare opp gjennom kanylen, men fargemix'en måtte jeg helle da det ble for tykt til å dra seg opp. Fylte hele ja, men prøvde å få bare litt i på første lag. Er sikkert bildet hvor det bare er en minidråpe i du tenker på. I dag når jeg kom for å ta resten hadde alle gått over resten av lakken.

Kort forklart så: Pusser jeg, titter med forstørrelsesglass for å se om korrosjon er borte, legger primer, inspiserer, legger lakk med kanyle så tynt som jeg klarer, bruker en ren kanyle for å "dra" lakken ut i kantene, tørke med føner, legge nytt lag og samme regla igjen..

Nå lastes det opp flere bilder og oppdaterer første tråd om ikke så lenge. Eier var innom i dag å tittet. Han var så fornøyd at han setter igjen "kone-bilen" når Passaten er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

konge jobb, feirer med en øl her akkurat nå :)

hadde en type 3M opplevelse her i dag jeg også, samme WTF.... vanvittig kjappe saker å jobbe med.... :)

gleder meg til resten av denne her Brynjar....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ahaha.... kom mer mens jeg postet gitt, glimmers..

3M funka fjell sammen med ull også den, so1o paden fra Meguiars var suveren sammen med Extra fine compund.. er ikke lakken så hard på den bilen? fikk ikke voldsomt med kjørespor på en saab jeg tok her med ull, men kjørte nok ikke så voldsomt hardt da..

Fortsatt en knalljobb... :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Ja, den som venter på noe godt...... Nå er det i alle fall ikke flere uploads fra dag 2, så fortsettelsen kommer i morgen. Lakken på denne er hard ja.. Ikke ny merchedes hard men, volvo sort (019) hard.. Pratet litt med Kazzper angående fart på 3M serien, så jeg var ikke spes redd for å kjøre kanske varmt.. Det tok i allefall bra. Var ikke så redd for hologrammene da ultrafin på blå tok dette glimrende. Syntes overflaten ble best om jeg stoppet ganske tidlig og holdt meg i underkant av 2000rpm med ultrafin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...