Gå til innhold

Kangoo Får Smake Ull


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Ja ikke mye lakk igjen på denne nå, skulle strengt tatt ikke dra over denne så nøye, men bare teste litt her og litt der så er en i gang...

 

Ene siden (v) er tatt med bare Roterende, skumpads, Menzerna IP og 106. hva som ble benyttet av pads vet jeg nesten ikke lenger, da jeg testet 4 typer på de forskjellige produktene (sonus, LC, Meguiars) i forskjellig hardhet osv...

 

Andre siden (h) er tatt med Ull og roterende + Menzerna 106FF, step 2 Menzerna APO60 (sealer) + Gul Meguiars pad + Menzerna 106FF og hvit sonus..

 

Vel ULL cutter bra det, sammen med 106FF ble det Swissvaxiært så bra, men ikke 100%, lakken er "Grand Canyon" når det kommer til tilstand, og en setter lett neglen i ripene om en kjenner etter. Så ripene er det ikke bare bare å fjerne, samt at jeg var noe redd for å brenne igjennom lakken.... men Ull ble ikke på langt nær så varmt som skum, og var behagelig å benytte med roterende da den oppfører seg mer rolig på panelet, en en hard skum pad gjør. Ull fjerner lakk fort OG mye, så den bør benyttes med forsiktighet, selv om jeg personlig syntes det faktisk var lettere å jobbe med ull en skumpads...

 

APO60 fra Menzerna er en sealer med litt cut, denne benyttet jeg etter ull (test), og den gjorde det greit nok, bra blankt, men tok nok ikke alle matte felter, ved høyt tempo flasha den fort, men ved lavere tempo kunne den jobbes noe lengre. Kjørte med trykk på maskinen de første 2 rundene over, så slapp jeg opp trykket og polerte opp lakken...Denne fjerner også gamle polishrester fra korrigering også, så den er "avslørende" mht hvor bra du har gjort resten av jobben....Tok noen steder 2 omganger, men for 100% bør nok 106FF og medium/bløt pad benyttes før APO60...men glatt, det er den..

 

Noen bilder:

 

Kangoo lakk i lange baner

IMG_9031.jpg

Hitachi makinen, en fryd å jobbe med, men noe sliten i armene i dag da....

IMG_9028.jpg

Så ferdig bil (untatt taket) ikke noe før bilder....solly

IMG_8929.jpg

IMG_8938.jpg

IMG_8961.jpg

IMG_8963.jpg

IMG_8967.jpg

Ull siden:

IMG_8980.jpg

Pad:

IMG_8985.jpg

IMG_8991.jpg

IMG_9003.jpg

IMG_8927.jpg

Sealer var Meguiar's 21 men hadde på et lag med Meguiars Meguiar's#7 under for å se hva det gjorde med glossen, ble bra det, men MG7 tar noe tid å fjerne igjen, så et og et panel er å anbefale, jeg gjorde ikke det, tok på hele bilen med en gang og tørket det av igjen, så da ble det noen runder rundt bilen og benyttet tot 3 Microfiber kluter til å fjerne alt igjen..Meguiar's 21 er enkelt som fy, lett på og lett av....la på bilen og lot den stå til dagen etter før jeg fjernet igjen, ikke noe problem det...

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Pads blir permanent røde ja, men fargen gjør ikke noe, polishen som er i paden blir borte ved vask, men det er irriterende at fargen ikke forsvinner...

Duragloss RBD 271 på plast og Duragloss rain repel på vinduer...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Dennis

Ble veldig blankt som vanlig ;)

Brukte ca 5-7 pads på min bil og de ble alle svarte, jeg fikk bort fargen i padsene :) brukte da Zalo. Skal vell ikke være værre å ta bort rød farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
kris1986

Fy faen du er sjefen her når det gjelder detailing.. Er ikke noe tvil!

Lært mye av deg, og kommer nok til å lære mye mer! Bare i den posten her lærte jeg noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...