Gå til innhold

TEST: Karcher Foamcanon!


Bakk

Recommended Posts

I går innvesterte jeg i en Kärcher Skumdyse, eller foamlance som det også heter.

Denne kostet bare 224,-kr på Byggmix

37398007.jpg

Rakk bare såvidt og teste denne i går men ble dessvere ikke noe bilder da det var meget mørkt ute.

Siden dette er den første foamlancen jeg prøver har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag annet enn bilder som andre har lagt ut.

Personlig syns jeg den skummet litt dårlig i forhold til det jeg har sett dere få till.

MEN! Det kan være flere variabler som har skyld i det.

1. Min karcher spyler er halvdød (spyler men lager mange ulyder. pumpa slår seg av og på mens jeg ikke spyler bla..)

2. Vi har ikke innlagt vann bare brønn vann og det har meget lite trykk originalt.

3. Jeg har ikke peiling på blandeforhold i foamlance :D

Skal komme med noen bilder etter helga!

Men hvis noen kunne fortalt meg blandingsforhold til foamlance med Meguiar's NXt car wash kansje jeg får noe bedre resultat :)

Skal ta turen innom faren i helga der vi har innlagt vann med 2-3 ganger høyere trykk og en spyler som ikke er halvdød :)

Konkulsjonen så langt

+ Meget rimelig

+ Legger helt ok med skum i forhold til pris

- Litt liten "såpe" tank da den er akkurat for liten til en bil (vil jeg påstå)

-Veldig plast "billig" aktig

- Savner justering/av og på vrier eller hva det er på de mer "proffe" lancene

Forsåvidt en film der den er i bruk.

Ser ut som det samme resultat som jeg fikk >.<

men men bedre enn ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei test dette her Bakk.

Men svakheten viser tydelig. Ser at såpa bare renner kjapt av igjen.

Tviler på at den løser mye møkk fra lakken. Blir ikke hengende, noe som er avgjørende for å løse opp mer enn lett støv.

Ikke for å klage, sier bare mitt synspunkt. :)

Lettere slik forresten:

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg neDD :)

Den ble veldig tyntflytende og som du sier så løsner den nok ikke mye dritt nei.

Skal uansett innvestere i ordentlig lancen fra ss men siden de ikke hadde på lager tenkte jeg at jeg kunne prøve den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Prøv 1 cm og resten vann i den, men uansett er det ikke noe voldsomt skum du oppnår mht den der, den legger på med lavtrykk, foamcanon fra SS feks er såpepistoler som bruker høytrykk og da mikser det såpe/vann noget bedre, er som å ta såpe i bøtta før vask og fylle den opp, med lavt trykk fra krana skummer det ikke, men kjører du full spiker på krana skummer det mye mer...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra forklart Truls :)

Ja jeg skal bestille en sånn en fra ss så fort de får inn igjen :)

Men tenkte at det gikk jo ann og teste den for så og fortelle resten av folket at det ikke var så lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja bra å få testet ut det meste ;) er vårt motto det.... he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fortsatt denne fra Kächer (gå i skammekroken) sammen med Sonax Glansshampo. Funker helt greit egentlig. Merker at den fjerner / drar ut endel møkk fra lakken. Skal sies at jeg får mer skum + at skummet ligger på lenger enn på den filmen som blir vist til her. Men LANGT ifra hva du oppnår med den fra ScandicShine. Får vel innvistere i den etterhvert jeg også. Tenker jeg tar det til neste år (ja du hørte riktig). Skal nok klare å holde meg så lenge. ;) For da skal jeg gå til innkjøp av skikkelig roterende maskin samt 3M produkter tenker jeg.

Om vinteren vasker jeg uansett bilen med såpe i egen høytrykkspyler og egen høytrykkspyler med varmtvann. I egen vaskehall med varme. DET er deilig om vinteren det. Latterlig høyt trykk er det også :)

Min mening om Kärcher sin foamlance = Fungerer greit, men like greit å invistere i en dyrere variant som fåes hos ScandicShine. Jeg har ikke kjøpt Kärcher sin, da den fulgte med i prisen på høytrykkspylern. hehe Men igjen, bedre enn ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...