Dr_S 130 Skrevet 19 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 19 August, 2009 (endret) En kompis sin BMW sedan, sannsynligvis aldri vasket under panseret. Jeg gikk selvfølgelig på med stor iver og lyst, kjørte først på med ARO og oppvaskkost, samt på pansermatta som så like ille ut. Lot dette virke i ca 5 minutter så spylte vi av med hageslangen. Tørket og gikk over raskt med Meguiars Trim Detailer på plasten. FØR: ETTER: Sitat bileier: "WOW"! Endret 14 Desember, 2009 av Dr_S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 19 August, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 19 August, 2009 Motorvask blir nok ikke tatt for ofte vil jeg tro.... er vel biler som går år i mellom vask.. bruker Amazing RollOff mht motor også selv og den tar bra den, plasten blir fin etterpå også og noe plastfornyer er vel nesten ikke nødvendig... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cotte78 391 Skrevet 20 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2009 Wow er fult beretiget, dette var som natt og dag. Siter ELCO Auto spa & detailing: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Siste utførte jobb: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20083-2007-bmw-x3-30da/ Link til noen av mine utførte jobber:http://www.detailers...ekker-vaatslip/ , http://www.detailers...mw-530d-05-mod/ , http://www.detailers...er-svart-08mod/ ,http://www.detailers...od-solid-svart/Min bilpleie logg:http://www.detailers...hristians-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 20 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2009 Holder med bileier og sier Wow! Jeg driver med BMW-motorvask selv i dag og det var gøy og se disse bildene. Hvordan er Megs Trim Detailer, fester støv seg til behandlete flater etterpå? Jeg brukte Black Wow på plast i motorommet nå og var litt i tvil om det var det beste her. Men det var det eneste egna jeg hadde for hånda. Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon 19 Skrevet 20 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2009 Første bilde er jo som en gammel bil. det siste ser jo ut som ett bilde man kan ha tatt fra fabriken før den ble brukt ble pent det her DR_S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S 130 Skrevet 20 August, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 August, 2009 (endret) Holder med bileier og sier Wow! Jeg driver med BMW-motorvask selv i dag og det var gøy og se disse bildene. Hvordan er Megs Trim Detailer, fester støv seg til behandlete flater etterpå? Jeg brukte Black Wow på plast i motorommet nå og var litt i tvil om det var det beste her. Men det var det eneste egna jeg hadde for hånda. Trim Detailer'n fester ikke til seg støv, som jeg har sett ihvertfall. Jeg har ikke brukt den så mye i motorrom, der går det mest i Armor All kluter.. Det som er fint med ARO er at den også gjør alu blankere, hvis man har noe alu i motorrommet, f.eks tårnstag Endret 20 August, 2009 av Dr_S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 20 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2009 Goodie. Hvem selger ARO nå? Finner den ikke i nettbutikken til SS. Men ved søk på Google kommer det flere tråder som indikerer at den har vær der Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 21 August, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 21 August, 2009 Blankbil.no har den Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M 25 Skrevet 21 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 August, 2009 Fint resultat. Unnskyld uttrykket men det det jævlige konserveringsbelegget som blir brukt i motorrom må være satans gave til bilpleieentusiasten. Jeg fatter ikke poenget med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 21 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 August, 2009 Grei forskjell dette ja Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S 130 Skrevet 21 August, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 August, 2009 Goodie. Hvem selger ARO nå? Finner den ikke i nettbutikken til SS. Men ved søk på Google kommer det flere tråder som indikerer at den har vær der Har en gallon ARO fra blankbil.no nå som venter på posten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 21 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 August, 2009 Takker for forhandlersvarene! Fint resultat. Unnskyld uttrykket men det det jævlige konserveringsbelegget som blir brukt i motorrom må være satans gave til bilpleieentusiasten. Jeg fatter ikke poenget med det. Har alle merker sånn der konserveringsgreie eller er det ei BMW-greie? Det blei ingen spes bra resultat av egen motorvask nå Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 24 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 24 August, 2009 Hvordan er ARO vs. Prickbort med tanke på motorrom? Noen grunn til å velge den ene foran den andre eller blir det hipp som happ? Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S 130 Skrevet 24 August, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 August, 2009 (endret) Hvordan er ARO vs. Prickbort med tanke på motorrom? Noen grunn til å velge den ene foran den andre eller blir det hipp som happ? Er egentlig hipp som happ....jeg foretrekker ARO oppi der fordi jeg synes PB er vanskeligere å spyle vekk Husk å spyle motorrommet før du sprøyter på avfetting. Endret 24 August, 2009 av Dr_S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M 25 Skrevet 24 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 24 August, 2009 Takker for forhandlersvarene! Har alle merker sånn der konserveringsgreie eller er det ei BMW-greie? Det blei ingen spes bra resultat av egen motorvask nå Jeg synes det virker som om mange E36 316i og 318i har denne dritten. Merkelig nok har jeg aldri sett en sekser (320i+) med det. Har også sett det på flere sent 80-talls Audi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 24 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 24 August, 2009 Er egentlig hipp som happ....jeg foretrekker ARO oppi der fordi jeg synes PB er vanskeligere å spyle vekk Husk å spyle motorrommet før du sprøyter på avfetting. Hvorfor før? Jeg har ikke mange seriøse motorvasker bak meg opp gjennom årene, men begge (!) ganger har jeg lagt avfetting på tørre omgivelser. Er det for å fjerne løs dritt først så avfettingen jobber direkte på det som sitter? Venter du til motorrommet er tørt igjen før avfetting, da? Motorvask syns jeg har virka litt skummelt å ta med fare for å skade noe nedi der. Jeg har stort sett tatt litt forefallende her og der ettersom, uten å lage noe showroom. Men forumet gjør jo at jeg ser annerledes på det nå Jeg synes det virker som om mange E36 316i og 318i har denne dritten. Merkelig nok har jeg aldri sett en sekser (320i+) med det. Har også sett det på flere sent 80-talls Audi. Min 88 3,5 liter sekser hadde ett belegg stort sett overalt i motorrommet. Jeg tenkte det var en tidligere eier som hadde fått lagt dette på inntil jeg leste innlegget ditt lenger oppe. Hmmm... Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S 130 Skrevet 24 August, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 August, 2009 Det er et vokslag fra da bilen var ny som gjør at det blir en gul hinne på toppene. Slik er det i mange BMW motorrom, det kan selvsagt fjernes, men ikke i vanlig vask. Bruk en malingsfjerner eller en myk stålbørste, da løsner det. Men det er en drittjobb, det er klart. Sekserne til BMW har pulverlakka sorte topper, derfor er dette et 4 sylinderproblem Spyle motorrommet før vask gjør at avfettingen tynner seg litt ut og ikke tørker inn så fort. Faktisk anbefaler ARO også selv dette. Venter ikke til det er tørt igjen nei, bare å kjøre på med sprøyte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 24 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 24 August, 2009 ok, takk for forklaringen! Jeg har ett til motorrom å gå løs på en av de neste dagene. Og det er my-y-ye verre vanstelt.... Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 26 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 August, 2009 ok, takk for forklaringen! Jeg har ett til motorrom å gå løs på en av de neste dagene. Og det er my-y-ye verre vanstelt.... Hadde dette belegget på min 96' Mercedes C-klasse, og på Golf MK3 cab jeg tok var det også på diverse kjøleslanger, forrige eier hadde vært flink og fjernet en del men ikke alt. Vanvittig irriterende ihvertfall Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 26 August, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 August, 2009 Spyle motorrommet før vask gjør at avfettingen tynner seg litt ut og ikke tørker inn så fort. Faktisk anbefaler ARO også selv dette. Venter ikke til det er tørt igjen nei, bare å kjøre på med sprøyte! Gikk over neste motorrom forleden og spylte først med HT en runde før avfetting. Det gikk helt fint, det også. Syns det var greit å få spylt bort det som ikke satt så hardt også først. Har ikke handla ARO enda så det blei prickbort nå også. Blei fornøyd med resultatet hvertfall Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.