Gå til innhold

Kvasse Kanter På Pads


virtual

Recommended Posts

Har lenge vært misfornøyd med de kvasse kantene på bl.a Lake Country paddene, men i dag fant jeg en lur ting jeg måtte prøve!

Og resultatet ble veldig bra syns jeg :)

Satte padden på en maskin, og kjørte på ganske lav hastighet. Så slipa jeg av kanten med p80 slipepapir..

Bilder:

DSC00974-1.jpg

Ferdigpussa pad:

DSC00976.jpg

Ved siden av standard pad:

DSC00977-1.jpg

DSC00979-1.jpg

Tenkte bare jeg måtte dele det med dere :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

I mine øyne var det der faktisk smart...lurt? vet jeg ikke men det ble ikke hard kant?

Lignet på Meguiars pads etterpå.....de er gode og runde i kantene...liker også det best..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne var det der faktisk smart...lurt? vet jeg ikke men det ble ikke hard kant?

Lignet på Meguiars pads etterpå.....de er gode og runde i kantene...liker også det best..

Nå er jo orange lc pads ganske harde i utgangspunktet da.. Men den ble ikke noe spesielt hardere i kantene enn den var før..

Får noen biler som skal poleres snart, så får vel testa om det ble bra da :)

Tommy Tommy Tommy..ikke gjort dette før nå? hihi

HVA? Har du visst om dette hele tiden, og ikke nevnt det for meg engang? Uff uff, du kan tro jeg spekulerte ei stund før jeg fant på dette påfunnet :P

Det første jeg tenkte, var å bruke en Olfakniv for å skjære til kanten, men noe i hodet mitt sa at det mest sannsynlig hadde endt med katastrofe :)

Haha...Trenger ikke slipe mine jeg, har tilta så mye på maskina under polering, at de har slipt seg selv... :unsure:

Ikke bra å tilte så mye på dem, spesielt ikke med den kvasse kanten! :P

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Admins
truhaa

Fikk du testet ut Virtual?

Funket det greit etter å ha slipt kanten?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke orange pads så mye, men har prøvd dem litt..

Stor forbedring i mine øyne! Så hvis dere har pads, så er det bare å slipe i vei! ;)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...