Gå til innhold

Litt Vårshining Av Poloen...


bjorke

Recommended Posts

Endelig kom det litt varmegrader til Trondheim også :) Har puslet litt hver dag i helgen med bilen, og selv om masse mangler, er jeg fornøyd med det foreløpige resultatet. Har våtslipt endel, og har akkurat fylt i mer steinsprang som skal herdes. Blir vel mer våtsliping senere... Har dessverre vært lite flink til å ta bilder, da jeg fikk det ganske travelt etterhvert.

Men here goes:

Slik så bilen ut da jeg startet:

IMG_1120.jpg

IMG_1121.jpg

Avfettet og vasket med vaskehanske og 2BM:

IMG_1123.jpg

Slik så den for det meste ut da:

IMG_0361.jpg

Her ser dere også et lite testspot med Meguiar's#83 som jeg ikke synes ga bra nok resultater:

IMG_1124.jpg

IMG_1128.jpg

Så var det frem med redskapen(Megs G220 med gul LC-pad, Menz S34A og 2000 våtslipepapir)

IMG_1135.jpg

IMG_1139.jpg

IMG_1142.jpg

IMG_1143.jpg

IMG_1157.jpg

IMG_1158.jpg

IMG_1159.jpg

50/50:

IMG_1162.jpg

Inn i garasjen:

IMG_1168.jpg

Og ut igjen,hehe:

IMG_1178.jpg

IMG_1181.jpg

IMG_1182.jpg

IMG_1183.jpg

IMG_1184.jpg

IMG_1188.jpg

IMG_1192.jpg

IMG_1193.jpg

IMG_1195.jpg

IMG_1198.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak før:

IMG_1203.jpg

Etter:

IMG_1208.jpg

Random før:

IMG_1217.jpg

Etter:

IMG_1218.jpg

Flakes:

IMG_1229.jpg

Etter Menz S34A og Meguiar's#80:

IMG_1244.jpg

IMG_1245.jpg

Ingen flere dessverre, da været skyet over :( Kommer flere senere da jeg får lagt litt PLS over Meguiar's#21 som står på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ser jo bra ut dette her, var ultimate orange bra?

Får du fjernet alle slipemerker med UDM og Menz?

pass på å bruke slipekloss når du sliper, det kan bli ujavnt med bare fingrene/hånd..

gleder meg til ferdig bil.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo bra ut dette her, var ultimate orange bra?

Får du fjernet alle slipemerker med UDM og Menz?

pass på å bruke slipekloss når du sliper, det kan bli ujavnt med bare fingrene/hånd..

gleder meg til ferdig bil.....

Ventet meg å få litt kjeft ang. våtslipingen...Hehe. Men fikk fjernet nesten alt med Menz ja. Måtte nok ha kjørt på med 2 runder for å få det 100%, men det hadde jeg ikke tid til + at jeg turte ikke heller. Ultimate Orange synes jeg funker veldig bra, brukte den for å få vekk gammel voks/polish.

Ja takk til flere kommentarer/innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer folkens. Visste ikke det ville bli så artig å se resultatene, vet hvilke farger jeg skal ha på mine biler i framtiden iallefall...Mørke og dype ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo store forandringer der Bo.

Moro og se at flere og flere tørr og prøve seg på sliping av lakk.

Mørk lakk er det beste men samtidig det farligste og jobbe med,men det vet du vel.

Gleder meg til resten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtslipte kun på panseret, så der gadd jeg ikke prøve PG først. Det var nemlig fullt av lange riper, RDS og swirls. Mangler mye der enda <_< Må si meg utrolig fornøyd med PG(S34A), ikke for seig å jobbe med, lett av hvis du jobber den inn riktig....og gir kanon resultater. Virket som om lakken var LSP-klar enkelte plasser, men det kan ha vært at jeg ikke så alt så bra. Brinkmann neste. Pirex? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, dette ser ut til å bli bra! :D

Ang. avfettinga du bruker.. Er det virkelig verdt å betale dyre dommer på produkt og frakt, for ei avfetting?

Er ikke like greit å stikke innom nærmeste bilrekvisita, og kjøpe?

Ang. våtslipinga, så er nesten pussekloss et MUST! :P

Trenger ikke å være en sånn fancy megs unigrit klosse eller noe, jeg tok en gammel myk sparkelspade og skjærte til..

Men må innrømme, unigrit klosse er på vei! :)

Det er også lurt å bare pusse ei retning, du kan slette ut hvis du pusser på skrå over området, men puss forsiktig da!

Ser også flere plasser der det ser ut som om at du bare har sveiva papiret over en gang..

Prøv heller å slip mer forsiktig, så pusser du over det 4-5 ganger.. Blir mye bedre resultat da.

Hvis du bruker qd som lube, så oppfører pussepapiret seg litt finere også, det er kjekt.

Jeg pleier å undersøke området jeg sliper med brinkmann, for å se om jeg har fått ripa vekk.

Du har ikke vurdert å prøve ull da? Så slipper du all varmen.. Eller, du brukte pc du eller?

Trenger du virkelig å grov kombinasjon for å fjerne våtslipemerkene?

Jeg fikk vekk merkene med SIP og gul sonus sfx-1 pad på impalaen, og det var hard lakk på den!

Men det var med rotary.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, dette ser ut til å bli bra! :D

Ang. avfettinga du bruker.. Er det virkelig verdt å betale dyre dommer på produkt og frakt, for ei avfetting?

Er ikke like greit å stikke innom nærmeste bilrekvisita, og kjøpe?

Kjøpte meg en hel drøss med saker ifjor fra Autogeek, og for et par dollars, ble den med der :)

Ang. våtslipinga, så er nesten pussekloss et MUST! :P

Trenger ikke å være en sånn fancy megs unigrit klosse eller noe, jeg tok en gammel myk sparkelspade og skjærte til..

Men må innrømme, unigrit klosse er på vei! :)

Har bestilt en jeg og...hehe

Det er også lurt å bare pusse ei retning, du kan slette ut hvis du pusser på skrå over området, men puss forsiktig da!

Ser også flere plasser der det ser ut som om at du bare har sveiva papiret over en gang..

Prøv heller å slip mer forsiktig, så pusser du over det 4-5 ganger.. Blir mye bedre resultat da.

Hvis du bruker qd som lube, så oppfører pussepapiret seg litt finere også, det er kjekt.

Ja, jeg vet jeg var litt uforsiktig på enkelte områder der. Prøvde først å pusse med en trebit som så bra ut, men den fikk jeg det ikke til med, så da ble det nok litt mer halvveis. Brukte LT som lube, og det funket bra.

Jeg pleier å undersøke området jeg sliper med brinkmann, for å se om jeg har fått ripa vekk.

Du har ikke vurdert å prøve ull da? Så slipper du all varmen.. Eller, du brukte pc du eller?

Trenger du virkelig å grov kombinasjon for å fjerne våtslipemerkene?

Jeg fikk vekk merkene med SIP og gul sonus sfx-1 pad på impalaen, og det var hard lakk på den!

Men det var med rotary.

Har ikke ull nei, kun cutting puter. Brukte Megs G220 DA med Menz S34A. Prøvde ikke noe annet da jeg visste at lakken var hard, aldri maskinpolert og Swissvaxært full av swirls, RDS etc. Så en kraftig kombinasjon måtte uanset til :) Takker uansett for svar B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
bjorke

Da kom det endelig litt sol igjen, og fikk tatt noen bilder etter en rask vask...Ble plutselig veldig enkel å holde ren nå gitt! B)

Et bilde før noen form for polering(tatt i fjor):

IMG_0358.jpg

Litt dårlig bilde, men her er altså etter Menz S34A, MG80, MG21 og Pinnacle LS:

IMG_1329.jpg

Beading:

IMG_1300.jpg

IMG_1315.jpg

IMG_1310.jpg

+ en liten test av Amazing Roll Off på en RAV4 som snart skal poleres:

IMG_1323.jpg

IMG_1324.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...